{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
526 visninger | Oprettet:

Natteravn og tørrefod {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg er ny her ??
Jeg har den skønneste lille Coco. Fik hende den 2 januar. Hun var 12 uger da jeg fik hende.
I starten var ingen problemer , men de sidste ca 2 mdr er lidt træt . Hun vågner hver morgen mellem 4-5. I starten troede jeg fordi hun er sulten, men hun spiser kun lidt af sin vådfod der. Hvis jeg ligger mig tilbage ja så kommer hun og bider i mit hår , kræser i min natbord. Så jeg stå op, og det passe med ca 10 min efter hun ligger sig ned og sove.

Det andet problem jeg har hun vil ikke spise tørrefod, har prøvet 3-4 forskellige mærker nu. Hun få vådfod 2 gange om dagen. Og min datter uden jeg vidste har givet hende rugbrød med leverpostej 2-3 gange. ( ved ikke om hun må få det)
Hvordan lære jeg hende og spise tørrefod ? Og sove lidt længere ? ??
Hun er indekat , har glemt og skrive


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Natteravn og tørrefod
  • #1   12. maj 2021 Fedt at hun kun spiser vådfoder. Giv hende endelig mad flere gange om dagen og inden natten. Killinger er nødt til at lære, at om natten sover man. Står du op, belønner du hendes adfærd med at vække dig.

  • #2   12. maj 2021 Har bare hørt at det er ikke godt hvis de ikke spise tørrefod.
    Så jeg skal bare bliver lægende som om jeg ikke høre hende ?
    Vi kan desværre ikke lukker døren til soveværelset og hvis jeg gøre hun miaw helt vildt om natten.


  • #3   12. maj 2021 Tørfoder er noget skidt. Katte får det meste af deres vædskeindtag med maden. Byttedyr er der ca 70% vædske i. Tørfoder måske omkring 7%. Vådfoder op til 80%. Katte der får meget tørfoder, har tendens til at blive for tykke. Desuden og iøvrigt vigtigst er, at nyrer og urinveje har brug for vædske. Drikker katten ikke nok og kun spiser tørfoder, har de det med at få store problemer med nyrer og urinveje. Faktisk dør en hel del katte af akut nyresvigt, efter at en vittig person opfandt tørfoder for egen dovenskabs skyld.

  • #4   12. maj 2021 Det er lidt svært for mig med mad. Jeg kommer fra Ungarn og vi havde 8-9 katte. De både var ud og ind dog mest ind. De har aldrig fået katte mad men mad rester fra os og søde mælk. Så var jeg lidt chokeret at her siger man de må de ikke smiley

  • #5   12. maj 2021 Du skal faktisk bare blive liggende i sengen og luk gerne døren - katten lærer hurtigt, at soveværelset er no-go om natten.
    Lav et godnat-ritual.
    Kl. 22.00 får mine deres tørkost, for jeg fodrer med både vådfoder og tørfoder.
    De kender rutinerne med at slukke for TV, rydde op, gå ud med affald mv. og så hører jeg dem ikke før vækkeuret ringer.


  • #6   12. maj 2021 du skal bare lære at vende det døve øre til hende om natten så lærer hun hurtigt at du ikke står op
    det er nemlig helt normalt at katte står op på det tidspunkt. Jacksom fra my cat from hell siger at det er noget alle katte i verden gør.
    det kræver bare en halvdøv katteejer
    jeg har 11 katte (indekatte) og jeg hører dem aldrig. Men de står op, men de fleste går da også i seng igen når de opdager at vi ikke rør os

    mine har tørfoder stående fremme 24/7 og får vådfoder 4-5 gange om dagen
    jeg har prøvet at have flere killinger som ikke har ville spise tørfoder til killinger, men meget gerne have de voksnes tørfoder. Derfor har jeg også flere som er vokset op på voksen og så har fået killingvådfoder


  • #7   12. maj 2021 Kristina:
    Mht. madrester og sødmælk.
    Det var sådan vi gjorde i 70'erne inden der kom rigtig kattemad og viden om, at de ikke kan tåle mælk.


Kommentér på:
Natteravn og tørrefod

Annonce