{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Krave i nød situation {{forumTopicSubject}}

Da jeg kom hjem i går, havde Røde igen revet et sår op ved øret smiley og jeg kunne ikke nå at komme ud og finde en krave, men har så bestilt på nettet, men jeg skal jo vente flere dage før den kommer.
Jeg har så leget klippe og klistre med plastlomme og masser af farvet tabe smiley
Første forsøg blev ændret flere gange, efter billedet var taget, den var bare for stor , blå.
Mitti syntes det var sjovt, at jage Røde rundt med den raslende rundt om Røde smiley
Den næste var en sammenrullet pølse, lidt som de oppustelige man kan få, den var god for ham at sove med, men var i vejen når han skulle spise og drikke, og den blev sjask våd, så den løsning blev også kasseret efter flere forsøg.
Sidste forsøg er igen med 2 plastlommer og masser af tabe, men det ser ud til den fungere, og Røde ser ikke helt så trist ud, billedet er taget lige efter den kom på, jeg håber så ikke han kan nå såret.
Såret er startet med, at drengene legede og blev lidt opkørte og Mitti fik sat et par kløer i ved Rødes øre, det er sket før, men det har altid helet hurtigt. Denne gang har Røde så flået det op flere gange, så det er blevet større, men er stadigt fint, uden væske og uden gule kanter, så jeg har bare vasket det, men nu er det 3 gang, at det næsten har været helt, og han har så kraset skorpen af, så nu må der krave til, så det får fred.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krave i nød situation
  • #1   13. maj 2021 Her er den krave han har på nu smiley

    profilbillede
  • #2   13. maj 2021 Hvor er han altså bare en flot dreng ham røde smiley
    Det er da super du er så kreativ Jette, men kunne du ikke have købt en krave hos dyrlægen i morgen fredag??
    Altså her og nu forstår jeg godt at du måtte finde en alternativ løsning, men tænker frem for at bestille på nettet??


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #3   13. maj 2021 For et tilfælde skyld, kommer jeg gerne sårpulver/klorhexidin pulver på såret, det hjælper både mod bakterier og tørrer såret lidt ud.
    Men syntes da at det er en rigtig fin krave du har fået lavet til ham ??
    Syntes gerne at dem fra dyrlægen er lidt for store, I hverttilfælde til mine katte.


  • #4   13. maj 2021 Heidi jeg har dårlig erfaring med dem fra dyrlægen, og ind til nu, har ingen af mine katte haft krave på, andet en til 2 dage, og Manne måtte have en på, som var så stor, at han skulle bruge hjælp til alt, for han kunne stadig få et bagben ind i skærmen smiley


  • #5   13. maj 2021 Berit jeg har brugt klorhexidin på det i starten, men sårpulver lyder som en god løsning, det får jeg fat i i morgen smiley

  • #6   13. maj 2021 Nå ok, min dyrlæge har bare rigtig mange forskellige kraver i forskellige størrelser og materialer/udformninger, så troede det var standard hos dyrlægerne, det kan jeg så fornemme at det er det ikke smiley
    Men den du har lavet er da også bare super fin, og den fungere, så måske du bare skal have gang i en produktion, den er da forholdsvis billig at lave så intet problem der smiley


  • #7   13. maj 2021 Flot arbejde Jette smiley
    Han er virkelig en flot kat ham Røde smiley


  • #8   13. maj 2021 Tak Li Lot smiley før hun kom til mig, var han udstillingskat smiley og har fået certifikater, har ikke styr på det, men fik nogle med, da jeg købte ham.

  • #9   14. maj 2021 Så blev det endnu en skærm smiley han fandt ud af, at krasse uden om den Røde, så den nye er 3 cm større.
    Har så klippet pels af i området og givet det sårpulver, så det ser lidt voldsomt ud lige nu.
    Fandt så også ud af, at selvom jeg bestilte en krave på en dansk hjemmeside, så kommer den ikke fra deres lager her i dk, så nu er jeg spændt på, hvornår den kommer smiley
    Jeg tjekker ellers altid, at der er dansk tlf og adresse, eller som minimum EU, gider ikke de sider hvor de ikke har et kontakt nr og en adresse. smiley
    Ps. Den nye skærm gjorde det så også nødvendig med en anden kattebakke, det var lidt svært at komme i den faste bakke, så nu er det en bedroller der står på badeværelset, for den bruger Røde mest.


    profilbillede
  • #10   16. maj 2021 Maxi Zoo har også kraver.

  • #11   16. maj 2021 Har kikket den ene model de har, og jeg ville ikke have den model smiley men måske bliver jeg nød til det, men jeg havde jo håbet på den jeg bestilte.
    Jeg har lavet en ny krave igen, de fungere midlertidig men bliver for bløde i brug, havde så noget andet materiale, jeg håber det holder lidt længere, men det er samme model og størrelse som den gule.
    Det giver ekstra arbejde med krave, han skal børstes tit, og holdes ren bag i, og Mitti tisser for højt på den midlertidige bakke, så der skal vaskes under den smiley godt det ikke vare evigt smiley


Kommentér på:
Krave i nød situation

Annonce