3.123 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Katte klipper/frisør hjælp ! Katte klipper/frisør hjælp !

Hey alle

Har en norsk skovkat som desvære er blevet så knuderet i pelsen pga. hårdtab at jeg slet ikke kan rede det ud og hun vil bestemt heller ikke lade mig da det jo gør ondt..

Så mit spørgsmål er om der evt. er en katte klipper her inde som bor i nærheden af silkeborg eller om der er nogle som ved hvor der ligger en katte klipper og evt. hvad prisen er på sådan en tur ?????

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte klipper/frisør hjælp !
  • #1   27. aug 2008 Hej Christine

alternativ er også en let bedøvelse hos dyrlægen, og få den barberet ned.

Kan I ikke selv klippe hårknuderne af? eller sidder de så tæt på huden? - det kan være en god idé, at spalte en knude , for så at kunne rykke knuden af i mindre knuder

Jeg har selv en fertil birma hankat, som hader at blive redt - og han er faktisk den eneste vi har, som burde blive det. Men her river jeg simplethen hårknuder af ham - og han kan i perioder danne en mega en på under 1 døgn. Så han har lidt pels igen, men ellers været "skaldet" i kraven hele sommeren. Ikke særlig køn - men han er ligeglad tror jeg

Hilsen Heidi

• #2   27. aug 2008 vi barberede selv den ene af dem vi hentede
    den anden var det dog så slemt med at da vi begyndte gav vi op og kørte til dyrlægen med fordi han var så slemt tilredt

men har du en trimmer som ikk skærer så kan du forsigtigt gøre det selv
    men hvis knuden sidder meget tæt ind til huden ville jeg nok bede dyrlægen hjælpe

vi bor et stykke fra silkeborg

• #3   27. aug 2008 men jeg har brugt skægkær dyrlægerne til mine hunde og katte så dem kan jeg varmt anbefale

• #4   27. aug 2008 sæt dig og nus med katten, og stille og roligt når du finde en knude klipper du ind i den forfra, så du klipper knuden i flere strimler, hvor efter reder den forsigtigt. køb evt noget KW pudder eller balsam spray. og så HVER dag, har du han børster fremme, og tager ham et par gange om dagen. lad ham løbe når han ikke gider mere, og prøv evt en-to timer efter igen. husk at rose ham og give godbidder. zalsa herhjemme kan heller ikke så godt lide at blive redt, men går jeg i et rum med hende alene, og sætter mig på gulvet med godbidder og gør det i hendes tempo, kan det lade sig gøre. når hun får knuder ordner vi dem som jeg har beskrevet til dig at du kan gøre det... held og lykke med det hele :o)

• #5   27. aug 2008 Tak for svarene alle sammen..
    Problemet er at hun er meget hissig og slet ikke vil lade mig rede hende, jeg må slet ikke røre hende der hvor hun har kluderne, hun har dem på bagdelen, er bange for at de sidder så tæt til huden at jeg ikke selv kan gøre det.. Så kan godt være jeg skal kontakte dr. dyr og få hende lagt i bedøvelse og så bare få hende baberet helt ned...

Bruger også skægkær og ja de er ode og dygtige..

• #6   27. aug 2008 de er nemlig rigtig dygtige de hjalp min hund da hund sku føde

• #7   27. aug 2008 I oplever måske en kat efterfølgede, som ikke er aggressiv....hun har måske ondt?

alt held og lykke , og start straks efter baberingen med at tilvende hende en kam - brug en ´kam idet I så kommer i bund og ikke kun ´børster overfladisk

Hilsen HEidi

• #8   27. aug 2008 God ide Christine og når hun så kommer hjem uden knuder, så børst hende lidt hver dag, bare et halvt til et helt minut første dag og så gradvist væn hende til at blive børstet. Når hun er så korthåret så gør det jo ikke ondt og derved finder hun nok ud af at det ikke er så slemt at blive børstet.

Desuden er en furminator en rigtig god investering til både lang og korthårskatte som simpelthen fjerner alle døde hår uden det gør ondt på dyret og derved undgår man at underulden laver filter/knuder. Den kan bla. købes hos www.loppetjansen.dk. her er link til furminators hjemmeside så kan du se hvor effektiv den er. http://www.furminator.com/

• #9   28. aug 2008 micha: ja de er super de dyrelæger.. men hun er der komme idag, har dog nakket med dem og hun kommer hjem med alt pels, da de godt kunne få knuderne op med sådan en bestemt maskine.. Og da hun var i nakose fik jeg dem til at tjekke hendes mund for tandkødsbetændelse da hun lugter grimt ud af munden, det viste sig at hun ikke havde tandkødsbetændelse men 2 rådne tænder bagerst i munden som de rev ud..

Heidi og Tina D: Som jeg har skrevet oppe øverst kommer hun hjem med al pels, men jeg kan normalt godt rede hende, men denne gang kunne jeg ikke da det gjorde for ondt, har selv før fjernet knuder på maven af hende efter at hun havde killinger.. Men denne gang gik hun ikke med til det..

• #10   28. aug 2008 christine w

det er bare kanon at de ku klare det uden

øv med tænderne men godt det blev set

• #11   28. aug 2008 christine w

det er bare kanon at de ku klare det uden

øv med tænderne men godt det blev set

Kommentér på:
Katte klipper/frisør hjælp !

Annonce