{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.342 visninger | Oprettet:

Pelle bider sin egen hale {{forumTopicSubject}}

Hej! Liiige et par spørgsmål om min nye killing:

-Han bider meget i sin egen hale, jagter den som hunde gør.. Er det normalt for en 13 uger gammel killing? Han har været væk fra sin mor i en uges tid nu..

-Han miaver meget, er det bare hygge snak? Eller er der noget galt med ham? Måske smerter?
Jeg har haft ham til dyrelæge sidste uge, og han sagde Pelle var en stor flot Hankat!

-Hvad er bedst? Lukke ham ud, når han er ældre, eller bygge en kattegård?
Vi bor MEGET tæt på en trafikeret vej, og har haft en kat, der blev kørt over.. Vi har stor have, men hvordan bygger man en kattegård? Hvilke ting skal der være til katten??

Håber at få lidt svar på det(:

MVH Charlotte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pelle bider sin egen hale
  • #1   21. aug 2008 En jævnaldrende misse-legekammerat ville være rigtig godt, hvis du har mulighed for det. Hans mjaven skyldes sandsynligvis savn af søskende.

    Mht. løbegård. Prøv at søge på "løbegård" og "indhegning" under fotoalbums. Så vil du nok få en masse gode ideer smiley

    Hvis I ikke vil indhegne hele haven, så byg en løbegård i forbindelse med huset, så han selv kan gå ud og ind - fx gennem et vindue eller havedør. (De der seperate løbegårde, hvor katten skal bæres ud i, har jeg ikke meget fidus til).



  • #2   21. aug 2008 Han savner garanteret en misseven og det er derfor han piver meget. Desuden er han jo stadig kun en baby og har brug for megen kontakt og tryghed. Jeg vil også anbefale du få en killing mere så han har selskab når du ikke er hjemme.

    En indhegning vil helt sikkert være en stor fordel. Mine katte har en stor baghave på ca. 1000 m2 og boltre sig på. Jeg slår flere fluer med et smæk med den indhegning:
    1. mine katte er i sikkerhed for andre katte og hunde
    2. de generer ikke mine naboer ved at besørge i deres haver, rende ind i deres huse eller lægge sig på deres biler.
    3. jeg sikrer dem mod at blive lukket inde i garager og udhuse hvis folk ikke har set katten er rendt derind og de måske låser disse af, for at tage på ferie f.eks.
    4. jeg sikrer dem mod kattehadere/mishandlere
    5. jeg sikrer dem imod at blive kørt over af motorkørertøjer
    6. kattene kan komme ud i frisk luft og have naturlig adfærd ved at de både har mulighed for at klatre i træer og fange fugle, mus og insekter.

    Så der er altså rigtig mange fordele ved at have en indhegning til sine katte.

    Hvis du kigger på min profil har jeg et fotoalbum med billeder fra min indhegning. Det er en stor fordel hvis der er meget store træer også at hegne disse ind nederst omkring stammen, med mindre man som jeg prøvede, at have en lille misling siddende 8-10 m oppe i et højt elmetræ og som ikke selv turde komme ned. Her måtte jeg have brandvæsnet ud for at hjælpe ham ned.


  • #3   22. aug 2008 Okay, jeg troede nemlig det med at han jagter sin hale, kunne være tegn på noget slemt..

    Vi har hve liiige op til en hovedvej, hvor der hele døgnet kører lastbiler, busser osv. Så vil da helt sikkert overveje at indhegne haven, da vi har en rigtig stor have med et par små busker og træer..

    Jeg snakker meget med ham, især i tiden, hvor jeg kun arbejder på deltid.. Så er jeg der også meget for ham mens han er killing..
    Vi har masser af legetøj og kradsetræer til ham.. Men det med en anden kat, havde vi overvejet, men slog det hen..
    Min kæreste vil nemlig gerne have hund også, når Pelle er blevet et par år eller lign. Kunne en hund hjælpe med at holde ham beskiftigtet? Eller er det en helt hen i vejret ide? Og hvornår er det bedst at få hund? Når han er helt fundvoksen eller som ung kat?
    Ikke at det er aktuelt lige nu, da vi synes han skal falde til først, og det tager jo lidt tid..


  • #4   22. aug 2008 Sådan som I bor, er jeg helt sikker på, at I - både kat(te) og mennesker og evt. hund - vil blive glade for en indhegning af haven. Det er så dejligt bare at kunne lade havedøren stå åben om sommeren, uden at skulle være bange for, om ens katte er smuttet ud på vejen. Og katten vil elske at kunne komme ud! Og når I nu alligevel skal have bøvlet med indhegning .... så kan to missere jo ligeså godt få glæde af herligheden smiley

    En hund kan slet ikke give din kat det, som en anden kat kan. Hvornår det rette tidspunkt er til at anskaffe sig hund ... det må andre hellere råde om...
    Men tidspunktet for kat nummer to, det ved jeg. Det er nu. En jævnaldrende killing vil sikkert gøre lykke smiley
    Hvis først en kat har vænnet sig til at være enekat og er blevet voksen, så kan det blive svært at sammenføre med kat nummer to.

    Det med halen ... gør han det hele tiden? For så synes jeg du skal aflede ham med noget legetøj.


  • #5   22. aug 2008 Ja det er meget tit han gør det.. Og jeg siger nej hver gang, ikke råber eller skælder ud, bare et bestemt, men roligt nej.. Men det hjælper ikke rigtig.. Så tager ham op hver gang..

  • #6   22. aug 2008 Katte og hunde kan sagtens leve godt sammen selvom de taler vidt forskellige sprog, men erstatte en artsfælle kan de ikke. Det er helt sikkert bedst for dyr at have mindst en artsfælle.

    Katte og hundsprog er vel nogenlunde lige så forskellige som kinesisk og dansk. Hunde der lægger ørene ned f.eks. er venlig stemt, en kat er vred. Hunde der logre med halen er venlig stemt, en kat er vred. Hunde der lægger sig om på ryggen underkaster sig, katten er parat til at flænse modstanderens bug med bagbenene. Sådan er der rigtig mange eksempler på at katte og hundesprog er vidt forskellige.

    Så en killing nu til den du har vil helt sikkert være en god ide og kan måske også aflede ham fra at jage sin egen hale i mangel på en anden killing. Om du så siger nej 1000 gange, vil han ikke forstå hvad du mener. Det er lidt det samme hvis jeg skriver JUMJUM til dig. Det ved du heller ikke hvad betyder vel? Hvis du havde kendt mig som barn, ville du have lært/vidst at det var det ord jeg brugte for en Giraf (jeg kunne åbenbart ikke sige giraf på det tidspunkt). Din killing har heller ikke lært ordets betydning af Nej, det er derfor det ikke hjælper. Det bedste du kan gøre i sådan en situation, er at prøve at aflede ham med legetøj som Tinka skriver.



  • #7   22. aug 2008 Katte er jægere af natur, så noget skal de jo øve sig i at fange og jage. Så det vil være forkert at forbyde ham at fange hale uden at tilbyde ham noget andet i stedet. Hvis han gør det for meget, så find straks noget legetøj frem og leg med ham. Så glemmer han garanteret halen og vil hellere lege med dig og legetøjet.

  • #8   23. aug 2008 jeg vil bestemt osse anbefale en jævnaldrende misser som tinka og tina D, skriver . det er rigtig godt og have to katte til at underholde hinanden. jeg havde en mis alene i næsten et år, den eneste grund til jeg ikke havde to var at pladsen ikke var til det og vi måtte faktisk slet ikke have nogen. jeg har så lige fået mis nummer to fordi vi er flyttet hen hvor vi må have to. og jeg kunne se en tydlig forandring med det samme. så det er bestemt ikke noget jeg har fortrudt. pkus man heller ikke har så dårlig samvittighed når de er alene som hvis man kun havde en .. og jeg sys ikke det gør den store forskel om man har en eller to .. de leger lidt mere men ellers ikke .

Kommentér på:
Pelle bider sin egen hale

Annonce