{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.510 visninger | Oprettet:

Sygdom der gør at hans tænder rådner.. {{forumTopicSubject}}

Har lige hentet min kat fra dyrlægen...

For det første har jeg fået at vide at han har en sygdom der gør at bakterier æder hans emalje og derefter æder tanden så den rådner og knækker af så rødderne og nerver ligger helt blottet ...

For det andet kunne hun fortælle at de 5 tænder han "fik fjernet" sidste år slet ikke var helt fjernet, for rodsystem og nerverne lå blottet tilbage i kæben :-S .... Så de rådne tænder er blev blevet fjernet overfladisk og min kat har så rendt rundt med blottede nerver i 1 år...
Og først her for nyligt lagde jeg mærke til at han havde dårlig ånde og grimme tænder når jeg træk læben til side. Og pludselig var han bare vildt tynd og så var det bare med at få ham afsted...

Så nu har han udover sine 4 hjørnetænder, 1 tand tilbage i undermunden og 3 tilbage i overmunden...

Tror at jeg skal omdøbe den ham til 'gamle tandløs' ....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygdom der gør at hans tænder rådner..
  • #1   18. aug 2008 Hvor må stakkels Oliver have haft ondt smiley
    Lad det være en trøst, at man efterhånden kan læse om mange katte, der stor-trives uden en tand i munden.

    MEN: Jeg ville helt sikkert tale dunder til den nørd af en dyrlæge, der i første omgang "fjernede" hans tænder.


  • #2   18. aug 2008 Undskyld jeg spørger, men hvad hedder den sygdom?
    Vores Pepzi har indenfor det seneste 1/2 år tabt 3 små fortænder og hun har dårlig ånde!!
    Hun er nu pænt godt i stand og trives udemærket, men jeg er alarmeret over det og vil klart spørge dyrlægen om det, når hun skal re.vacc. her om snart.


  • #3   18. aug 2008 er pepzi tandkød rødt for i så fald har mis tandkødsbetændelse og det lugter fælt for at sige det mildt du kan få pencilin ved dyrlægen til missen skal behandles så det ikke udvikler sig til Neck Lesions en grimme sygdom.

  • #4   18. aug 2008 OK har googlet det. Det lyder ikke rart.
    Vi må få checket det.


  • #5   19. aug 2008 Idag har han det meget bedre. Han fiser frem og tilbage og skal hele tiden ud og ind af døren. Han spiser godt og har glade øjne.. SÅ dejligt !!

    Claes - Dyrlægen siger at sygdommen er så 'ny' at den ikke har et navn endnu.. Men kan da godt lige spørge næste gang jeg snakker med hende.
    Oliver har også trivedes uden klager og spist fint på trods af at han havde dårlig ånde i et stykke tid inden... Og det på trods at hans nerver har været blottede, så min erfaring er at de godt kan ligne glade og tilfredse katte, trods store smerter.
    Jeg ville i hvert fald helt klart som minimum få Pepzis tænder renset, kan jo godt være at det er almindelig plak der er kommet ud af kontrol !


  • #6   19. aug 2008 er nemt at se har pepzi mørkerøde render omkring sine tænder så er det tandkødsbetændelse smiler

  • #7   19. aug 2008 Peter - Afsted til dyrlægen til en tandrensning.. Han har helt sikkert ondt selvom at han ikke viser det *Ss*

  • #8   20. aug 2008 Der er intet rødt tandkød,- kun dårlig ånde og så de tænder der har været løse for så derefter at falde ud.


  • #9   20. aug 2008 Godt Oliver har det bedre forøvrigt !!! Tilykke med det.

Kommentér på:
Sygdom der gør at hans tænder rådner..

Annonce