{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Afvisning løbegård {{forumTopicSubject}}

Nå, jeg sendte for lidt over en uges tid siden en ansøgning til mit kommende boligselskab en ansøgning om at få lov til at bygge en løbegård til mine 2 indekatte - desværre er det blevet afslået. Dog kan jeg prøve og spørger dem igen når rækkehusene er færdigbyggede så kan de "åbenbart" bedre tage stilling til det. smiley

Sagen er den kæresten og mig til Februar 2022 skal flytte i et totalnybygget trækkehus - det er i stueplan så vi er udover løbegården også begyndt at snakke om hvad vi gør ang døre osv? Hvad gør i for at undgå kattene løber ud? Fluenet? Holder dem lukket, sætter en sikring af en art på? smiley

Det skal siges der heldigvis kommer vinduer oppe i loftet som kan åbnes og lukkes så der kan "luftes" ud på sikkervis smiley Men det kan jo godt tænkes man gerne vil kunne have en havedør åben om sommeren.
Og ja vi vil på et senere tidspunkt prøve og søge om tilladelse til løbegården.

I får lige en ide om hvordan terrassen kommer til at se ud - der bliver sat et hegn op henimod naboen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afvisning løbegård
  • #1   13. jun 2021 Det er da ærgerligt smiley en løbegård ville jo være dejligt, eller hegn i hækken.
    Godt i har ovenlysvinduer, dem bliver i glade for.
    Ja fluenet løsninger på nogle vinduer vil være godt, men også de der børne/tyverisikringer, hvor vinduerne kan åbnes lidt, så du kan lave gennemtræk, og der er ovenlysvinduerne en god kombi.
    Er der vindfang ved fordøren? Det har min datter og det er fint når man skal holde katten inde. Jeg har ikke vindfang, men de eneste gange der er sket en smutter, er når en nabo ville snakke i døren, og jeg ikke ville lukke vedkomne ind smiley men nu har jeg jo hegn der omme.
    Tænker stadig, at en havepavillon er vel ikke forbudt?? Så må du ikke andet, så kan du vel sætte sådan en op, med net på, så de kan få lidt udgang.


  • #2   13. jun 2021 https://www.omlet.dk/shop/katte_produkter/l%C3%B8beg%C3%A5rd_til_katte/
    Ellers ville jeg nok spare op til noget i den her stil smiley


  • #3   13. jun 2021 I kan prøve at "omgås" reglerne ved først at bede om tilladelse til en overdækket terrasse.
    Det godkender de typisk fordi det blot gør huset mere attraktivt men ikke koster dem en øre.

    Når det så er bygget kan i prøve at spørge om lov til at sætte hegn op på den overdækkede terrasse. = kattevoliere, uden at have brugt ordet kattevoliere smiley


  • #4   14. jun 2021 Jeg har en dør fra fluenet .dk ud til haven . Det er en rulle dør og to petnet vinduer. Dog skal man selv montere låse på rammerne til vinduer . De kører i en skinne. Det er dyrt men mine har nu holdt fint i 4 år. Jeg har valgt at opsætte hegn i hækken ,da en katte voliere her kun må være 160 cm. Der er mange underlige regler. Her må vi heller ikke sætte noget fast på murværk .

  • #5   16. jun 2021 Da vi flyttede ind stof der et halvtag ved døren ud til haven. Det satte vi vægge på så vi havde en havestue. Da kattene kom til, satte jeg hønsenet I et par af vinduerne og tjekkede at alle huller var sikret og så gik vi igang med at sikre haven. Vi havde et stort træ, som jeg fældede fordi det stod ved hegnet og var en perfekt kattestige. Og så har jeg forhøjet hegnet med hønsenet og klematis til at skjule forhøjningen.
    Jeg skal fjerne forhøjningen og vægge og vinduer i havestuen, når vi flytter.


  • #6   17. jun 2021 Ja regler kan være irriterende og virke tossede. Men når man ved hvorfor de er sådan, giver det nu meget god mening. Når man bor til leje, må man finde sig i dem. Der ville bla. se kønt ud, hvis alle bare sat diverse op, eller malede i lige en bestemt farve. I sær i nybyggeri, tror jeg det er svært.

    Jeg har dør ind til stuen. Så når nogen ringer på, eller nogen ringer på, kan jeg lukke den og har en lille gang samt dør til badeværelset. Min have er lukket, så hun ikke kan komme ud. Jeg kan derfor frit have terrassedøren åben og hun kan rende ind og ud.

    God ide med først at ansøge om en overdækket terrasse med evt. sider på, så “man” sidder lidt i læ. Derefter sætter hegn op for resten, da i vil have planter til, at kravle i det. Hvem sagde kattegård? smiley


  • #7   17. jun 2021 Pantera. Fluenet er ikke sikkert nok. Nogle katte kradser i det. Min egen gør det ikke men en nabo kat havde held til at rive mit op i siden under et besøg. Jeg kunne så lime det på i rammen igen Men petnet kan de ikke komme igennem . Men der skal jo sættes rammer eller skinner op til dør eller vinduer og de kan sikkert godt lave nogle mærker i karm eller gulv. Det er vist noget lim de bruger fra fluenet.dk.

Kommentér på:
Afvisning løbegård

Annonce