983 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Kat(te) & baby/børn? Kat(te) & baby/børn?
Jeg er ikke katteejer endnu, men regner med at blive det, når jeg finder et sted, hvor det er tilladt at have kat indenfor.
Dog har jeg tanker om kombinationen af kat(te) og baby/børn? Vil jo gerne have børn en dag. Har nogle af jer oplevet problemer med dette? Kan man lade katten(e) og baby/barn være "alene" sammen?
Vil jo også gerne sørge for at katten(e) får dem kærlighed de har brug for. Har nogle oplevet at det kan være svært "bagefter"? Har I nogle råd? Måske det er bedre at have to katte?
Jeg stiller alle disse spørgsmål, da jeg gerne vil være en ansvarlig katteejer - også på sigt
0 synes godt om
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 93
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 50 Svar: 154
Tværtimod er det skønt at have katte og børn sammen, - børn lærer at omgås dyr på en ordentlig måde, og begge parter kan have stor glæde af hinanden med kæl og leg. Vokser man op med kat, udvikler man naturligt antistoffer mod katteallergi, - det er videnskabeligt bevist for ganske nyligt!
Jeg synes dog det vil være en god idé at få 2 katte, - som du selv er inde på, vil der i babys første leveår være mindre overskud til kæl og opmærksomhed til katten, og katte kan være meget selvskabelige, og vil have glæde af hinanden.
Vi har selv 4 katte og 2 mindre børn, og har aldrig haft et eneste problem desangående.
Held og lykke!
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Dog havde han en periode hvor han stampede vildt i gulvet, så min kat rendte, det syntes han jo var sjovt XD Det stoppede så da jeg fik hund, fordi hun ville lege istedet for at flygte
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 59
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 60 Svar: 216
nogen katte kan ikke med babyer og andre kan. så tror det meget forskelligt.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Da hun var 3 år eller deromkring og fik en dukkevogn elskede min daværende burmeser Misha at agere "dukke". Ikke at hun klædte katten på eller lignende, hun kørte bare rundt med katten i dukkevognen og den simpelthen elskede det, især at blive puttet ned under dynen.
I den forbindelse har jeg en lidt sjov oplevelse. Det var en søndag eftermiddag og min datter har vel været omkring de 5 år. Hun legede med sin dukkevogn og der kom et børneprogram på tv som vi gerne ville se sammen. Hun parkerede dukkevognen i stuen og vi sad længe og så udseendelsen. Pludselig fik jeg et chok for dukkevognen begyndte at bevæge sig i liften og jeg gav et lille råb fra mig. "hvad er der mor?" spurgte min datter "det er da bare Misha der sover til middag!" Så katten havde ligget der og sovet i over en time uden at røre på sig og bare hyggeputtet i dukkedynerne.
mar 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 12
Killingerne synes min datter er spændene og kigger da tit på hende.. har aldrig oplevet dem gøre hende noget.. dog har de en gang leget så vildt at den ende af dem endte med at sidde på hendes hoved!! men det tog min datter sig ikke af og det har bestemt hellere ikke være noget katten har gjort med vilje.. den fik sig et kæmpe chok
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 93
Kat(te) & baby/børn?