{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.204 visninger | Oprettet:

Gratis dyr! {{forumTopicSubject}}

INGEN dyr bør være gratis! Og en pris af 25, 50 og 200 kroner er bare ikke i orden!


Det er den følelse jeg sidder med, når jeg kigger på annoncerne i marked herinde.

Priser så lave - eller værre endnu - gratis dyr - uanset om det er katte eller andre dyr - opfordrer til uovervejede impulskøb.

Rigtig mange af disse impulskøb ender som vilde katte med et kummerligt liv eller på dyrlægens bord - døde alt for tidligt.

Hvorfor i alverden giver man dyr væk, når man ved - for det ved vi jo! - at det er lig med at tiltrække endda særdeles useriøse købere?

Samtidig er en stor del af de killinger og katte, der gives væk eller sælges herinde ikkke neutraliseret! Jeg håber, at sælgerne handler ud fra uvidenhed og ikke bevidst forsøger at sælge deres katte til kattefabrikkerne.

Det er nemlig ren slaraffenland for den slags kattehandlere at gå ind i et marked som KGs.

Det ville dælme klæde dette fora - som i forvejen har 10000000 regler for god opførsel - at sætte nogle klare regler for salg af katte herinde. En mindstepris samt krav om neutralisering inden katten flytter. Det kan lade sig gøre andre steder - hvorfor ikke her?

I stedet for konstant at lange ud efter de brugere herinde, der forsøger at hjælpe kattene, skulle KG måske snart til at se lidt på sig selv og egne etiske retningslinjer!

Det ville glæde mit kattehjerte, hvis det skete.

Og til dem, der nu vil skrive, at det er for dyrt at neutralisere killingerne og at folk ikke vil betale for en kat osv osv osv og bla bla bla. Glem det! Jeg har hørt alle argumenterne 1000000 gange før, og jeg køber dem IKKE.

Hvis I ikke kan tilbyde jeres killinger dette minimum af sikring på afrejsen til det kommende hjem, så burde jeres kat slet ikke have haft killinger. Længere er den simpelthen ikke. Vejen til kattenes helvede er brolagt med dårlige undskyldninger.

Ogdet er jeg træt af!

Helle
www.kattene.blogspot.com


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gratis dyr!
  • #1   21. aug 2008 Ikke alle gratis katte (eller andre dyr) havner dårlgie steder.. Alle mine rotter samt min kat har jeg fået gratis, og de lever i bedste velgående, og min hund (som jeg gav 1.500 for) bliver ikek bedre behandlet fordi den har kostet noget :S

  • #2   21. aug 2008 TJ: Nej generaliseringer er farlige - men hvorfor tage chancen?

    Når KG kan sætte så mange regler op for os brugere, så burde det være let også at stille disse krav.

    K


  • #3   21. aug 2008 Det handler om etik - og om at tage chancen. Jeg mener, at KG og andre udbydere af markeder bør stræbe efter at opnå en så stor sikkerhed for de dyr, de er med til at sætte til salg, som muligt!

    Det sker ikke som sagen ligger lige nu.

    Tvært imod er det kattehandlernes slaraffenland!


  • #4   21. aug 2008 Tak Missemor. Enig.

  • #5   21. aug 2008 helle L - fordi nogle gange kan de være en nødvendighed.. Jeg har fx 2 rotter til slag med bur, som jeg har måtte sætte med til 0 kr, bare for at få lidt interesse fordi de har alm brune farver..

    Og nej det betyder ikek at jeg bare giver dem væk til de først eder siger gi mig gi mig gi mig.. Jeg spørger selvfølgelig ind til dem først..

    Bare fordi dyret er gratis betyder det ikke man skal give det til hvem om helst


  • #6   21. aug 2008 Jeg vil nu ikke se min kæreste og jeg som useriøse katte ejere og det tror jeg er mange andre herinde der vil føle sig truffet af den udtalelse...

    Vi købte Balou for 100kr og passer på ham som var han vores barn.


  • #8   21. aug 2008 Maria F

    Præcis - Havde vi ikke købt Balou var han blevet gårdkat som kunne gå og passe sig selv (sagde sælger) - Så hva er bedst..

    Det er farligt at generalisere og ISÆR på et katteforum hvor de fleste er glade for deres kat uanset om de har givet 3000kr for den eller fået den gratis


  • #9   21. aug 2008 De der har "rent mel" i posen, og som tjekker hvor deres dyr kommer hen samt de købere, der behandler deres dyr med den repsket og omsorg, som alle dyr burde have krav på, behøver jo netop ikke føle sig ramt,

    Det er ikke jer jeg langer ud efter. Det er kattehandlerne, folk som bare producere killinger uden at tænke på dyrets fremtid og KG for ikke at opstille disse forholdsvis simple regler for annoncer i marked.

    Kig her: http://www.kattegalleri.dk/html/mar_alle.asp?formCategoryID=9999&formtype=2&formsort=Market.MarID+DESC&formbrand=&formsearch=&formpricemin=&formpricemax=&region=&Submit=++S%F8g++&GroupID=

    og sig mig, hvordan I kan vide at der ikke gemmer sig en grum kattehandler blandt disse annoncer?
    For mig virker en del af dem letgenkendelige, men det må jeg ikke skrive, for så blir jeg frosset ved jeg. Jeg må ikke en gang advare folk i annoncen, for så ryger jeg.

    Er det så ikke at støtte kattehandleren og ikke katten?

    Det er DET jeg kritisere. IKKE jer med rent mel i posen.

    Hvis vi som brugere lagde pres på KG og stod sammen - for ingen af os ønsker vel at se dyr ende hos kattehandlere? - så kunne vi få disse krav igennem. Andre fora har den slags krav, og det samme gælder andre salgssteder på net og aviser.

    Hvad gør KG anderledes?
    Hvorfor skal det være lettere at være kattehandler og finde avlsdyr herinde end andre steder?

    Det er det jeg ikke forstår.

    Jeg genkender visse af disse annoncer som værende fra stråmænd af en gammel "kær veninde" til mig (dyb ironi her), men jeg sidder total magtesløs pga KGs regler.

    Er det fair over for kattene og sælgerne, som måske ikke lugter lunten?

    MVH


  • #10   21. aug 2008 Trine R: Jeg skal lige forstå det rigtig. Helle L og Missemor. Mener i at hvis man sælger sin kat billigt så er man ikke god mod sit dyr? Og er det kun folk der behandler dyr dårligt der køber dem billigt eller gratis. så det vil sige at hvis man sælger sin kat for 1000kr så er der ingen chance for at dyret bliver behandlet dårligt, men der er stor chance for at det bliver behandlet dårligt hvis man sælger det for 100kr eller gratis?"


    Nej det er ikke det jeg siger. Du kan se min forklaring herover


  • #11   21. aug 2008 vi gir vores den ene hund væk gratis, da han ikke kan med vores søn, men vi har da afvist ihvertilfælde 5 folk pga vi har store krav til dem der skal have ham, plus det skal være et sted vi kan komme og besøge ham, og jeg er sikkert på når vi har fundet en familie får han det rigtig godt, selv om han er gratis smiley

  • #12   21. aug 2008 Missemor: Selvfølgelig kan man godt være god ved dyrene selv om man har fået dem helt gratis.
    Men der findes jo desværre dyremishandlere rundt omkring,og hvis de ser en annonce med en gratis kat,er det jo lige vand på deres mølle.
    Jeg har selv fået Hotte gratis,og han har et godt misseliv herhjemme,sammen med de andre katte,som jeg har betalt for smiley
    Jeg sig bestemt ikke at alle er sådan,men der findes jo desværre nogle tilfælde.."


    Nemlig! Det er DEN SLAGS mennesker, som jeg lander ud efter. De har det for let herinde, som reglerne er nu!


  • #13   21. aug 2008 Jeg er enig på begge sidder.

    Sætter man dyret i avisen til priser fra 0-nok omkring de 200, er katten / dyret nem at komme omkring og man tænker, herregud 200 kroner....
    dyr til 0 kroner kan nemt ende som foder.
    Man risikerer, som det siges, at folk foretager impulskøb, som kan ende med at gå ud over katten.

    Dermed helller ikke sagt, at de ikke kan ende i gode hjem, for det kan de da uden tvivl godt.

    Men det er bare en risiko at løbe


  • #14   21. aug 2008 katte eller andre dyr skal ikke være gratis.

    Det gør dem alt for nemme at anskaffe sig, og så risikerer man at katten kommer til et hjem hvor den lille killing man har fået gratis er åhh så sød, men den ryger ud igen når den bliver voksen for så er den ikke så sød og det er jo gratis at få ny lille killing der er åhh så sød.

    Skal man betale 1000 kr. hver gang man vil skifte den voksne ud med en ny killing vil jeg vove at påstå at man tænker sig mere om.

    dermed ikke sagt at alle kattejere der har fået deres katte gratis er dårlige, men risikoen for det mener jeg er større.

    hvis en person ikke er villig til at betale for dyret, hvor meget vil personen så egentlig have dyret?

    Tænkt situation:

    jeg vil gerne have en kat, men jeg vil ikke betale penge for den, men vil jeg så være villig til at betale for dyrlæge, neutralisation, ordentligt foder osv???

    så enig med helle og missemor


  • #16   21. aug 2008 Steffen og Sille: Naturligvis. Som jeg skriver er det heller ikke den slags folk, som jer jeg er ude efter at få strammet reglerne omkring.

    Men reglerne bliver nødt til at gælde os alle - uanset motov. Ellers vil kattehandlere fortsat have total frit spil herinde sammen med deres stråmænd.

    MVH


  • #17   21. aug 2008 Missemor

    Fuldstændig enig med dig der


  • #18   21. aug 2008 Det handler om at reglerne blir nødt til at være ens for os alle, ellers har de dårlige købere for frit spil herinde.

    Når man en gang har set de forhold, som fertile katte - gerne lidt langhåret stamtavle er ikke et must - kan havne under, så glemmer man det aldrig, og så får man kvalme, når man går ind i KGs marked....

    Tvivlen bør komme dyrene til gode!


  • #19   21. aug 2008 jeg mener også der bør være regler på KG om at katten skal have en minimumspris.

    det med at neutralisere ved jeg ikke helt med for herinde sælges jo også killinger til avl til registrede opdrættere. Og så skulle det kun være huskatte, uden tavle der skulle være neutraliserede og det er umiddelbart ikke retfærdigt, og man kan jo ikke blive registreret huskatteavler eller hvad?


  • #20   21. aug 2008 Jeg tror nu ikke, at opdrætterne køber mange af deres avlsdyr herinde uden først at mødes med sælger flere gange. Dette er måden, det normalt foregår. Desuden er der en lang liste af ting, der skal passe sammen før en opdrætter (fra Felis Danica godkendt katteri) anskaffer sig en ny avlskat. Linjer, genetik, sygdomme osv osv Så de ville skulle mødes mange gange.

    Sådan en ville opdage en stråmand. Er opdrætterne ikke enige?


  • #21   21. aug 2008 man kan jo ikke blive registreret huskatteavler eller hvad?"

    Joh det kan man da godt... Huskatten er en race på lige fod med alle andre racer i Felis Danica.
    Det ville faktisk pynte gevaldigt på statistikken over katte, som lver dårlige liv på gaden, hvis det blev et krav, at ikke alle bare kan avle løs på en hvilken som helst stakkels kat... men det er en anden debat.

    smiley

    K


  • #22   21. aug 2008 Jeg er så den type som aldrig nogensinde ku finde på at betale for en kat - præcis fordi jeg ved at der er SÅ mange killinger rundt omkring som blir smidt ud hvis ingen vil have dem.
    Hvorfor skal jeg så gå ud og ofre 1000 kr på en killing?

    Er helt enig med dig Maria F - Har det fuldstændig på samme måde.. hvis du kan redde en kat fra at gårdkat eller vildkat uden at skulle betale for det ville jeg da også helt sikkert gøre det istedet for at betale 1000kr eller mere for den.


  • #23   21. aug 2008 Delvis enig Maria F:-)

    Du skriver også: "Jeg er så den type som aldrig nogensinde ku finde på at betale for en kat - præcis fordi jeg ved at der er SÅ mange killinger rundt omkring som blir smidt ud hvis ingen vil have dem.
    Hvorfor skal jeg så gå ud og ofre 1000 kr på en killing?"

    Fordi du ikke vil støtte hovedløs Backyard Breeding ala kattehandelere... fordi du vil sikre dig, at den kat, du tager ind er sund og har haft en opvækst, der er en kat værdig.

    Fordi det er billigere end selv at betale for alle de ting, som du har betalt? Prøv at lægge prisen for vaccination (alle basis), øremærke, registering, og neutralisering sammen - det er prisen for en kat.

    Stamtavlen koster 175 kroner...og den ligger i en skuffe hjemme hos mig. Så det handler ikke om tavler. Det handler om at sætte en effektiv stopper for kattehandlernes beskidte forretninger - en interesse, som alle vi med kat burde stå sammen om!


  • #24   21. aug 2008 Man skal som udgangspunkt ikke give nogle dyr væk bare sådan lige . men jeg ser ingen fejl i at bortgive et dyr, så længe man stadig sørger for at det bliver en ordentlig ejer dyret får .
    Jeg ville ikke selv bare videregive nogle af mine dyr, men det er jo smag og behag . Mener det hele kan gøres på en ordentlig måde !!

    Men lad os tage almindelige huskatte . Jeg kender ikke mange der ville give 1000 eller derover for en alm. huskat . :s Måske sørgeligt, men sandt . Men så ville de hellere bruge ekstra penge, og få en kat med tavle, osv osv .


  • #25   21. aug 2008 Igen svarer jeg: Prøv at lægge prisen for vaccination (alle basis), øremærke, registering, og neutralisering sammen - det er prisen for en kat.

    Det koster de... betalt af opdrætter eller nu ejer - prisen er den samme. Bortset fra, at dyrlæger ofte giver rabat på flere killinger, så opdrætteren ville kunne gøre det billigere end den nye ejer....


  • #26   21. aug 2008 ". Jeg kender ikke mange der ville give 1000 eller derover for en alm. huskat . :s Måske sørgeligt, men sandt . Men så ville de hellere bruge ekstra penge, og få en kat med tavle, osv osv ."

    Så er det måske fordi, at det er for let at undgå at give de penge. Eller fordi der er overskud af huskatte. Tænk over det.

    Kattens status er faretruende lav - det kan vi ikke være bekendt mere. Vi skriver 2008 - den status skal stige nu!

    K


  • #27   21. aug 2008 Helle
    Jamen hvor mange er det lige der gør alle de ting ved deres huskatte killinger ? Det er godt nok ikke mange .


  • #28   21. aug 2008 Helle
    Det har ikke noget at gøre med at det er for let at undgå at give de penge . Dem jeg kender der tager alm huskatte, tager dem fordi de f.eks levver som staldkatte, og de vil give dem bedre . Jeg ville heller ikke give 1000 kr. for en staldkat . Eller også er det fordi en familie på villavejen har en kat, der liiiige kom til at blive gravid og få killinger, og så skal de bare af med dem, derfor den lave pris, og mulige uvidenhed omkring hvad killinger skal have inden afrejsen fra hjemmet . - Og igen . Hvem ville give 1000+ for en staldkat, eller en alm huskat uden noget som helst ?


  • #29   21. aug 2008 Altså . Dyr skal ikke bare smides rundt til alle mulige, der er vi helt enige .
    Men hvad angår pris osv, så synes jeg ikke rigtig man kan lave et krav om en mindste pris . smiley

    Og så er den vel egentlig ikke længere end det ? smiley For tror ikke rigtig vi kommer til at blive 100% enige . smiley Kan godt følge de ting du siger, Helle, men ikke følge alle tingene 100% . smiley


  • #30   21. aug 2008 Ehem.. Nu tilføjer jeg en kommentar - udfra mit synspunkt af denne tråd.
    Helle L langer jo ikke ud efter alle jer der har katte, som i ikke har givet så meget for.
    Denne tråd er oprettet, for at gøre opmærksom på, at katte generelt bliver solgt til en for lav pris! Selvfølgelig er der mange der får en kat gratis, eller ikke giver så meget for den. og den så stadig får et rigtig godt liv hos den pågældende familie, MEN når der nu er så mange katte som der er, som havner i 'helvede' fordi de i sin tid blev givet væk eller købt billigt.
    Og det er de situationer vi alle skal undgå!!
    Derfor synes jeg også at der burde være flere retningslinjer herinde, så der er større chance for, at katte generelt havner i bedre hjem.

    - Vibeke


  • #31   21. aug 2008 Vibeka
    Helt enig . Der burde være flere retningslinjer !
    Men jeg er bange for, at hvis der f.eks kommer en mindste pris man kan sætte sine killinger til salg for, at der så er mange der brænder inde med deres små kære . Og så bliver sitiuationen jo ikke meget bedre ?? smiley Det er mere sådan jeg ser på det . Eller at pengegriske folk så bare avler løs på deres katte, fordi nu skal man jo tage mindst så og så meget for kattene, så det er der rigtig mange penge i .


  • #32   21. aug 2008 Tror man skal tænke sig rigtig godt om, og med meget stor omhu lave nye regler . For tror det kan ende skidt i begge retninger . Både med de regler der er nu, men bestemt også hvis man strammer reglerne på den forkerte måde .

  • #33   21. aug 2008 Ja, men måske folk så ville blive bedre til at neutraliserer deres katte?
    Kan godt se hvad du mener, men synes ikke at det er et argument for at killinger ikke skal koste mere..
    - hvis du forstår?


  • #34   21. aug 2008 Sabrina" hvor mange er det lige der gør alle de ting ved deres huskatte killinger ? Det er godt nok ikke mange "

    Nej desværre, for så lukkede de kattehandlerens beskidte forretning inden for ganske kort tid! Ingen avsldyr - ingen killinger - ingen killinger - ingen penge - ingen penge - ingen interesse!



  • #35   21. aug 2008 Sabrina: Hvem ville give 1000+ for en staldkat, eller en alm huskat uden noget som helst ?"


    MIG!

    Jeg har to, som jeg har betalt for. Nemo 2500 kroner fordi jeg fik ham gratis hos en dyrlæge, så han undgik aflivning. Og 1100 kroner for Robbie Tiptop Of The Pop, som stammer fra Hittekilling.dk

    Så mig!

    Og heldigvis også mange andre.


  • #36   21. aug 2008 Maria F: Derfor tror jeg heller ikke at nogen vil sælge deres killing med alle vacc. neutralisering osv osv for kun 1000 kr."


    Forkert. Opdrætteren får rabat pga flere dyr på en gang. Robbie koster 1100 kroner - og han er endda flasket op. Modermælkserstatning er dyrt...


  • #37   21. aug 2008 Vibeke: Ehem.. Nu tilføjer jeg en kommentar - udfra mit synspunkt af denne tråd.
    Helle L langer jo ikke ud efter alle jer der har katte, som i ikke har givet så meget for.
    Denne tråd er oprettet, for at gøre opmærksom på, at katte generelt bliver solgt til en for lav pris! Selvfølgelig er der mange der får en kat gratis, eller ikke giver så meget for den. og den så stadig får et rigtig godt liv hos den pågældende familie, MEN når der nu er så mange katte som der er, som havner i 'helvede' fordi de i sin tid blev givet væk eller købt billigt.
    Og det er de situationer vi alle skal undgå!!
    Derfor synes jeg også at der burde være flere retningslinjer herinde, så der er større chance for, at katte generelt havner i bedre hjem."

    Netop!


  • #38   21. aug 2008 Sabrina: Men jeg er bange for, at hvis der f.eks kommer en mindste pris man kan sætte sine killinger til salg for, at der så er mange der brænder inde med deres små kære . Og så bliver sitiuationen jo ikke meget bedre ?? :)"

    Eller måske det ville fo flere til at tænke sig om inden de bare avlede løs på deres katte? Et kuld skal planlægges og flere katte burde neutraliseres.

    Der er katte nok. Spørg internaterne. Eller min mailboks! Jeg får tilbudt op mod fem katte I UGEN! Er det fair?


  • #39   21. aug 2008 jeg har fået smidt næsten alle mine dyr gratis i narken, og de lever i beste velgånde

  • #40   21. aug 2008 Helle
    Jeg er enig med dig i at der er noget der skal gøres . Jeg siger også bare at man virkelig skal tænke sig om ! Hvis prisen på kattene stiger, tror jeg også bare at interessen for avl stiger . Der er skam ingen grund til at "hidse" sig op . smiley Jeg giver dig jo ret i mange af de ting du siger !
    Dejligt at du vil give de penge . Men igen, JEG kender ingen der ville give 1000+ for en killing der kommer DIREKTE fra en stald, så de muligvis har en masse sygdomme, lopper/lus, m.m . Det er det eneste jeg siger !!

    Vibeke
    Forstår hvad du mener . smiley



    Ved godt hunde er noget andet, og det er i en anden sammenhænge . (At det ikke er pga mindste pris, osv osv)
    Men tag f.eks racen chihuahua . Den steg pludselig VOLDSOMT i pris . Hunden blev populær, og det var der rigtig mange der udnyttede . Tog til polen, og alverdens andre u-lande, og købte en chi meget billigt, for at tage til DK, og avle hovedløst på dem, og så sælge dem til 10.000+ .


  • #41   21. aug 2008 Jeg fandt 5 killinger for et par år siden . Jeg flaskede dem op . Fik dem dyrlæge cheket, vaccineret, neutraliseret, osv . ALT . Og det kostede mig meget tid, og mange penge . Men bare fordi jeg havde bruge alle de penge på dem, blev de ikke solgt for 1500 kr .

  • #43   21. aug 2008 Felis F

    smiley


  • #44   21. aug 2008 Helle L, jeg kan sagtens se din pointe. Og for min skyld kunne der gerne laves regler om mindstepris her på KG - mest for signalværdiens skyld, men også fordi det måske kunne sortere visse uheldige impulskøbere fra.

    MEn jeg er nu alligevel lidt splittet i denne sag, for jeg kan slet, slet ikke forholde mig til, at dyr skal gøres op i penge! Til syvende og sidst giver hverken fire- eller femcifrede beløb garanti for, at dyret bliver behandlet ordentligt. Det vigtige er, at sælgeren ser den nye ejer grundigt an, og ikke lader sig nøje med at vedkommende vil betale xxxx antal kroner.
    Jeg bliver tit rystet, når jeg ser, hvordan der i annoncerne bliver lavet salgsaftaler ”pr. langdistance” - altså folk sælger gladelig katte til nogen, de end ikke har mødt.- "bare kom og hent" UH!

    Selv har jeg aldrig nogensinde betalt en krone for en kat, og tidligere ejere har været mere end glade for, at jeg har kunnet give deres katte et godt, kærligt og varigt hjem. Og her er 100000% garanti for, at katte bliver behandlet ordentligt!

    Hvis jeg skulle blive dødeligt syg (hvilket er den eneste situation, hvor det kan komme på tale, at jeg og mine katte skal skilles) så ville mine katte nok blive aflivet, men hvis jeg kunne finde en 100% kattekærlig, pålidelig person, der ville overtage dem, så ville jeg i uendelig taknemmelighed betale alt hvad jeg ejer og har for, at mine katte kunne få et godt hjem.



  • #45   21. aug 2008 Jeg er også modstander af man giver dyr væk gratis. Jeg ved godt det ikke er en garanti, men som Helle skriver bør killingen være neutralisert, vaccineret, øremærket osv før den kommer hos ny ejer. Da dette ikke er gratis synes jeg i hvertfald at dette skulle være mindste prisen også fordi man så sikrer sin kat bedre imod at blive misbrugt til at få det ene kuld uønskede killinger efter det andet blot fordi folk ikke vil ofre det det koster at få dem neutraliserede, desuden ville det reducere antallet af uønskede killinger der sidder rundt omrking på internater (de heldigere) og så dem der bliver smidt levende ud i affaldscontainere, bliver sat på rastepladser osv.

    Nej jeg påstår ikke at der ikke stadivæk findes dyremishandlere eller folk der ikke behandler deres katte ordentligt, men man har alligevel forsøgt at sikre sig at ens kat ikke lider overlast ved konstant at skulle føde killinger og for hankattenes vedkommende, konstant komme hjem efter slagsmål med store bylder som måske ikke bliver behandlet.

    Felis har ret i der ikke er nogen lovgivning der siger at det er ulovligt at forære dyr væk gratis, men etisk set har man jo lov til at sætte nogle grænser for hvad man synes er rigtig og forkert.

    Folk kan sagtens være lige så glade og kærlige over for en kat de har fået gratis som en de har købt i dyre domme, men alligvel synes jeg bare at det at forære et dyr væk til ukendte mennesker virker forkert og noget jeg aldrig ville gøre.

    Mange gør det, tror jeg, fordi de ofte er blevet trætte af dyret eller at de liiiiiiige skulle trække et kuld killinger. Når de så står med 8 killinger der ikke er nogle der vil købe (fordi så mange liiiiige skal trække et kuld killinger) ja så bliver de despararte og skal bare af med disse killinger for enhver pris, fordi de ikke har tænkt den tanke inden de lod deres hunkat parre, at de kunne risikere at brænde inde med hele kuldet og derfor må beholde killingerne selv.

    Jeg er enig med trådstarter at det ville klæde KG at lave en midstepris på katte der sælges.. det kan så mange andre katteforas så hvorfor ikke også KG, selvom der ikke er nogen lov der forbyder bortgivning af katte. Folk kan jo så vælge at sætte deres gratis katte annoncer i gul og gratis, dba o.s.v.




  • #46   21. aug 2008 min den ældste kat fik jeg gratis. min mor hentede hende til mig, for de ville bare af med hende og det skulle åbenbart gå stærk, og jeg gik tilfældigvis og kiggede efter kat. og hun var da heller ikke til at stå for. den sidste jeg fik gav jeg kun 200kr for. men der snakkede jeg med sælger rigtig mange gange inden jeg hentede hende. og hun virkede somom hun gik meget op i at de fik det godt. men hun sagde osse at folk havde svinet hende til og det ene og det andet når hun havde sagt de kostede 200 . med det sagt vil jeg så sige at bare fordi man får en kat gratis eller for 200 kr betyder det altså ikke at folk så ikke vil betale for neutralisering, dyrelæge eller ordentlig kattemad. mine katte kommer til dyrelæge hvis der er den mindste lille grund og til tjek rimelig ofte. og de for royl canin kattemad selvom det er dyrt og jeg er studerende og min kæreste er i lære. og de spiser endda forskelligt mad, den bette får killing og den store får allergi. men det var et valg jeg tog da jeg fik mine katte. omså jeg havde givet 4000 eller 200 eller om den er gratis.

  • #47   21. aug 2008 Jeg har lige haft et kuld huskattekillinger.. Solgte dem for 150,- pr stk.. Og har stadig en tilbage, fem uger efter de andre er røget.. Der er desværre ikke nogen der vil betale for en huskat.. For man kan få dem for en dåse mad alle steder.. Så selvom jeg også synes at de burde koste meget mere, kan jeg ikke rigtigt gøre noget.. Satte jeg dem til 1000,- Kom jeg til at beholde alle fem resten af deres liv.

  • #48   21. aug 2008 R.L.H
    Præcis det jeg prøvede at komme frem til, for det er desværre sådan det er . smiley


  • #49   22. aug 2008 Så skimmede jeg lige tråden igen.

    Som nævnt er jeg helt med på, at man kan sortere visse uheldige impulskøbere fra ved at sætte en pris i annoncer. Og pris sat efter udgifter til neutralisation mv. synes jeg er fornuftigt og rimeligt.
    Men så længe der fødes alt for mange killinger, så har jeg meget svært ved at se, hvordan kattens status skulle blive højnet af sætte katte til salg for penge - om det så er for nok så store pengebeløb. Hvis køberen/adoptanten/ny ejer er ”forkert” så hjælper en nok så høj pris ingenting.

    Hellere bortgive til den rette end sælge til den forkerte!

    Mht. kattehandlere:
    Det, der giver kattehandlere selve grundlaget for at drive gesjæft, er i hvert fald ikke bortforæringer af huskatte. Det er snarere den mode, der er gået i racekatte. Havde mennesker kunne ”nøjedes” med ganske almindelige huskatte, så fandtes der ingen kattefabrikker. Men da racekatte er kommet for at blive, så ser jeg ingen anden mulighed for at få lukket kattefabrikkerne end en lovændring.


  • #50   22. aug 2008 Tinka D: Den kattehandler som jeg genkender på KG lige nu i marked er skam også "glad" for husmisserne! Selv om hun foretrækker langhårskatte ala mine.


    Til jer andre:
    Enig med Tina D.
    Jeg taler bestemt ikke om at gøre dyr op i penge, men om at sende et signal til en potentiel køber om, at man tager sine dyr alvorligt.

    Hvis folk fortsætter med at have den holdning, at "det kan man ikke" " det vil man ikke" "Den går da ikke" ja så får vi aldrig ændret tamkattens status.

    Sabrina: Jeg har flasket rigtig mange killinger op - og det har aldrig været svært at sælge dem til en pris, der betød, at mine udgifter var lig nul. Aldrig.

    RLH "Jeg har lige haft et kuld huskattekillinger.. Solgte dem for 150,- pr stk.. Og har stadig en tilbage, fem uger efter de andre er røget.. Der er desværre ikke nogen der vil betale for en huskat.. For man kan få dem for en dåse mad alle steder.. Så selvom jeg også synes at de burde koste meget mere, kan jeg ikke rigtigt gøre noget.. Satte jeg dem til 1000,- Kom jeg til at beholde alle fem resten af deres liv."

    Svar: Det er en mental ændring der skal til hos sælger også. Hvis folk ikke ville betale - så kunne de gå igen. Det er såre simpelt.
    Hvis man ikke er villig til at gå i gennem ild og vand for at finde et dyr det bedste hjem - og ellers alternativt beholde det - om så det er 10 killinger - så skulle ens kat slet ikke have haft killinger, eller også skulle man hellere have aflivet flaskekillingerne hos dr. dyr først som sidst.

    Sig mig: tror I aldrig de godkendte opdræt brænder inde med dyr? Det gør de, men disse kuld er planlagte og det burde alle kuld være.


    Jeg skelner slet ikke mellem racekatte og huskatte. Jeg synes at en kat er en kat uanset papirer, og at alle katten fortjener højere status.

    Og uanset om Felis er enig (:-)) så fastholder jeg min kritik af KG for ingen regler at have på dette område. KG ER kattehandlernes slaraffenland! Det kan vi godt nok ikke være bekendt overfor umælende dyr, som giver os så mange gratis glæder.

    UTROLIGT at det kan møde modstand fra folk, som selv har kat(te).

    MVH Hende selv





  • #51   22. aug 2008 http://www.kattegalleri.dk/html/mar_alle.asp?formCategoryID=9999&formtype=2&formsort=Market.MarID+DESC&formbrand=&formsearch=&formpricemin=&formpricemax=®ion=&Submit=++S%F8g++&GroupID=

    Jeg slutter med igen at henvise til dette link, og konstatere, at jeg kan genkende nogle af disse personer, som er herinde og at jeg kan se, at de har frit spil.

    Jeg beder jer - for kattenes skyld - tænk jer om før I sælger/giver væk. Jeg beder jer....

    for det er det eneste jeg kan gøre som reglerne er lige nu. Og det knuser sgu mit hjerte helt ud i flere dimensioner.

    Helle


  • #52   22. aug 2008 Helle
    Jeg kunne også god ha solgt dem for meget mere, men for mig, var det bare vigtigst at de fik et godt hjem ! Jeg mødte køberne 3 gange, inden de fik killingen med hjem . Så det var ikke fordi jeg ikke kunne få mere for dem . Prisen var bare ikke vigtig for mig, det var placeringen .
    Jeg sælger ikke bare mine killinger rundt til højre og venstre . smiley


  • #53   22. aug 2008 Helle nu ved jeg ikke lige hvem af kattehandlerne du hentyder til, men jeg har før hos folk der havde fertile langhårskatte meget billigt til salg på dba emailet ejerene og advaret dem imode hende.

    Nej hvis ikke folk lader være med at overproducere killinger som det er tilfældet, så får vi ikke højnet tamkattens status desværre. Rigtig mange anser dem for at være et skadedyr og nogle man ikke gider stoppe for hvis de f.eks. løber over vejen. Det er tit at påkørte katte overlades til deres egen skæbne, hvorimod hvis det var en hund, ja så stopper de fleste efter at have påkørt dyret.

    Men der skal også en holdningsændring til blandt katteejere om at holde katten på egen grund, så naboer ikke generes af ens katte. Jeg mener at de dyr man anskaffer sig er ens ansvar, og at f.eks. naboerne ikke skal lægges til last, fordi jeg har valgt at have kæledyr. Derfor går alle mine dyr i en 1000 m2 stor indhegning (lige så meget for deres egen sikkerheds skyld) og mine hunde gør ALDRIG i haven, det har jeg adskillige andre hunde rundt omkring mig der gør, og det generer meget.


  • #54   22. aug 2008 Sabrina: Sjovt du blir ved med at føle dig ramt, når det gang på gang understreges, at denne tråd ikke er om folk som dig. Jeg har skrevet det længere oppe og orker ikke en gentagelse.
    Du kan læse mit motiv der.

    Tak Tina D. Det vil jeg prøve at gøre

    Enig med dig i dine andre betragtninger også. "Skadedyret" er Dks mest udbredte kæledyr pt. Det er på tide, at status stiger - og at katteejerne mentalt står sammen om at højne status. Måske blir vi aldrig enige - men det behøver ikke være en hindring. hunden har en høj status i DK - og de ejere er bestemt heller ikke altid enige - tro mig smiley


    K


  • #55   22. aug 2008 ****skulle KG måske snart til at se lidt på sig selv og egne etiske retningslinjer!***

    Hvorfor skulle de dog det......KG gør da ingenting i den forbindelse (annoncerne om salg/bortgivning) der er i modstrid med gældende dansk lovgivning....


    **Det ville dælme klæde dette fora - som i forvejen har 10000000 regler for god opførsel - at sætte nogle klare regler for salg af katte herinde***

    Der kan ikke sættes andre regler end hvad der fremgår af loven om forbrugerkøb, nemlig at en sælger ikke må stille en køber ringere end lovens paragraffer, og derfor kan man ikke lave en regel om, at der skal være en minimumspris på en kat, og at den skal være neutraliseret, for det er der ingen lov der foreskriver.......


    Måske er der ingen lov for det, men KG bestemmer da selv hvad de vil se på herinde og ikke, det ses da tydeligt på folk der fryses eller tråde er slettes på grund af folks meninger om annoncer osv.

    Hvis vi skal se på de annoncer, som jo nogen gange er helt hul i hovedet, hvorfor må vi så ikke give vores mening til kende?

    Så vidt jeg er informeret har vi da ytringsfrihed, så vi burde vel også have ret.

    Min pointe er, at KG vælger SELV hvad de vil tillade og ikke tillade.
    Og jeg giver ærligt talt ikke særlig meget for denne side mere - ærgeligt, men jeg synes den har taget en træls drejning


  • #56   22. aug 2008 Helle
    Jeg føler mig skam ikke ramt, overhovedet . Jeg giver blot en respons på hvad du siger !


  • #57   22. aug 2008 Kan ikke læse på nogle af de ting jeg har skrevet, at det har lydt som jeg følte mig ramt . For det har jeg på intet tidspunkt gjort . har sagt jeg giver dig ret i en del af de ting du siger, så hvorfor i alverden skulle jeg dog føle mig ramt ?

  • #58   22. aug 2008 Prinsesseguf: Måske er der ingen lov for det, men KG bestemmer da selv hvad de vil se på herinde og ikke, det ses da tydeligt på folk der fryses eller tråde er slettes på grund af folks meninger om annoncer osv.

    Hvis vi skal se på de annoncer, som jo nogen gange er helt hul i hovedet, hvorfor må vi så ikke give vores mening til kende?

    Så vidt jeg er informeret har vi da ytringsfrihed, så vi burde vel også have ret.

    Min pointe er, at KG vælger SELV hvad de vil tillade og ikke tillade.
    Og jeg giver ærligt talt ikke særlig meget for denne side mere - ærgeligt, men jeg synes den har taget en træls drejning"


    Enig!


  • #59   22. aug 2008 hehe prinsesse PUF ... sorry - bare rolig jeg er bøsse - kun til mænd smiley

    smiley


  • #60   22. aug 2008 Helle - guf ser jeg tit, tager det bare som et kompliment:)


  • #61   22. aug 2008 Sabrina: Du virker på mig meget ude med riven og meget i forsvar - men det kan være jeg læser dine indlæg forkert så. Det ville forklare en del, for efter som det ikke er dig jeg er ude efter, forstår jeg ikke, hvis det forholder sig anderledes,

    mvh


  • #62   22. aug 2008 Jeg synes der er mange regler herinde om hvad man må og ikke må, men af en eller anden grund gælder reglerne kun på forum.
    Og da dette er en side for kattelskere, forstår jeg ikke at man tillader annoncer der oser af kattefarmere.

    Nåh ja så mist da nogle brugere på at sætte annonce begrænsninger på, men mon ikke det så er brugere man i virkeligheden helst så pakkede sin ting og smuttede herfra?


  • #63   22. aug 2008 Helle
    Jamen er overhovedet ikke ude med hverken rive eller skovl, så det er nok bare misforstået . smiley


  • #64   22. aug 2008 jeg tror grunden til de fleste regler gælder på forummet, er fordi denne side er udviklet til at vise sine katte frem og snakke med andre katte intereserede, og så er køb/slag/bytte bare en exstra "gode" ved det

Kommentér på:
Gratis dyr!

Annonce