{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trefarvet han killing
  • #1   20. aug 2008 Syntes altid når de er 3 farvet er det næsten altid hunkatte.Han ser da ellers dejlig ud.

  • #2   20. aug 2008 Hvis du går ind på salgsannoncen så er der faktisk et billede af han nedre regioner - og det er en han smiley

  • #3   20. aug 2008 ja, og når du sammenligner med de hun killinger vi har så ser du også tydelig forskel....

  • #5   20. aug 2008 Det er jo egentlig mærkeligt, for man sparer jo en kastration! ;o)
    Og killingen er jo sindssygt dejlig, så jeg forstår det i hvert fald ikke ;o)


  • #6   20. aug 2008 smiley Tina, du overgiver dig ikke så nemt

  • #7   20. aug 2008 Billedet af hans nedre regioner viser tydeligt: Hankat.

    Her er en side kun helliget tortiehanner:

    http://tortietom.nidoba.nl/tortiete.html


  • #8   20. aug 2008 Man sparer ikke kastrationen, han vil stadig kunne strinte og løbe efter damer - men han vil ikke kunne lave killinger.

  • #9   20. aug 2008 Lige et spørgsmål som ikke har noget med sagen at gøre, men jeg kom lige til at tænke på: Må man udstille tortie hankatte?

  • #10   20. aug 2008 Er min lille "grå" dreng så også tortie? Han er rød/brun ved ørene og i nakken. se evt. billeder, selv om det ikke er så nemt at se.

    Da han blev født var jeg sikker på at han var en hun, da han jo i teorien er tortie.


  • #11   20. aug 2008 Han er da ellers en smuksak smiley
    Her er forklaringen på 3 farvede hankatte på dansk smiley

    Trefarvede hankatte har en genfejl der ofte gør at de er sterile.
    Her er forklaringen på 3-farvede katte:
    Du spørger om det kun er hunkatte, der kan være 3-farvede. Dertil kan jeg svare: I princippet JA. Først skal det slås fast, at når vi taler om 3-farvede katte, er det farverne rød og creme blandet med enten brun, chokolade, blå eller lilla, vi taler om. Dertil kan komme hvide pletter, men det ser vi bort fra. Disse katte kaldes "skildpaddefarvede" eller "tortie". Sidstnævnte betegnelse bruges mest inden for racekatte.
    For at forstå, hvordan en kat kan blive tortie eller skildpaddefarvet skal vi se lidt på genetikken. En hunkats kromosoner består af 2 X-kromosoner, mens en hankats kromosonpar består af 1 X-kromoson og 1 Y-kromoson. Det røde gen "o" (orange), som giver rød pelsfarve er et såkaldt kønsbundet kromoson, der KUN knytter sig til X-kromosomet.
    For at få en rød hunkat skal begge hunkattens X-kromosoner have tilknyttet det orange gen. Genetisk skrives det XoXo. En rød hankat kan kun have det røde gen på sit ene X-kromoson og vil genetisk være XoY.
    En tortie/3-farvet kat skal have 2 X-kromosoner, hvoraf kun det en skal have tilknyttet det røde gen (o). Det ser genetisk således ud XoX.
    En hankat har kun 1 X-kromoson, og kan derfor enten være rød XoY eller ikke have rødt på sig overhovedet XY. For at være 3-farvet skal katten være i besiddelse af 2 X-kromosoner, hvorpå der kun må være rødt (o) på det ene. Da en hankat kun har 1 X-kromoson, er det derfor en umulighed, at den er 3-farvet.

    Når det i naturen alligevel forekommer, at en hankat er 3-farvet skyldet det som oftest en genetisk fejl, hvor hankatten har ekstra X-kromosoner. I disse tilfælde er hankatten ofte steril. Hvis de få 3-farvede hankatte, der forekommer, alligevel kan producere killinger, vil denne hankat som regel ikke få røde killinger.
    Som det fremgår af ovenstående er det en genetisk umulighed at få 3-farvede hankatte, men naturen er lunefuld, og lytter ikke altid til vores teorier, så derfor forekommer der alligevel få tortie hankatte.


  • #12   20. aug 2008 Kan han ikke godt kunne lave killinger?? Det er vel ikke 100% sikkert at han er steril.

  • #13   20. aug 2008 Jeg har kendskab til en tortie-han (birma) der bor i Holland, han er far til mange kuld og han er ikke bare lidt tortie, han er meget tortie.

  • #14   20. aug 2008 og han er faktisk på den side Hanne har linket til, Han hedder Varsha

  • #15   20. aug 2008 Camilla der står at det er en genfejl der OFTE gør dem sterile... men ikke at de ALTID er sterile :). Så han behøver ikke at være steril, men chancen/risikoen er der.

Kommentér på:
Trefarvet han killing

Annonce