{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Hævet efter fjernelse af hjørnetand {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

For snart 14 dage siden, var min kat (ikke den i profilen) til dyrlæge og få fjernet den øvre hjørnetand i højre side. De havde mistanke om en tumor, men en celleprøve viste ikke tegn på kræft. Så de fjernede tanden. Her knapt 14 dage efter, er han stadig hævet i området. Tandkødet er altså stadig hævet og rødligt.

Han var på smertestillende og antibiotika en uge efter, som anbefalet.

Hvad er jeres erfaringer? Er det normalt, at han er hævet så lang tid efter eller skal jeg afsted med ham igen på tirsdag?

Christopher


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet efter fjernelse af hjørnetand
  • #1   4. apr 2021 Nej det må ikke være hævelse og rødme 14 dage efter, har du ikke været til efter tjek ca 10 dage efter operationen? Det har mine været.

  • #2   4. apr 2021 driller tanden over såret?
    spiser den tørkost
    det vil nok være en god ide at få den tjekket, for den skal jo ikke gå og have ondt


  • #3   5. apr 2021 #1

    Nej han har ikke været til tjek. De tilbød et tjek efter fire uger. Jeg takkede dog nej tak, da det er en stor kamp at få ham i kassen samt, at operationen efter sigende skulle være relativt ukompliceret. Jeg forventede derfor ikke, at det var relevant. Men må nok hellere komme afsted med ham i morgen smiley

    #2

    Ved ikke om der er en tand der driller. Han får som udgangspunkt vådfodder, men har adgang til - og spiser - tørkost. Det sagde de var okay post operativt.

    Men ja, ringer til dem i morgen og håber de kan se ham samme dag.


  • #4   5. apr 2021 Efter tjek er altid relevant smiley og tit får du en billigere pris på det tjek, efter tandoperationer, og det er rarere med et aftalt eftersyn, end at skulle afsted akut.
    Mine katte er tandløse, 2 katte og 10 operationer, 2 x 17500kr, eftersyn er godt.
    Mine havde ‘FORL/TR som er en tandsygdom som katte kan have/få, jeg håber det bedste for jer smiley


  • #5   5. apr 2021 jeg har haft problemer med det nogle gange
    netop når de fjerne en tand hvor den modsatte kan give problemer

    men altså prøvet at der stadig sad en stump tilbage, som netop gav disse problemer


  • #6   5. apr 2021 Jeg har ikke så mange penge der står kat på. Det er ikke for at være kynisk, men med en familie på fem er der bare ikke så mange penge til den slags - desværre smiley Derudover synes jeg ikke det er et liv for en ude-kat, at være tandløs smiley

    Jeg håber det bedste, men er forberedt på det værste smiley Har næsten haft ham en fjerdedel af mit liv, så han er jo også en ven af familien smiley


  • #7   5. apr 2021 prøv at snak med dyrlægen først
    det kan være at han bare skal være længere tid på smertestillende.


  • #8   6. apr 2021 Ja Det er jo Det vi må tage stilling til, skal katten behandles X antal gange, er den udekat, kan den trives med behandlingen osv.
    og nej en udekat skal ikke være tandløs, selv med kun 2 katte, så jeg forskydninger i forholdet mellem mine katte, og nej katten skal heller ikke leve med smerter, og ærgerligt men fakta er at økonomien kan spille ind.
    Håber det er en mindre ting, og den bliver 100% ok igen.


  • #9   15. apr 2021 Lige en opdatering. Han blev aflivet i dag d. 15. april smiley Hævelsen havde overhovedet ikke foretaget sig og såret hvor tanden sad, var slet ikke helet op. Dyrlægen mistænkte meget kraftigt kræft, og det ville jeg på ingen måde udsætte ham for. Så det var kærligheden til ham som blev afgørende for den mega hårde beslutning. Men han sluttede på toppen og han fortjente ikke et langt og smertefuldt forløb.

  • #10   15. apr 2021 det er jeg godt nok ked af at hører smiley
    men godt at du valgte at han ikke skulle udsættes for mere smerte.
    har selv sagt farvel til 2 katte på nu 3 uger.


  • #11   15. apr 2021 Uh, 2 stk på så kort tid, det er ikke rart smiley

    Det var en skrækkelig beslutning at tage! Shit man, jeg er en voksen mand, men hold op tårekanalerne har stået på fuld gab i dag smiley Men jeg ville simpelthen hellere huske ham for den glade og kærlige kat han var (når han var på smertestillende), end at han skulle blive endnu mere syg og måske deraf aggressiv overfor familien og jeg.


  • #12   15. apr 2021 det var overhovedet ikke rart. En ( næsten 19 år) blev akut syg og den anden (12 år) havde sukkersyge som pga sygdom gik helt amok.

    man skal også gøre det for kattens skyld - ikke for ens egen skyld.
    har selv haft flere som er aflivet pga kræft, og det er noget skidt nogen.
    den eneste gang jeg har gjort noget mere for en kat med kræft, var en 5 års med lymfekræft. hun kom på noget naturmedicin. som gav hende 1½ år. faktisk blev hun ramt af kræft to gange da hun faktisk startede med modermærkekræft i en tå. den blev fjernet


Kommentér på:
Hævet efter fjernelse af hjørnetand

Annonce