871 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Vandfontæne Vandfontæne

Hej.
Lige en "reklame " for vandfontæner. smiley
Førhen havde Gustav en almindelig vandskål og senere en hvor vandet løb rundt.
Der drak han meget af vandkanden og sin drikkekilde på marken.
Så fik han en rigtig fontæne og nu drikker han kun af den.
Så det er altså en god idé for at få dem til at drikke

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandfontæne
  • #1   24. maj 2021 Kan tilslutte mig Morten smiley Tinka har også fået fontæne, og hun drikker betydeligt mere, hvilket er rigtig godt til bekæmpelse af de urinsten hun har fået. Ved sidste kontrol var der kun lidt tilbage, så det tegner godt smiley
    - og jeg kan iøvrigt gentage, at kalkfrit vand er perfekt til fontæne. Har i samråd med dyrlægen købt en Brita filterkande - det er godt for katte, og så er fontænen (og vandskåle) meget nem at rengøre smiley

• #2   24. maj 2021 Super Li Lot og godt at høre.
    En anden god ting er at jeg kan tilsætte Bachs blomstermedicin i vandet smiley
    Er der i øvrigt nogen der ved hvor meget de bør drikke. ?
    Vi mennesker skal jo drikke 1.5 - 2 liter om dagen og nu har jeg lige tanket fontænen op.
    1.5 liter på 5 dage har han drukket, er det ok for en kat ?

• #3   24. maj 2021 Det lyder fint Morten. Har læst et sted (kan altså ikke huske hvor), at en stor kat bør drikke 3 dl - og det er jo præcis, hvad det svarer til smiley

• #4   24. maj 2021 Nu fandt jeg det... 55-70 ml pr. kg. er perfekt (dyreformidlingen.dk). 80-100 ml. pr. kg. er derimod for meget og kan kræve dyrlægetjek (netdyredoktor.dk /netdyrlaege.dk)

• #5   24. maj 2021 Uha, så skal man hen og regne smiley .
    Men det svarer vel ca. til de 3 dl som du skrev hvis han vejer 6 kg. smiley

• #6   24. maj 2021 Nemlig smiley smiley

• #7   25. maj 2021 Jeg må have en underlig kat. For han ville ikke drikke af sin normale skål og da jeg købte en vandfontæne til ham, så ville han heller ikke drikke af den. Det eneste han vil drikke af er hundens vandskål. Suuuuuuk altså smiley

• #8   25. maj 2021 Så må du købe en anden fontæne som er dyrere KiaRia smiley
    Katte ved hvad de vil og er nogen luksusdyr smiley smiley
    Gustav er i hvert tilfælde, han havde først denne som han sjældent drak af selvom han spiste en smiley i sin madskål da han fik den.
    Så fik han en luksus model, en som først starter når han går hen til den og bum....
    Nu drikker han og drikker og drikker smiley

profilbillede
  • #10   25. maj 2021 Nej den er ikke på nettet, kun i butikken.
    Maxizoo smiley

• #11   25. maj 2021 Den ser sådan ud, er af mærket More.
    De har den i butikkerne men hjemmesiden er ikke opdateret endnu sagde damen smiley

profilbillede
  • #12   25. maj 2021 Jeg må kigge på det, Morten smiley

• #13   26. maj 2021 Ud over vandfontæne hælder jeg ekstra vand i Kokos’s vådfoder om morgenen og natmaden er tørkost der har suget vand til sig 15-20 min.

Morten. Jeg tænker da, at en fontæne skal køre det meste af døgnet, ellers ilter den vel ikke vandet ret meget. Det tænker jeg er en del af det sådan en skal kunne. Jeg ser ikke fidusen i, at den kun skal køre mens katten er i nærheden. Eller er det så fordi katten bliver “fanget” af vand der “pludselig” bevæger sig? Hmmm

Det kommer an på ens vægt også. “Du har behov for 30-40 ml væske pr. kilo legemsvægt. Så vejer du 60 kilo, skal du drikke mellem 1,8 og 2,4 liter dagligt. Vejer du 80 kilo, er dit behov mellem 2,4 og 3,2 liter dagligt“

• #14   27. maj 2021 Jeg tror den ilter vandet med det samme den starter. Altså oppe i den øverste skål, det nede i beholderen bliver så ikke iltet måske.
    Sjovt du taler om min vægt Denise D.
    Den 1/2 vejede jeg 93,1 kg. smiley
    Så tænkte jeg at nu måtte det stoppe og gik på kur.
    Netop i dag har jeg nået mit mål 78 kg så nu er jeg i kategorien normalvægt smiley smiley .

• #15   28. maj 2021 Sejt nok Morten! smiley

Kommentér på:
Vandfontæne

Annonce