{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Hår knuder *suk* {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo to smukke katte men stombers pels er knap så smuk fordi han har en masse tætte knuder bagpå, det er under pelsen der er filtret sammen og jeg kan bare ik få lov at rede det ud for ham eller klippe det af...
Hva gør jeg lige, han blir vildt sur og hyler og skriger og det er jo klart han ik gider sidde og blive hivet i...
nogen triks til hvordan jeg gør det best..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hår knuder *suk*
  • #1   6. aug 2008 Sådan noget sammenfiltret pels, er noget værre skidt.
    Og det erbare en ond cirkel - jo længere det sidder, jo værre bliver det.

    Hvis han slet ikke vil lade dig klippe det af eller rede det ud, var det måske en ide at tage ham til dyrlægen og få ham til at gøre det.
    Ellers ring til din dyrlæge og spørg, hvad han vil anbefale:0))


  • #2   6. aug 2008 sinita >> Klipper du negle på din kat????? smiley

    Jahh det er virkeligt træls...
    må bare tage lidt af gangen så han ik syns det er så slemt...
    jeg har sådan noget balsam spray, må man bruge det på ham evt.????


  • #3   6. aug 2008 Hvis det er en balsam spray til katte ja smiley Ja vi klipper skam også klør her, så river de ikke i alting og bliver ikke for lange når det nu e rindekatte. Desuden skal de klippes før udstilling alligevel....

  • #4   6. aug 2008 Balder har samme problem han filtrer helt vildt.
    han blev først meget sur når jeg prøver at klippe ham, men han har vænnet sig til det. det går hurtigere og mere smertefrit hvis han bare ligger stille har han fundet ud af.
    dog er det blevet en vane at han får noget foder at hygge med mens jeg klipper, for så er han travlt optaget og jeg kan komme til. han er pt. helt nøgen på inderlåret fordi han havde en ordentlig knude der, selvom han bliver børstet tre gange om ugen. heldigvis synes vi begge at børstetid er hyggeligt!


  • #5   6. aug 2008 Er det ikke meget normalt at klippe negle på katten?? Det gør jeg også på mine .. Ca. en gang i mdr smiley

  • #7   6. aug 2008 puha jeg ville aldrig klippe klør på mine katte, de splintre da...

    jeg har sådan en kam med kniv blade på, men ved sq ik helt hvordan man bruger den... hihi


  • #8   6. aug 2008 har også sådan en kam, og den er lidt bedre, men kan stadig ikke tage de større knuder, ihvertfald ikke så effektivt og smertefrit som en saks.

    min er fra bonnies dyrecenter og kostede 60 kr.


  • #9   6. aug 2008 Betina, nej de splintrer ikke:) Det er meget normal at klippe kløer på katte, vi snakker jo kun om den yderste lille tip. Vores får det gjort da vi har trægulv, og de skøjter de altså rund på, hvis kløerne er for lange. De er inde katte, så får ikke brugt kløerne på samme måde som ude katte.




  • #10   6. aug 2008 jeg klipper også negle. bare de yderste to millimeter. det gør at de ikke kan skade hinaden, og at Balder ikke river mig til blods når han ælter løs på min arm når vi putter, eller Gwen river sin fars fødder i stykker under morgenens vilde fod-tagfat. smiley

    har aldrig oplevet at de splintrer


  • #11   6. aug 2008 Jeg klipper ikke negle på mine katte. Katte der kommer ud bør man ikke klippe negle på.

    De kamme man kan få med knive bruger man på samme måde som en børste eller kam, man fører den igennem pelsen og så "skærer" den pelsen fra hinanden og fjerner alle de døde hår. De er lavet i sådan en udformning at man ikke kan komme til at skære katten. Selvfølgelig skal man ikke rive eller flå den igennem men rede langsomt.

    Hvis knuderne er alt for slemme vil jeg anbefale at få ham klippet med en klippemaskine hos dyrlægen. Derefter ville jeg investere i en "furminator" (link fjernet) prøv at klikke på linket til furminators hjemmeside og se hvordan den virker.

    Jeg har selv investeret i sådan en kam til mine korthårskatte og man tror det er løgn hvor megen løs og død pels man kan få redt af uden katten gør vrøvl.


Kommentér på:
Hår knuder *suk*

Annonce