643 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Knust klo Knust klo

Da jeg sad og klippede kløer på vores kastrat i går lagde jeg mærke til at en af hans bagpoters kløer var, som overskriften siger, knust... Stykkerne hang stadig i såret og der var en smule blod..

Jeg holdte poten i sæbesponer vand i en ca 5 min og skyllede den grundigt, fjernede de løse stykker som ikke rigtig sad fast mere og rensede derefter såret grundigt med mild klorhexidin og en vatpind... Han var en smule træt af det men viste ikke tegn på rigtig smerte.

Der er ingen skader på selve tåen og der sidder stadig et stykke negl som ikke er beskadiget på sin plads. Tåen er ikke hævet, der er ikke noget ordentligt sår.

Så nu tænker jeg, er der grund til et dyrlægebesøg eller burde jeg bare holde øje med det og se om neglen ikke vokser normalt ud igen efter et stykke tid?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knust klo
  • #1   27. aug 2008 hej du skal ihvertfald holde øje med om det bliver rødt eller meget varmt. begge dele er tagn på betændelse. nårdet er sagt har både mine katte og hunde prøvet at få "ødelagt" kløer uden problemmer. detdu har gjort er godt og hvis du sørger for at rense det jævnligt tror jeg ikk det giver problemmer. god bedring med poten:-)

• #2   27. aug 2008 Det lyder også umiddelbart som jeg ville have gjort. dog kan du jo ringe og spørge dyrlægen om der er noget andet du kan gøre, det er jo i hvertfald gratis.

Kommentér på:
Knust klo

Annonce