{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
513 visninger | Oprettet:

Kræft i mælkekirtler {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi har en kat det har fået 2 kræftknuder i mælkekirtlerne. Den ene og største er ca 1,5 cm i diameter.
Der er taget biopsier og røntgen. Røntgen viser ingen spredning til lungerne. Dyrlægen siger der er 90% chance for at det er en agressiv kræftform, biopsi siger der er mange af de dårlige celler (kardinorm)
Katten er 9 år gammel og vi er meget glade for den. Prognosen ved operation er vist ikke den bedste, så vi er meget i tvivl. Der er chance for at man kan helbrede hvis man opererer tidligt i forløbet, men ofte har det spredt sig og knuderne vender tilbage. Vil høre om der er nogen af jer der har erfaringer med operationer. Vil helst ikke udsætte missen for en masse dårlige oplevelser hvis det alligevel ikke nytter.
Dyrlægen siger på den ene side at de skal fjernes hurtigst muligt, og på den anden side siger hun muligheden for nye knuder er stor og dermed reoperationer.
Håber på lidt input/erfaringer fra vores kattevenner.
KH. Peter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kræft i mælkekirtler
  • #1   22. apr 2021 Kontakt Lise Bang Hansen
    Hun er den bedste dyrlægen indenfor naturmedicin som netop har speciale i kræft
    Har selv brugt hende til en kat med lymfekræft
    Hun kører ud så ingen stress og hun kører i hele dk


  • #2   22. apr 2021 https://alternativdyrlaege.dk

  • #3   22. apr 2021 Den er svær.
    Da jeg boede hjemme, havde vi en hunkat der også havde knuder i mælkekirtlerne.
    Hun fik lov til at leve med dem vi valgte operation fra.
    Hun havde knuder i hvert fald 1 år inden hun ikke kunne mere.

    Der er ingen facitliste og slet ikke når den er så ung, men jeg synes, at det lyder som om dyrlægen antyder at det er nyttesløst at operere, men jeg kan jo tage fejl.

    Pas på jer selv.


  • #4   22. apr 2021 Det Lise bruger er små piller
    Min kat havde fået Max 3 mdr hvis jeg ikke gjorde noget
    6 mdr med kemo
    Men med Lises hjælp fik hun 1 år og 6 mdr hvor hun havde det godt. Ja knuden voksede men meget langsomt pga den medicin Lise bruger
    Så prøv at kontakt hende - hellere i dag end i næste uge

    Jeg har haft en 14 årige hunkat med mælkekirtelnræft. Hun fik fjernet knuden som 14 årige. Og blev aflivet af andre årsager som 16 årige.


  • #5   22. apr 2021 Det vil være et meget personligt valg, og mega hårdt.
    Med min datters kat gik det stærkt, og der blev ikke anbefalet operation, for når der er mere end en knude, så er spredningen allerede igang.
    Min datter fik, at vide hun kunne vente lidt endnu, fordi Avalon ikke viste tegn på smerte, men min datter var bange for om de ville overse smerter i en travl hverdag med børn og arbejde, så valget var, at de ikke skulle vente, men tage afsked med det samme, og de 2 små drenge var med, så der blev mange tåre.


  • #6   22. apr 2021 Rigtig svær beslutning - specielt når chancen for spredning og at det vender tilbage er så stor. Det er et svært valg og ingen kan give jer det rigtige svar. Personligt havde jeg nok ikke valgt en operation - så hellere have et par gode måneder eller 1 år, måske mere med katten til den ikke kan mere.

    Står selv i en lign situation med min fars kat, den har en tumor på siden og det er samme beslutning min far har taget med dyrlægen - han får fjernet tumoren mest fordi den genere katten men det har med stor sandsynlighed allerede bredt sig sagde dyrlægen...

    Men i skal 100 % gøre hvad i føler for - knus herfra.


Kommentér på:
Kræft i mælkekirtler

Annonce