{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Vildfaren kat fundet {{forumTopicSubject}}

Sidste lørdag var jeg ved stranden, 6 km fra hvor vi bor, for at gå tur sammen med min søster. Allerede da jeg parkerede fik jeg øje på en rød kat, som lå imellem de parkedere biler og så sød ud, og den ville gerne nusses.

Min søster og jeg gik en lang tur på et par timer og satte os derefter på en bænk og katten kom løbende med høj hale og hoppede op på bænk og bord - den var meget kontaktsøgende og virkede sulten. Den havde gerne stukket hovedet ned i min kaffekop, hvis den havde fået lov, og den ville også gerne krybe ind under frakken - hvis den måtte - og her gik det også op for os, at den var meget tynd. Meget knoglet og hul under ribbenene. Den var tynd, som i VIRKELIG tynd og havde noget sort i pelsen på venstre baglår. Vi kunne nemt undersøge dens ører for tattoo - desværre ingen.

Da jeg kom hjem ringede jeg til Dyrenes Beskyttelse. De anbefalede at jeg ikke kørte tilbage med mad. Der ville blive sendt nogle ud fra DB.

Jeg blev senere kontaktet af DB. De har ingen frivillige i området, men ville lede i det omfang de kunne afse tid.

Vi har været ude hver dag og gået tur i området for at lede (det samme har kredsformanden fra DB). Vi har også fremlyst den på Facebook, hvor vi har fået lidt spor, som vi har forfulgt.

Det har været en hård uge, med fuldtidsarbejde og lange traveture i blæsende vinterkulde på strand- og havneområder. Desværre uden held til at finde katten, og vi har været bekymret for den, nu det igen blev så koldt smiley

Men så idag...
Vi kørte ud til samme p-plads og startede gåturen på diget. Umiddelbart efter fik vi øje på den røde kat. Jeg satte mig på hug og kaldte, og den kom små-løbende med høj hale imens den miawede smiley Så var det frem med lidt Biome-tørfoder (skånekost) og få hentet transportkassen i bilen - alt imens jeg havde kredsformanden fra DB i telefonen smiley Katten havde stadig noget sort i pelsen på det venstre baglår.

Med kun "lidt" besvær fik vi katten i transportkassen, og fik kørt den til nærmeste DB-internat 40 km væk, hvor det heldigvis blev konstateret, at den er chippet og ejeren bliver kontaktet smiley

Puha - vi er glade, men også helt flade nu. Det har været en sindsoprivende og meget bevægende dag.
Godt den dejlige røde kat nu kan komme hjem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vildfaren kat fundet
Kommentér på:
Vildfaren kat fundet

Annonce