{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

Hjælp en af vores katte pisser i vores {{forumTopicSubject}}

stol, der for noget tid siden opdagde jeg at en af mine 3 katte havde tisset i en kurv som jeg havde stående på vores køkkenbord, fjernede selvf. kurven og vaskede køkkenbordet grundigt af i ajax Lemon..
Men nu er der en af kattende som pisser i vores lænestol... For det første ved jeg ikke hvilken en af de 3 katte det er, for det andet ved jeg ikke hvorfor det sker eller hvordan jeg få det til at holde op...

Er der nogle som har nogle forslag til hvad jeg kan gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp en af vores katte pisser i vores
  • #1   19. aug 2008 For det første bør man aldrig afvaske katteurin med salmiakholdige rengøringsmidler som f.eks. Ajax da det blot inviterer katten til at tisse der igen. Rodalon eller eddikevand er det bedste at bruge da det neutraliserer lugten.

    Der kan være rigtig mange grunde til urenlighed.. er kattene neutraliserede, er de stressede, har de en urinvejslidelse?

    Først bør man få undersøgt kattene mod urinvejslidelse da det er omsonst at forsøge med alt mulig andet hvis det viser sig at det er noget fysiologisk der ligger bag. Katte der f.eks. har blærebetændelse (som er meget smertefuldt, føles som om man tisser glasskår) vil forbinde kattebakken med smerte og derfor undgå at bruge den og derfor vælge andre steder. Den vil jo fortsat have smerter hver gang den lader vandet men det ved den jo ikke.. så derfor vil den ofte prøve forskellige steder vel i håb om at det sted den tisser ikke bliver forbundet med smerte.

    Så først få undersøgt kattene for om det er urinvejslidelse der ligger bag. Hvis ikke så lav en ny tråd så du kan få andre gode råd omkring urenlighed. Men her er lidt omkring problemet:
    Urenlighed

    Brug et godt, klumpende fint, sandagtigt grus - idet de fleste katte foretrækker dette. Sørg for at katten har et egentligt klatre-kradse træ med hylder, hvor den kan overskue sit territorie fra, og hvor den kan gå i "sikkerhed". Nogle katte foretrækker overdækkede kattebakker, mens andre føler sig "fanget" i dem, under alle omstændigheder skal bakken placeres, hvor katten let kan komme til og hvor katten ikke kan blive generet af mindre børn eller hunde, når den benytter bakken. Sørg for en ordentlig bakke hygiejne - nogle katte tolererer ikke urin- eller afføringsklumper i bakken. Hvis der opstår problemer - så hjælper det ikke at dyppe kattens næse i urinen eller afføringen, klapse den bagi eller skælde den ud - som regel forstærker det problemet! HUSK katte opfatter hverken deres egen urin eller afføring som noget negativt, eller afstraffende over for ejeren, men som et middel til bl.a at berolige sig selv eller hævde deres ret til området.



  • #2   19. aug 2008 Tina M: Ja kunne jeg prøve, men prøved først ajas lemon fordi jeg ved at katte ikke kan lide lugten af citron, og så sprøjtede jeg med gå væk kat..
    Ja har tænkt tanken men synes det er meget dyrt at få tjekket 3 katte mere eller mindre uden grund.. Og så ved jeg heller ikke hvordan de skulle havde fået det, de gå alle inde..

    Malison N: ja de 2 af dem er, den 3 er ikke men der har aldrig været problemere med hende og hun har været kønsmoden (altså i løb) i over 1 år.. Hun er på p-piller så hun kommer ikke i løb.


  • #3   19. aug 2008 Tina D: som skrevet synes jeg det er lidt vildt at slæbe 3 katte afsted til dr. dyre for højst sansynligt at få at vide at de alle er raske.. Der er også kun blevet pisset på køkkenbordet 1 gnag der efter er det sket i vores læne stol.. Og hvis en af dem havde en urinvejsinfektion, ville jeg mene at den ville gøre det flere steder.. Ser også jævligt dem alle i katte bakken.. Gå hjemme så har øje på dem hele tiden.. Så tisserriget må finde sted om natten..
    men vil da vsake af i rodalon i stedet for ajax.

    Det du skriver nederes altså alle de andre ting er heller ikke sansynlige..
    Den yngste kat her hjemme er over 1 år og kastret.. og har aldrig tisset andre steder end bakken, den er født her hjemme..
    Vi har ikke skifte mærke på katte grus og tømmer dem som vi plejer.. Intete her hjemme er ændret..

    Men tænker og på om en af kattende kan mærke at jeg er gravid og det er der problemet er.. Er gravid i uge 28 tænker om det kan påvirke dem så de tisser et andet sted..


Kommentér på:
Hjælp en af vores katte pisser i vores

Annonce