{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Knuder i pelsen {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min langhårs kat har aldrig været meget for at blive børstet men jeg har alligevel kunne børste hende. Sidste år smuttede hun forbi mig og ud af døren og var væk i 14 dage og kom hjem med pelsen helt knudret. Jeg fik hende derfor til dyrlægen og fik hende barberet. Efter det har jeg slet ikke kunne komme i nærheden af hende med børsten. Ser hun den, gemmer hun sig og har jeg fat i hende og vil børste hende går hun amok og vrider sig og sætter klør og tænder i mig. Jeg har kunne med nød børste hende på ryggen og siderne, men kan slet ikke komme til ved kinderne og på maven, hvilket har gjort så hun er helt knudret der igen.

Hvad stiller jeg op?
Findes der en kattefrisør der kan klare pelsen nu hvor den er så knudret uden hun skal i narkose igen?
Evt så hun kunne komme afsted jævnligt og få holdt pelsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knuder i pelsen
  • #1   27. feb 2021 Åh, den har jeg været igennem Pernille, bortset fra at Gustav også fik forstoppelse af at have været bedøvet.
    Jeg har efter et par år endelig fundet løsningen, nemlig en pels splitter.
    Man tage forsigtigt fat i pelsknuden med 3 fingre og så skærer den af med splitteren. Vupti.
    Det fungerer for mig og Gustav og man kan ikke komme til at skære eller klippe i katten. Googl. Pels splitter smiley


    profilbillede
  • #2   27. feb 2021 Tak for rådet Morten

    Men en stor del af problemet er, at jeg slet ikke kan komme til at ordne hendes pels. Når jeg skal til maven og kinderne går hun amok og kradser og bider for at komme væk


  • #3   27. feb 2021 Det gjorde Gustav også men han opfatter ikke at det er det der skal til at ske.
    Først en godbid så ...
    Nusse stille og roligt med splitteren gemt i den ene hånd, fat i knuden med den anden og så cut.
    Han giver lige en sur lyd fra sig men når ikke mere.
    Så venter jeg til senere eller næste dag med den næste knude.
    Tænkte det er bedre at bruge 14 dage på det end at han skulle igennem bedøvelse og evt. forstoppelse igen.
    Men efter 2 dage er han fin igen.
    Tidligere kunne dyrlægen klippe ham med en trimmer fordi han bliver paralyseret når han er der men den går ikke mere. Han knurrer og bliver sur og må så bedøves.
    Det samme vil gøre sig gældende ved en frisør, hvis der fandtes en, er jeg bange for. smiley


  • #4   27. feb 2021 Vi bruger kw tørshampoo med silikone. Gnid knuderne ind hver dag, og de løsner sig og falder ud. Jeg har tricket fra en tidligere Perser opdrætter.

Kommentér på:
Knuder i pelsen

Annonce