243 visninger
|
Oprettet:
Er der nogen der har prøvet det ? {{forumTopicSubject}}
Jeg havde for et par dage siden et emne omkring at få en ny kat når man har en gammel kat på 17 år og fik god respons.
Vi er gået fra det - tør simpelthen ikke. Er bange for at "gamle" bliver meget sur og ked af det.
Men er dog blevet nysgerrig. Kunne godt tænke mig at vide om der er nogen der har prøvet at sætte så gammel en mis, som altid har været alene (dog sammen med 2 hunde) sammen med en yngre ny kat eller 2 killinger med succes ? Og hvis ja; hvordan bar i jer ad ?
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Jeg har kun erfaring ud fra de tilbagemeldinger, nogle af mine killingekøbere har givet i tidens løb, og i alle tilfælde har den gamle kat ikke villet have kontakt til killingerne (altid to). Den har holdt sig på afstand af dem og hvæset, når de kom for tæt på, men alligevel, stadig på afstand, interesseret fulgt med i, hvad de har lavet.
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Svar: 135
Hvis man vil have killinger, bør man vente til man ikke har den gamle kat mere.
Katte har ikke noget naturligt ønske om at få killinger. Hverken når de er ½ år eller når de er 17. Killinger er noget af det mest irriterende for en voksen kat.
Det naturlige ønske om reproduktion må ikke forveksles med at være i løbetid, hvor det er de naturlige instinkter der kommer frem. Dette har intet med "ønsker" at gøre.
Er der nogen der har prøvet det ?