3.123 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Katte klipper/frisør hjælp ! Katte klipper/frisør hjælp !
Hey alle
Har en norsk skovkat som desvære er blevet så knuderet i pelsen pga. hårdtab at jeg slet ikke kan rede det ud og hun vil bestemt heller ikke lade mig da det jo gør ondt..
Så mit spørgsmål er om der evt. er en katte klipper her inde som bor i nærheden af silkeborg eller om der er nogle som ved hvor der ligger en katte klipper og evt. hvad prisen er på sådan en tur ?????
0 synes godt om
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
alternativ er også en let bedøvelse hos dyrlægen, og få den barberet ned.
Kan I ikke selv klippe hårknuderne af? eller sidder de så tæt på huden? - det kan være en god idé, at spalte en knude , for så at kunne rykke knuden af i mindre knuder
Jeg har selv en fertil birma hankat, som hader at blive redt - og han er faktisk den eneste vi har, som burde blive det. Men her river jeg simplethen hårknuder af ham - og han kan i perioder danne en mega en på under 1 døgn. Så han har lidt pels igen, men ellers været "skaldet" i kraven hele sommeren. Ikke særlig køn - men han er ligeglad tror jeg
Hilsen Heidi
apr 2008
Følger: 105 Følgere: 99 Katte: 8 Emner: 242 Svar: 2.576
den anden var det dog så slemt med at da vi begyndte gav vi op og kørte til dyrlægen med fordi han var så slemt tilredt
men har du en trimmer som ikk skærer så kan du forsigtigt gøre det selv
men hvis knuden sidder meget tæt ind til huden ville jeg nok bede dyrlægen hjælpe
vi bor et stykke fra silkeborg
apr 2008
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 26 Svar: 218
okt 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 63 Svar: 404
Problemet er at hun er meget hissig og slet ikke vil lade mig rede hende, jeg må slet ikke røre hende der hvor hun har kluderne, hun har dem på bagdelen, er bange for at de sidder så tæt til huden at jeg ikke selv kan gøre det.. Så kan godt være jeg skal kontakte dr. dyr og få hende lagt i bedøvelse og så bare få hende baberet helt ned...
Bruger også skægkær og ja de er ode og dygtige..
apr 2008
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
alt held og lykke , og start straks efter baberingen med at tilvende hende en kam - brug en ´kam idet I så kommer i bund og ikke kun ´børster overfladisk
Hilsen HEidi
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Desuden er en furminator en rigtig god investering til både lang og korthårskatte som simpelthen fjerner alle døde hår uden det gør ondt på dyret og derved undgår man at underulden laver filter/knuder. Den kan bla. købes hos www.loppetjansen.dk. her er link til furminators hjemmeside så kan du se hvor effektiv den er. http://www.furminator.com/
okt 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 63 Svar: 404
Heidi og Tina D: Som jeg har skrevet oppe øverst kommer hun hjem med al pels, men jeg kan normalt godt rede hende, men denne gang kunne jeg ikke da det gjorde for ondt, har selv før fjernet knuder på maven af hende efter at hun havde killinger.. Men denne gang gik hun ikke med til det..
apr 2008
det er bare kanon at de ku klare det uden
øv med tænderne men godt det blev set
apr 2008
det er bare kanon at de ku klare det uden
øv med tænderne men godt det blev set
Katte klipper/frisør hjælp !