{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

Anmeldelse af 3 kraver {{forumTopicSubject}}

I har nok set mine hjemmegjorte skærme, nu har jeg så været igang med de købte.
Den første blev hentet ved dyrlægen i Odder, en blød blå krave, den er nok mest beregnet på at katten ikke kan slikke i sår på kroppen, og der tror jeg den er rigtig god, for Røde har følt sig godt tilpas i den, han har kunnet gøre alt! Men altså også krasse sit sår op igen smiley
Jeg prøvede at kombinere med en forbinding, den holdt i ca 2 1/2 minut smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anmeldelse af 3 kraver
  • #1   21. maj 2021 Næste krave var en rest de havde i Maxi zoo, den kan pustes op, han har det fint med den på, kan alt som en kat skal kunne, men kat også haft fat i såret en enkelt gang, ikke så slemt, men når han får sig pladseret rigtigt så kan han altså krasse i såret.
    Jeg er sikker på at denne krave vil være god til, hvis der er sår på kroppen, den er let at gøre ren, men det skal så også gøres, for den bliver dyppet i vandet og maden, og går man så på bakken så sætter der sig grus på den.


    profilbillede
  • #2   21. maj 2021 Idag kom så den krave jeg havde bestilt på nette, og den kan han også komme fint rundt med, der er skumgummi i den, men han kan ikke spise og drikke med den på smiley det er en skam, for hans sår kan han absolut ikke komme til, den er ellers ikke meget større end den fra dyrlægen, men den er for stiv, den bukker ikke når han skal spise, såååå desværre dur den ikke smiley

  • #3   21. maj 2021 Jeg glemte billedet smiley

    profilbillede
  • #4   21. maj 2021 Her er den fra dyrlægen lagt over den nye, både den nye og den med luft er fra Trixie,
    Jeg har tænk mig, at forsøge at blødgøre den nye, fordi den giver størst sikkerhed for Røde.


    profilbillede
  • #5   21. maj 2021 Et billede af Røde med den med luft, som i kan se, så har han lange ben smiley
    Han har kravefri nu og da i løbet af dagen, når jeg står ved ham, og ellers kommer han også og skal kløes under kraven og på hovedet, jeg tror den er varm at have på?


    profilbillede
  • #6   21. maj 2021 Den ser ellers fin ud den du har købt på nettet, det med at han ikke kan spise og drikke går jo ikke, men tænker om ikke det kunne løses ved at man sætte mad og vand skåle op på et lille plateau, altså en form for stativ så han ikke skal bukke nakken særligt meget for at få maden og vandet, det skal selvfølgelig være noget som ikke er bredere end skålene, jeg tænker en rugbrødsform eller lignende??

  • #7   21. maj 2021 Det her billede er fra sidste weekend, hvor han lige har revet hele såret op endnu en gang.
    Jeg er blevet frarådet at bruge det der sårpudder, men det blev også som en klump af cement, og klorheksidin kan også forsinke helingen, så jeg skyller med saltvand i stedet og det er ikke nødvendigt mere.


    profilbillede
  • #8   21. maj 2021 Ja Heidi det vil jeg prøve, og jeg maser også skummet i håb om, at det bliver lidt blødere, straks jeg så den model, var jeg sikker på jeg skulle have den, den var jo så bare længe under vejs, når man står og har brug for den smiley troede den ville være her hurtigere, når den bliver købt på en dansk side, så forventer man jo ikke den skal sendes fra udlandet og pakkes om i dk smiley

  • #10   22. maj 2021 Åh stakkels dyr, håber det sår snart læges smiley

  • #11   22. maj 2021 Lotte:
    Jeg kan se den kan købes her: https://www.coolpriser.dk/shop/medicinske-artikler-15493c1.html

    Om det lige er der Jette har købt den ved jeg ikke men fandt den der.


  • #12   22. maj 2021 Det er det nemlig Heidi smiley

  • #13   22. maj 2021 Et billede fra lige nu, det heler fint, skorpen begynder at løsne sig nogle steder, og så har der været en enkelt klo i det smiley han klare sig altså bedst med den oppustelige krave, som også er den nemmeste at tage af og på.
    Den grå vælter han ting med smiley sikke et held var der prop på min 2 litter Pepsi smiley og han har skubbet fodret ned fra forhøjeren, jeg tror den skal limes fast, hvis han ikke skal vælte eller skubbe rundt med det, og vandet står heldigvis på badeværelset, så det gør ikke så meget at det vælter, men det bedste er høj vandstand, og hvis jeg er heldig, kan jeg tørre kraven af, før han går i hele lejligheden.
    Bedrolleren fungere ok til kattebakke, det er kun den han bruger, men Mitti sørger så for, at den skal flyttes mindst en gang om dagen, så jeg kan gøre rent under og omkring, han tisser altså ud over kanten smiley , men jeg vidste godt at en af dem tisser højt, nu ved jeg hvem, og de faste bakker klare det problem smiley


    profilbillede
  • #14   22. maj 2021 Gustav havde et mindre sår samme sted som følge af 3 tæger som sad lige oveni hinanden han havde kradset i .
    Det smurte jeg med klorhexidin og det man have taget kløen for han holdt op med at kradse i det. smiley
    Efter 2 dage var det væk
    Ikke så meget leben som du har, heldigvis


  • #15   22. maj 2021 Det er også første gang jeg oplever der er krasset så meget i det, han har nu og da et par streger når Mitti og Røde tumler rundt i leg, og en af dem så ikke vil være med mere, og det er normalt væk på under en uge, uden problemer, og det var sådan det startede denne gang også, og hver gang det næsten var helt, er det blevet revet i stykker og blev større end før, det er kun anden gang jeg har brugt krave, i den tid jeg har haft katte ( jeg tror det var i 2003 jeg fik min første kat) og jeg håber jeg slipper for det i fremtiden også smiley og hvis det er noget hvor en boddy kunne hjælpe, ville jeg gøre det frem for en krave.
    Men nu har jeg et udvalg og sker det igen, så kommer den altså på ret hurtigt!


Kommentér på:
Anmeldelse af 3 kraver

Annonce