{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killinger, hvornår og hvordan?
  • #1   24. aug 2008 Det er bestemt ikke nemt at komme af med killinger, især ikke her om sommeren. om vinteren er det lidt nemmere. der er færre killinger der fødes. der er dog altid overflod af katte så nemt bliver det vist aldrig.

    Det kræver rigtig meget tid og dend el penge ja..

    der er flere der har lavet regnestykker over hvad det koster hvis killingerne skal være i tip op stand når de afleveres og det er altså ikke småting. Tidsmæssigt skal du jo bruge lang tid på at socialeisere de små, hvis mormis ikke vil kendes ved dem skal du være klar til at fodre hver 2. time..sådan nogle ting skal man huske at der er risiko for.

    hun skal så vidt jeg ved helst være 1 ½ år og max 3 år før hun får sit 1.kuld. kommer selvfølgelig an på race osv.


  • #2   24. aug 2008 Nina ---
    mange tak for dit svar (:
    jeg tror jeg har brug for at overveje det yderligere (:


  • #3   24. aug 2008 Og hvis der går noget galt når hun er ved at føde så er det jo fluks til dyrlægen . Og det er heller ikke billigt . Slet ikke hvis hun vælger at føde i en weekend eller om natten.

  • #4   24. aug 2008 det var heldigt jeg lige fik snakket med jer smiley ...

  • #5   24. aug 2008 Sabina, hvis man bruger tid med sine killinger, så de er renlige.. kælne osv .. samt man sørger for de er tjekket for orm og utøj... Ja, så mener jeg det er muligt at finde gode hjem til killingerne smiley

    ..Men tænk på at du laver killinger som din hobby... i din fritid.. for det koster ligesom andre fritidsinteresser (foder, dyrlæge osv).. Og tror ikke der er nogle "der lige tjener en ekstra månedsløn" smiley

    Igen katte.. og ikke mindst killinger er dejlige smiley


  • #6   24. aug 2008 Sabina M

    Jeps . Det bedste du kan gøre hvis du VIL have killinger , er at finde købere inden hun bliver gravid . Så er du ''sikret'' . Men det er stadig dyrt jo smiley De skal jo have mad , grus , og vacc. hvis du vælger at give dem det . Og de kan jo også blive syge . Så syntes du skal tænke meget over det smiley


  • #7   24. aug 2008 Hej.

    jeg har pt. to kuld killinger og det har gået rigtig godt. Men det er selvfølgelig ikke noget man tjener på. Det er udgift. Men det er skønt så længe det varer. Jeg havde ikke fundet hjem inden de blev født. Men mangler at finde et hjem til en fra det først kuld og det andet mangler jeg 4 ud af 5 men de er også kun 4 uger gamle.



  • #8   24. aug 2008 Vi har haft plejekillinger 2 gange nu. Det er for mig det helt rigtige, jeg elsker killinger, men kunne aldrig finde på at få killinger på mine egne, når man ser den overflod af uønskede killinger hvert år. Så vi har gjort det til vores hobby og lidenskab at tage de små kræ ind, når de er nødlidende.

    I sommer har vi haft 6 killinger, og de har kostet os utroligt meget tid og mange penge. Især den ene var meget underernæret og er trods de 14 uger hun er fyldt forleden, stadig kun på str. med en killing på 5-6 uger.

    Men ligeså vel som en moderløs killing skal have flaske, kan man jo risikere at skulle op hver 2. time og flaske sine killinger selvom de har en mor, hvis nu moren ikke producerer mælk eller der sker noget andet.



  • #9   24. aug 2008 Enig med de ovenstående.. ja det er et stort ansvar og få killinger på sin kat og jeg synes inden man sætter sig for at gøre det, at man som minimum bør gå på nettet eller biblioteket og læse om hvad det kræver at få killinger FØR man lader sin hunkat parre. Også at sætte sig ind i killingernes udvikling og behov i de forskellige alderstrin. Desuden skal man også være indstillet på måske at måtte beholde alle killinger eller i hvertfald dem man ikke komme af med.

    Det er et tilbagevendende problem hvert år med et overflod af killinger der ikke kan finde nogle hjem og derfor havner på internater, bliver sat af på rastepladser osv. Derfor bør man tænke sig rigtig godt om før man beslutter sig til at få killinger på sin kat.

    Der er også mange der tror at hunkatte blive skøre hvis de ikke får killinger inden de bliver neutraliserede, men dette er altså en gammel skrøne der ikke har noget på sig. Hunkatte der aldrig har haft killinger lever et lige så god liv som dem der har... om end et bedre måske da der ikke har været et kuld killinger til at tære på kattens resourcer.


Kommentér på:
killinger, hvornår og hvordan?

Annonce