{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Kat(te) & baby/børn? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ikke katteejer endnu, men regner med at blive det, når jeg finder et sted, hvor det er tilladt at have kat indenfor.
Dog har jeg tanker om kombinationen af kat(te) og baby/børn? Vil jo gerne have børn en dag. Har nogle af jer oplevet problemer med dette? Kan man lade katten(e) og baby/barn være "alene" sammen?
Vil jo også gerne sørge for at katten(e) får dem kærlighed de har brug for. Har nogle oplevet at det kan være svært "bagefter"? Har I nogle råd? Måske det er bedre at have to katte?

Jeg stiller alle disse spørgsmål, da jeg gerne vil være en ansvarlig katteejer - også på sigt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat(te) & baby/børn?
  • #1   2. sep 2008 Med min kommentar "bagefter", mener jeg efter fødslen til babyen er nok 1/2 - 1 år...Glæder mig til at høre fra jer, regner med at man godt kan få det til at lykkdes, så alle parter i familieforøgelsen er glade smiley

  • #2   2. sep 2008 Det er en skrøne at katte ikke kan være alene med babyer, at de skulle lægge sig på deres hoveder og derved kvæle dem osv.

    Tværtimod er det skønt at have katte og børn sammen, - børn lærer at omgås dyr på en ordentlig måde, og begge parter kan have stor glæde af hinanden med kæl og leg. Vokser man op med kat, udvikler man naturligt antistoffer mod katteallergi, - det er videnskabeligt bevist for ganske nyligt!

    Jeg synes dog det vil være en god idé at få 2 katte, - som du selv er inde på, vil der i babys første leveår være mindre overskud til kæl og opmærksomhed til katten, og katte kan være meget selvskabelige, og vil have glæde af hinanden.

    Vi har selv 4 katte og 2 mindre børn, og har aldrig haft et eneste problem desangående.

    Held og lykke!


  • #3   2. sep 2008 jeg har tit min nevø på besøg, han kommer så fra et hjem udne dyr, så jeg har måtte lærer ham "ae ae" dvs hver gang han nærmer sig kattene eller hunden (gnaverne får han ikke lov til at røre endnu) så siger jeg ae ae, nååååå er den ikke sød *g* og så aer han dem lige så stille..

    Dog havde han en periode hvor han stampede vildt i gulvet, så min kat rendte, det syntes han jo var sjovt XD Det stoppede så da jeg fik hund, fordi hun ville lege istedet for at flygte smiley


  • #4   2. sep 2008 vi har 2 tidligere 3 katte og en bebs på 5mdr. aldrig problemer der. kender dog en enkelt hvis kat lagde sig oven på babyen og han døde. men det meget meget sjældent...

  • #5   2. sep 2008 vi har to katte. og de var inde katte fra de var 8 uger til de knap var et år. og jeg fødte her til april og det gik rigtig fint med både kattene og babyen sammen. de er meget over beskyttende over for ham og passer på der ikke sker noget med ham. og det vi rigtig glade fro. for de katte var mit et og alt før babyen kom og ville nødig komme af med kattene når han kom.
    nogen katte kan ikke med babyer og andre kan. så tror det meget forskelligt.


  • #6   2. sep 2008 Jeg har haft katte og min datter sammen fra hun var spædbarn (hun er i dag 21 år)og der har aldrig været nogen problemer eller at kattens adfærd skulle gøre mig urolig for min datter.

    Da hun var 3 år eller deromkring og fik en dukkevogn elskede min daværende burmeser Misha at agere "dukke". Ikke at hun klædte katten på eller lignende, hun kørte bare rundt med katten i dukkevognen og den simpelthen elskede det, især at blive puttet ned under dynen.

    I den forbindelse har jeg en lidt sjov oplevelse. Det var en søndag eftermiddag og min datter har vel været omkring de 5 år. Hun legede med sin dukkevogn og der kom et børneprogram på tv som vi gerne ville se sammen. Hun parkerede dukkevognen i stuen og vi sad længe og så udseendelsen. Pludselig fik jeg et chok for dukkevognen begyndte at bevæge sig i liften og jeg gav et lille råb fra mig. "hvad er der mor?" spurgte min datter "det er da bare Misha der sover til middag!" Så katten havde ligget der og sovet i over en time uden at røre på sig og bare hyggeputtet i dukkedynerne.


  • #7   2. sep 2008 jeg har i øjeblikket 4 killinger og en datter på 6 uger.. synes ikke der har været de store problemer.. bortset fra vi var bange for hun var ved at udvikle allergi..

    Killingerne synes min datter er spændene og kigger da tit på hende.. har aldrig oplevet dem gøre hende noget.. dog har de en gang leget så vildt at den ende af dem endte med at sidde på hendes hoved!! men det tog min datter sig ikke af og det har bestemt hellere ikke være noget katten har gjort med vilje.. den fik sig et kæmpe chok smiley


  • #8   3. sep 2008 Mange tak fordi I ville dele ud af jeres erfaringer, hilsen Mette

Kommentér på:
Kat(te) & baby/børn?

Annonce