{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

Foderautomat med timer. {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaringer med nogle typer af de automatiske fodringssystemer de forskellige dyrehandlere (på nettet) har i deres sortiment?

Altså det skal ikke forståes således at jeg vil ha 10 automater stående og så kan katten bare passe sig selv i flere dage - så er det på det rene.

Men Tulle er en grovæder uden lige, hun stopper først når skålen er tom, derfor deler jeg hendes mad op i 4-5portioner fordelt over dagen.

MEN!
Under min seng ligger et lille loddent monster der blir helt balstyrisk talende omkring lidt i 5 hver morgen, og hun gir ikke op før jeg står op og finder noget foder frem. Og så kan jeg selvfølgelig ikke sove igen bagefter, selvom der er 1½time til jeg egentlig først skal stå op.

Ligeledes lyder hun som om hun er sultedøden når jeg kommer hjem fra arbejde.
Så hvis man nu kunne sætte foderautomat til at lukke op for mad kl 5 og så kl fx 12, så har hun maden jævnt fordelt på hele døgnet - og jeg kan måske få lidt mere søvn smiley

Men er det en god idé, eller er det noget hø at vænne katten til at der er mad tilgængeligt på klokkeslet?

Mange af automaterne er også af plast og har næsten altid fået af vide at plastskåle ikke er optimale til fodring?





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foderautomat med timer.
  • #1   14. aug 2008 Det med at vænne katten til fodring på klokkeslet, det har min mor gjort i 13 år, problemet er bare her at det er hende der er "foder automaten" men iden med foder automaten og fast fodring tror jeg er helt fin...
    men hvordan foregår det? når den lukker op kl 12, men missen ligger og sover, kan den så spise kl 14 i stedet eller er der så bare lukket?

    jeg havde selv leget lidt med tanken om at lave 4 kasser med en kattelem i og et hul til foder skålen, det skulle så være de katte lem der kræver et halsbånd for at åbne, så kun en kat kunne komme til sit foder, lidt ligesom med køer, for min den ene er tyk og en normal og så en meget tynd...
    men det ville nok blive lidt for omfattende.. :-))


  • #2   14. aug 2008 Når foderautomaten åbner forblir den åben indtil man selv fylder op igen, lukker og sætter timeren til igen.

    Så hun vil altså ikke blive snydt for mad, hvis hun ikke lige kommer hen og spiser med det samme.


Kommentér på:
Foderautomat med timer.

Annonce