{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.608 visninger | Oprettet:

advarsel (udlejere og husdyr) {{forumTopicSubject}}

ja som overskriften lyder så skal jeg sælge alle mine katte og jeg er sindsyg ked af det kan slet ikke tro det der blev lidt uoverensstemmelser med vores udlejer forleden og nu har jeg fået et brev hvor der står at kattene skal være væk inden for 1 mdr og har kigget i leje kontrakten der står intet. det var en aftale vi havde da vi flyttede ind at jeg både havde hunde og katte og det var iorden sagde han han sagde vi faktisk bare kunne holde en helt zoo hvis det var det vi lystede men som det står til nu skal jeg af med mine katte
så alle jer katte elskere få altid på skrift i har lov at holde dyr så i ikke står i sådan en situation som jeg smiley
kan slet ikke beskrive hvor ked af det jeg er smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  advarsel (udlejere og husdyr)
  • #1   18. aug 2008 Maria: Da jeg læste erhvervsret, lærte vi om hvornår aftaler var bindende. Og Et ord er et ord, og holder lige så godt som et stykke papir, hvor det står sort på hvidt, hvis du har vidner på det.

Så jeg ville altså tage kampen op, og undersøge om han virkelig bare kan sige det der! Hvordan er reglerne for resten af beboerne?

• #2   18. aug 2008 Ja jeg ved heller ikke, men vil da mene at hvis du ikke må holde dyr skulle det fremgå af kontrakten.

Var det mig ville jeg helt sikkert tage kampen op og så kigge rundt efter et andet sted at bo samtidig inden jeg afskaffer dyrene.

• #3   18. aug 2008 Jah tjek lige hvordan det er for de andre udlejere, holder de dyr, for samme regler gælder for dig, som for dem!
    Du skal ikke give op og miste dine babyer!

Det SKAL fremgp af kontrakten hvordan det forholder sig med dyr (svigermor sidder i beboerklage nævnet, så hun har altid hjulpet mig, så jeg ved at det SKAL stå der):)

• #4   18. aug 2008 Der skal klart og tydeligt stå i lejekontrakten, hvis man IKKE må holde dyr. Ellers kan han ikke opsige Jer eller forlange dyrene skal ud.

• #5   18. aug 2008 det er en privat udlejer . og der står intet i kontrakten om husdyrhold
    selvom jeg har min mand som vidne er det ikke godt nok det skal stå på skrift

• Ditte F
    Ditte F Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 53
    #6   18. aug 2008
    I dine annoncer på dba står der da at det er pga tidsmangel de skal væk??
    Jeg er helt vild med steffen men hvad med at strinte gør han det?

• #7   18. aug 2008 Altså det som vores lærer lærte os, han var advokat, var at et ord er lige så bindende!
    Og står der intet i lejekontrakten vil jeg mene du har fat i den lange ende!
    Men jeg skal med glæde lige høre min svigermor i aften, hvordan du står

• #8   18. aug 2008 på dba og dyrenettet ja der har jeg skrevet det pga tidsmangel og det fordi jeg ikke er stolt af at have været så uansvarlig ikke at få det på skrift og nej steffen strinter ikke smiley det gør ingen af dem

• #9   18. aug 2008 puha er glad for der står i vores kontrakt vi gerne må have både hund og kat smiley

men øv hvor surt for jer smiley bliver en hård omgang, er han slet ikke til at tale til fornuft?

• #10   18. aug 2008 Maria
    Tag i retten ? Så længe der ikke står i jeres lejekontrakt i IKKE må holde syr, så kan han da ikke sige det ?

• #11   18. aug 2008 sabrine jeg skal ringe til en advokat her kl 1400

• #12   18. aug 2008 Maria
    Super smiley Opdater lige efter .

• #13   18. aug 2008 skal jeg nok

• #14   18. aug 2008 Udtaget fra Danmarks lejerforening

Hvis der i lejeaftalen intet
    er aftalt om husdyr - hverken
    i lejekontrakt eller ejendommens
    husorden, kan man som
    lejer gå ud fra at husdyrhold
    er tilladt. Det mest almindelige
    er dog at det fremgår tydeligt
    af lejekontrakten.
    „Husdyr“ er som oftest ikke
    nærmere defineret, men normalt
    handler det om „løsgående
    større dyr“ - hund eller
    kat. Den konkrete formulering
    i lejekontrakten (eller ejendommens
    husorden) er dog
    afgørende.
    Der kan argumenteres godt
    og grundigt for den hovedregel,
    at dyr der ikke (eller kun
    uhyre sjældent) kommer
    udenfor lejemålet, og som ikke
    kan hverken høres eller
    lugtes af andre i ejendommen;
    at disse dyr ikke er omfattet
    af vilkåret „Der må ikke holdes
    husdyr (..kat eller
    ...hund)“. En del lejerforeningsfolk
    bruger betegnelsen
    „stuedyr“ for at adskille disse
    fra de „egentlige husdyr“ som
    kontraktbestemmelsen sigter
    på. Både katte og (små
    „stumme“) hunde KAN faktisk
    forekomme som stuedyr.
    Sådan bliver det da også
    praktiseret en del steder, men
    bor man et sted hvor det ikke
    er tilfældet, kan det være meget
    risikabelt at satse på en
    anden definition end udlejer:
    Lejeren kan få sit lejemål opsagt
    eller ophævet, hvis et
    forbud mod husdyrhold overtrædes
    trods advarsel fra udlejer.
    Udlejer kan dog ikke „tilbagekalde“
    en husdyrs-tilladelse.
    Eller med andre ord: De
    husdyr man én gang har anskaffet
    sig lovligt, kan udlejer
    KUN kræve fjernet, hvis de
    giver anledning til konkrete
    og væsentlige problemer.
    Endelig skal for god ordens
    skyld gøres opmærksom på to
    ting.
    For det første, at en blind
    lejer generelt har ret til at holde
    fører-hund.
    For det andet, at når der er
    beboerrepræsentation i en
    ejendom, kan et beboermøde
    fastsætte en ny husorden for
    ejendommen, og heri bestemme
    OM der fremover må holdes
    husdyr - og definere hvad
    dette omfatter.
    Du kan som lejer ikke blive
    opsagt med mindre du har
    siddet et påkrav, om at fjerne
    husdyret, overhørig. Hvis du
    får nogen ubehageligheder i
    en sag om husdyrhold bør du
    hurtigst muligt søge rådgivning
    og bistand i en lokal lejerforening

• #15   18. aug 2008 tak birthe nu kan jeg smile igen så nu kan jeg godt tørre øjnene og fortælle udlejeren hvad loven siger smiley

• #16   18. aug 2008 Tal dog stadig med en advokat. Det kan også gøre udlejer nervøs, for han hænger på hele regningen hvis han taber.

• #17   18. aug 2008 Maria,
    Ja, tal stadig med advokaten . smiley

• #18   18. aug 2008 ja jeg ringer til ham nu

• #19   18. aug 2008 jamen, man skal ikke altid bare sig kue, (gør jeg selv en del), men man skal også kæmpe for sin sag! Og sådan en rådden udlejer der ændre reglerne fordi i har nogle problemer, burde ikke være udlejer!
    Håber I finder jer et nyt sted, hvor I alle er velkomne!

• #20   18. aug 2008 advokaten mener vi har en god sag hvis sagen kommer så langt men advokaten har lovet at sende ham et brev så der blev jeg 500 kr fattigere S men bare jeg får lov at beholde mine katte!!!
    men han mener at selvom vi kan vinde sagen så ville udlejeren finde på noget hvor han kan ramme os.. og pt har vi ikke råd til at flytte da jeg er på kontanthjælp og min kæreste er ved at tage hængerkort

• #21   18. aug 2008 Maria
    Hvorfor pokker er din udlejer pludselig blevet sådan overfor dig ? :s

• #22   18. aug 2008 han mente ikke jeg skulle have 6 kat

• #23   18. aug 2008 og så sagde jeg at der ikke står nogen steder jeg ikke må have 6 katte

• #24   18. aug 2008 Var da noget underligt noget at hidse sig sådan op over . så længe kattene ikke generer nogen osv, så kan det vel give det samme . Når han nu har sagt i måtte have alle dem i ville til at starte på .

• #25   18. aug 2008 ja og holde en hel zoo:)
    Jeg tror nu næppe han havde forudset et brev fra advokaten!
    så kan han få en lang næse!

• #26   18. aug 2008 ja nu må vi vente at se men udlejeren sagde intet da vi havde 4 katte og to hunde men nu har vi 6 katte og en hund og nu den gal hmm

• #28   18. aug 2008 nåh nu ville jeg slette dette forum men kommer med en opdatering når udlejeren har fået sit brev og mange tak for hjælpen alle sammen værdsætter virkelig det i har gjort for mig smiley

• #29   18. aug 2008 Jeg kan godt se fra jers synspunkt at i pt står i en træls situation med økonomi, og vil have svært ved at køre sagen videre, men hold fanen højt, er sikker på I nok skal komme igennem det her med alle 6 katte i behold!

• #30   18. aug 2008 Jeg kan godt se fra jers synspunkt at i pt står i en træls situation med økonomi, og vil have svært ved at køre sagen videre, men hold fanen højt, er sikker på I nok skal komme igennem det her med alle 6 katte i behold!

• #31   18. aug 2008 Maria, jeg synes ikke, du skal slette din tråd (hvis det var det, du mente), for andre kan da have glæde af at læse den.

Held og lykke!

• #32   18. aug 2008 Håber du er ved godt mod igen. Når advokaten siger sådan, så er der noget om det, så bare kæmp for din ret. Held og lykke

Kommentér på:
advarsel (udlejere og husdyr)

Annonce