Opdatering ang. Miv {{forumTopicSubject}}
Gammel tråd: http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=44401
Hej igen..
Så har jeg været ved dr. dyr, og Miv skal testet igen igen.. Hvis prøven ikke viser nogen , mener dr. dyr at Miv er bedst tjent med at blive aflivet, for vi HAR prøvet alt.. og hendes problemer vil vende tilbage..
Dr. dyr ville gerne sætte Miv i div. behandlinger men det vil ikke kurrere hende.. og det var kun for en overgang hun kunne være på medicin..
Hun mente en katte psykolog kunne prøves, men igen troede hun ikke på det...
Nu må vi se..vi venter på en tisse tår, og endnu et test svar..
Måske skulle hun ud på en gård at bo.. så hun ikke havde mulighed for at tisse på en bakke..Men da hun boede hos min svigerinde ville hun ikke "gøre" det i naturen.. men selvfølgelig er hun tvunget til det på en gård..
Ville det være synd for hende???
knus
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Tror du selv at hun ville trives på en gård f.eks? Mener du at hun så ikke skulle kunne komme indenfor fordi hun er urenlig? Jeg mener at katten har et problem af en art og ja.. kan en kattepsykolog ikke hjælpe som sidste udvej synes jeg katten er bedre tjent med en aflivning frem for at blive kastet på porten. Urenlighed er jo et symptom på at der er noget galt et sted og man får jo ikke løst kattens problem blot ved at tvinge den til f.eks. altid at være ude... så er en aflivning mere humant efter min mening.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg er enig med Tina D i, at aflivning måske kan være mere humant end at sende katten ud på en gård. Det kommer an på katten...
Et liv på landet med mulighed for frisk luft og jagt kan være den højeste lykke for en kat. Men jeg er som antydet meget betænkelig ved at sende en halvgammel indevant kat på landet, hvis det betyder, at den ikke længere får adgang til at gå ind i huset og have kontakt med mennesker.
Jeg prøver at forestille mig situationen med mine egen katte. De er meget glade for at være ude, og jeg tror de ville nyde at komme på landet (sammen med mig altså), men jeg er helt sikker på, at de ville blive dybt ulykkelige, hvis de blev forment adgang til at komme ind i huset til sofa- og sengehygge.
Jeg synes altså, du skal vurdere nøje, om din kat ville kunne trives med det.
Opdatering ang. Miv