{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forskel på maine coon og norsk skovkat
  • #1   12. aug 2008 Det er 2 ret forskellige racer. NS er elegant og kan gå gennem en vindueskarm med glasvaser uden en eneste vælter, men hvis en MCO kommer igennem samme vindueskarm ligger det hele på gulvet.
    MCO er større og tungere end NS
    De "gamle" MCO har løvemanke og pjusket hale, men er ikke så langhårede på resten af kroppen, hvor NS er langhåret over det hele.
    Hmm så kan jeg ikkelige komme i tanke om flere specielle forskelle.
    Altså bortset fra at det som skrevet er 2 forskellige racer.
    Som at sammenligne Fiat og Ford... svært at deffinere forskellene (for en der intet kender til biler), men det er ikke samme bil


  • #2   12. aug 2008 Jeg kigger efter "udtrykket" på de 2 racer, NFO er blidt og venligt, mens MCO ser farlig og brysk ud

    nu er det ikke "min race" men der er noget med at boxen er trekantet på NFO og firkantet på MCO..... men hvordan det skal forståes, det ved jeg ikke.....


  • #3   12. aug 2008 Snakker vi rent udseende.
    Så er mco'er kraftigere og tungere end nfo'er. De skal se bryske ud. MCO'erne har et tydeligt knækl på profilen (næseryggen, eller hvad man vil kalde det) NFO'erne har en helt lige profil. Min oplevelse er at MCO'er langt oftere end NFO'ere har tufser/hår på toppen af ørerne
    MCO'er har en meget kraftig hage, og skal have et firkantet look omkring snudepartiet, og NFO'erne skal være spidse/trekantede der.

    Det nemmeste for en ikke-kender er at se forskel på profilen, om den er lige eller knækket, det var det jeg gjorde i starten.

    Snakker vi personlighed, så er min erfaring at mcoerne er meget mere goofy og hundeagtige, og klodsede,
    NFo'erne er mere elegante og katteagtige.


  • #4   12. aug 2008 Min veninde havde to skovekatte, de var meget "fine på den", altså sådan nogle små fine snob misser, meget elegante i deres adfærd. Min MCO er derimod rimelig klodset, kæmpe poter der rager i alt. Hun rager mere ofte ting ned end min colourpoint / mco mix. Men det skal også siges hun er en formidabbel springer, er ikke sikker på om det ligger til racen. Hvis man sætte ord på skovkatten og mco, må det være balletdanser og trucker. Jeg synes mco'en er en lidt harsk kat, på en sjov og uimodståelig måde. Desuden er de vilde med vand, og drikker gerne fra poterne i stedet for vandskålen.

  • #5   12. aug 2008 En maine coon er jo verdens støreste huskatte race .
    Hvor en Norsk skovkat bare er en kat der er meget langhåret .
    Selvom norsk skovkat også kan blive store, så er maine coon racen jo kendt for at de bliver meget større end normale katte.


  • #6   12. aug 2008 En Norsk skovkat er skam ikke lille, den er bare ikke lige så stor som Maine Coon'en, nogen skovkatte er skam ret så store..

    Når man ser på en skovkat har den et trekantet hoved og en kraftig hage
    og en maine coon har et lidt mere forkantet hoved,


  • #7   12. aug 2008 Hanne .
    har skam heller aldrig sagt at den var lille , har jeg ?


  • #8   12. aug 2008 Mis'mis nej med du skriver det bare er en kat der er meget langhåret

  • #9   12. aug 2008 trods hører den stadig under semilanghåret, kan vi tilføje:)
    En skovkat kan godt komme op på siden af en mco i størrelse


  • #10   12. aug 2008 Nemlig, for 2 af mine hanner er på størrelse med min maine coon dreng

    de er katareter alle 3


  • #11   12. aug 2008 Hvis i skal diskutere så gør det venligst et andet sted end i "mit" forum!

  • #12   12. aug 2008 I princippet er der ikke så stor størrelses forskel, de er bare forskelligt bygget, så skovkatten kan syne mindre

  • #13   12. aug 2008 Årh, at sige at NFO'en bare er en kat der er langhåret, det er vist at underdrive den lidt. Synes der er noget mere til den race end at den er langhåret. Er lidt enig i det Prinsesse Puf siger med at deres forskellig bygning får dem til at syne forskellig i størrelsen, selvom de ikke altid er det. (Selvom jeg dog synes at tendensen er at MCO'erne er lidt større, men nu har jeg også selv bare en meget stor mco ;o) så er nok lidt bias'ed)

    Kasper - Du mener sikkert ikke dit forum, men din tråd/emne etc., under alle omstændigheder så spurgte du selv efter meninger om de to racer, så kan ikke se at det at meningerne skulle være forskellige kan udgøre et problem.



  • #14   21. nov 2008 Hejsa..
    Jeg kan se i måske ikke er færdige med jeres dif. af forskelden.
    Jeg er MCO opdrætter og jo der er meget forskeld på disse racer smiley
    MCO er stor, kraftig knogler, løve agtig udtryk. Den er sådan mere rubust og altid (hvis rigtig) med store øre med tuffer. knæk på næse, kraftig hage, firkantet box, er også tung at se på .-) Se evt linket.. (link fjernet)
    NFO er lidt mere elegant, den er ikke så kraftig i knoglerne, den er lidt mere vimset i sin væremåde... altså lætter på tå, den har lige profil, dvs. panne og næse danner en lige linje. desuden ser den trekantet du. Se link. Begge racer er simi langhåret (mellem lang pels)
    http://www.midnatstjernen.dk/images/cassiopeia_040208_web.jpg

    Håber i nu kan se forskeld, ellers besøg en udstilling smiley


  • #15   21. nov 2008 http://www.katteklubben.com/upl/files/0/frm_820.JPG
    Måske virker det nu?


  • Nadia E
    Nadia E Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #16   5. apr 2015 Altså jeg ved ikk om jeg har forstået folks kommentar helt, men den norske skovkat ligner lidt en lille los i hovedet. Skovkatten er en stor, stærk og muskuløs kat, med en lang og smidig krop. Main coon er mere klumpede og ligeglade. det er ikke altid de har helt styr på deres store vanter. Hverken Mc eller Nsk behøver at være store katte, de findes i alle størrelser af katte. Den norske skovkat er den 2. største kat hvor Main coon katten er nr 1. Men fordi man køber en killing af en af de to racer, betyder det ikke at den bliver stor og bamset, der skal man ind og kigge på gener i stedet. Begge katte er utrolig selvstændige og minder meget om en hund i aktiverings niveau, og rigtig gode putte katte. De egner sig perfekt til børnefamilier og trækker ikke kløerne så ofte. De har det bedst ved at få lov at ku gå ude når det passer dem.

    Der er bedre beskrivelse på dette link
    http://nelius.dk/en-skovkat


  • #17   5. apr 2015 Nadia - Det er så en næsten 7 år gammel tråd? smiley

    Og norsk skovkat er nu ikke ubetinget den største, både ragdoll og brite gør den i hvert fald rangen stridig.


Kommentér på:
forskel på maine coon og norsk skovkat

Annonce