{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

Grynte har fået FLUDT.. {{forumTopicSubject}}

Hej !

Jeg opdagede igår, at der på lammeskindstæppet i entreen var lyserøde pletter af urin og tænkte " Hov, der er noget helt galt "...
Men hvem var synderen/ staklen...??
Jeg tog så Grynte på fersk gerning i at sidde længe og presse og ja, problemet var isoleret...
Ringede så til dyrlægen og spurgte, hvordan jeg skulle forholde mig.. Jeg fik at vide, at jeg skulle komme ned og hente noget specielt kattegrus af plastic, der ikke sugede urinen og der var en pipette og et uringlas i...
Jeg fandt en ekstra kattebakke på loftet til projektet og ret hurtigt havde Grynte leveret en brugbar prøve, som jeg straks kørte ned til dyrlægen med.. Den blev analyseret og det er en urinvejslidelse, som ofte ses hos neutraliserede hankatte...
Han skal nu have penicillin i 14 dage og skifte foder og aflevere en ny urinprøve om 14 dage..
Han/ de alle har hele tiden fået Hill`s neutralisations-foder, men han skal nu køre på S/D - foder 4 i uger, så må vi se, hvad urinprøven så siger...?
Den lille stakkel render på toilettet hele tiden, men han klager sig ikke, så jeg ved ikke, om det gør ondt..??

Jeg håber så sandelig, at kuren virker...?

Er der andre, der har erfaringer med den slags...??

Venlig hilsen Lars H.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grynte har fået FLUDT..
  • #1   7. aug 2008 vi havde en kastereret perser der havde samme problem, men ved af ændre kosten og holde godt øje, fik han det heldigvis ikke så tit, men det er descvære et tilbage vendende problem,

skal siges han blev 15 år før han reste vider til himmeriget

• #2   7. aug 2008 Godt, du var hurtigt ude Lars.

Og jo, det gør ondt, når han tisser. Det gør det også på os, når vi har blærebetændelse, men der skal virkelig meget til, før en kat klager sig.
    Spørg din dyrlæge, om du kan få noget smertestillende til Grynte (Metacam, flydende, anbefales).

Du kan også nemt risikere, at han begynder at tisse uden for bakken, fordi han kommer til at forbinde den med smerterne.

Nævnte dyrlægen noget om grus/sten i urinen?

Et godt, gammelt dyrlægeråd er én gang om ugen at give sin kat en ascorbinsyretablet (rent C-vitamin, der har størrelse som en lille sødetablet). Det holder urinen på en tilpas PH-værdi, så der ikke dannes sten.

God bedring med Grynte!

• #3   7. aug 2008 Hej " Mega " !

Tak for dit indlæg... :o)

Ja, der var vist nogle krystaller eller lign. i urinen og det S / D - foder skulle bringe balance i ph-værdien... ?

Jeg har fjernet lammeskindstæppet og nu bruger han kattebakken igen..

Jeg købte sådan et pilleindgivningsapperat til penicillintabletterne, men ak, - det fungerede kun 1. gang, så skulle han ikke nyde mere af det..
    Nu får han så en teskefuld S/D vådfoder med knuste tabletter og det fungerer fint... det skal han have i 14 dage...
    Jeg vil spørge dyrlægen med hensyn til det smertestillende...

V.h. L.H.

• #4   7. aug 2008 Fornuftigt at du reagerede så prompte. smiley Hankatte er mere disponerede for urinvejslidelser, men du har bestemt gjort hvad du kunne ved at give dem et ordentligt foder.
    Det plejer at hjælpe med penicillinen, tror aldrig jeg har oplevet at det ikke virker. Nogle gange kan en kur mere dog være nødvendig, idet nogle urinvejslidelser er mere standhaftige end andre.
    Husk ikke at give ham rejer. Det er ikke så godt for urinvejene.
    Godt du har fundet en pillegivning der virker. Det kan være ret besværligt. Vores kan holde pillen i halsen i flere minutter, og når vi så vender ryggen til, så skyder hun den flere meter hen ad gulvet. smiley
    Rigtig god bedring til lille Grynte. smiley

• #5   8. aug 2008 Årh stakkels lille Grynte, håber han snart er okey igen.
    Med hensyn til pillegivning, så er Cat-sticks fra Vitakraft et hit her.
    Man kan nemlig gemme pillen inde i den, og kattene er helt vilde med dem, så de ryger bare ned med pille og det hele smiley

Jeg skulle hilse fra søster Olga og ønske dig god bedring :o)

• #6   8. aug 2008 Hej igen !

Det ser umiddelbart ud til, at Grynte har det bedre nu... Der er blevet længere mellem toiletbesøgene og det går rigtigt fint med pillerne iblandet foderet. Når han har spist den teskefuld med penicillinen får han noget af det S/D tørfoder, dyrlægen ordinerede. Han må højst få 60 g. om dagen og intet andet foder...!

Til Anja M.: De har kun fået rejer nogle ganske få gange, men de er egentligt ikke specielt vilde med det.. Mine tidligere persere var helt eksalterede, når de fik rejer... De åd dem så hurtigt, at de kastede op bagefter... :o)

Til " Mega ": Dyrlægen mente ikke. at det var nødvendigt at give smertestillende, da det sandsynligvis var blevet taget i opløbet og han ser faktisk også ud til at have det ret ok !

Til Dorthe: Hils søster Olga og sig tak ! Hvordan har hun det selv efter den " sidste " Sterilisation... Hjalp det ?

I skal alle have tak for interessen og de velmenende gode råd og vejledninger... :o)

P.s. Jeg er ved at lægge nye billeder ind af kattegården... :o)
    De bruger den virkeligt flittigt og nyder selv at kunne gå ud efter behov...

Kærlige potedask til alle fra Grynte og L.H.

• #7   8. aug 2008 Dejlige nyheder smiley

Kommentér på:
Grynte har fået FLUDT..

Annonce