{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyrlæge?
  • #1   14. aug 2008 ingen der kan hjælpe

  • #3   11. jan 2014 Lotte C - Jeg har godt nok (og heldigvis) ingen erfaringer med det problem, men har læst andres erfaringer. Det er vigtigt, at katten får væske nok, (= færdigfabrikeret vådfoder/ kød/ fisk), så blæren bliver skyllet igennem.

    Det lyder skidt med din kat nu smiley så jeg synes du skulle få en dygtig dyrlæge til at undersøge din kat OG kattens urin!, så han kan få den rette behandling. Der skal muligvis både antibiotika og specialfoder til for at din kat kan blive rask.

    Du kan evt. oprette en ny tråd i forum, og spørge, om nogen kan anbefale en dyrlæge på Bornholm.

    (Prøver lige om jeg kan finde nogle relevante links).


  • #6   12. jan 2014 Kun to dyrlæger på Bornholm - det var ikke meget at vælge mellem :-/. Håber at i hvert fald den ene af dem har god forstand på katte.

    Almindelig dåsetun i vand er ikke god kattemad, da det indeholder ret meget salt. Og det er helt no go nu, mens han er på urinvejsdiæt (jeg tænker at alt det salt kan lave ballade i ph-værdien).
    Kan være at din kat kan lide kattemad med tun. Du kan prøve dig frem med noget forskelligt. Fx har Zooplus flere mærker med tun, bl.a.: Feline Porta 21, Applaws, Miamor, Schnuki....
    (ikke sikkert at alle mærker falder i smag - mine katte elsker fx Applaws med tun, men nægter at røre Miamor med tun :-S)

    En anden ting du måske kunne vænne ham til, er kogt kylling - eller hvidfiskefilet - serveret med kogevandet.

    Håber du kan vænne ham til noget vådfoder, så han kan få noget mere væske, og urinvejssten forhåbentlig kan forebygges fremover.
    Mange katteejere fortæller, at de først har fået bugt med deres kattes urinvejsproblemer, da de begyndte at fodre med primært vådfoder.

    Et par ekstra glas vand på andre borde eller på gulvet, kan muligvis lokke din kat til at drikke lidt mere.

    God bedring med ham!


  • #7   12. jan 2014 smiley Tinka har hjulpet dig, så jeg vil bare foreslå, at du forkæler ham lige så meget når han skal have vådfoder og giver det der hvor han også drikker smiley

    Fortsat god bedring.


  • #9   13. jan 2014 Har I en aldi kan du med god samvittighed købe Lux - 5,5kr. pr dåse, ingen korn og ingen sukker.
    Vi er rigtig mange opdrættere som bruger dette, da det er et godt foder.


  • #11   13. jan 2014 Den her sælges i super Brugsen og er ren kylling.

    profilbillede
  • #12   13. jan 2014 Den fåes også som tun, de er dyrere end det du kan få på zoopluds, men er noget af det jeg bruger når jeg ikke har nok hjemme smiley

    Tog lige et billede her til morgen, til en som skulle finde noget katten kunne lide smiley de dufter ikke af kattemad med af kylling og tun.


    profilbillede
  • #13   14. jan 2014 Dejlig han kunne lide en lille portion torsk smiley Og fint med vandfontænen.
    Håber at I fremover kan forebygge urinvejslidelser ved hjælp af mere vådfoder og urinvejsdiæt-tørfoder.

    Ærgerligt der ikke er Aldi på Bornholm. Hvis der er noget supermarkeds-vådfoder han vil æde, så tænker jeg, at det er bedre end slet intet vådfoder.
    Man kan forresten spæde vådfoder op med lidt (varmt kogt) vand - det er mange katte glade for.

    Eksempel på noget korn- og sukkerfrit vådfoder til rimelig pris på zooplus er fx Bozita.

    Måske din kan lide kogt sej, rødspætte, ising.... Og kylling råt eller kogt. Prøv dig frem.
    Mine kræsenkatte gider kun kogt kyllingebryst eller inderfilét. Hvis jeg koger en hel kylling, vil de ikke røre noget af den smiley . Og noget bestemt Sheba i poser smager gååååt, men Sheba i foliebakker er ikke noget hit her :-S .


Kommentér på:
dyrlæge?

Annonce