{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Fuglen leger med katten {{forumTopicSubject}}

Vi har lige haft en meget usædvanlig katte-fugle oplevelse. Efter fodboldkampen Østrig-Spanien rejste vi os 5 personer fra sofaen og vores opmærksomhed blev fanget af vores 2 årige grå hunkat Cille, som løb rundt i haven. Pludselig ser vi en hun-solsort, som ser voksen ud, men sandsynligvis er en stor unge. Solsorten hoppede rundt på græsset foran katten. Vi troede først, at den allerede var såret, siden den blev på jorden, men det var den ikke, for den fløj senere højt op i et træ. Katten jagtede den, men den drillede tydeligvis katten. Katten lå på lur under lave grene ved græsset og fuglen fløj pippende forbi tæt på. Igen og igen fløj den tæt ned forbi katten, eller hoppede rundt 1 1/2 meter foran katten, som om den sagde, fang mig hvis du kan. Dette stod på et godt stykke tid og vi blev alle fanget og ret forundret over det usædvanlige skue. Der var ingen af os, der var i tvivl om, at fuglen legede eller drillede katten. Er der nogen af jer, der har oplevet det her før? Det skal så siges at fuglen aldrig blev fanget. Så helt dum var den jo ikke, men dumdristig var den godt nok.


Kommentarer på:  Fuglen leger med katten
  • #1   2. jul 2021 De har meget sjovt de katte

  • #2   2. jul 2021 Har set tilsvarende, at en voksen fugl på samme måde har forsøgt at få kattens opmærksomhed fra fugleunger smiley

  • #3   2. jul 2021 Å ja det var jo en mulighed, at det handlede om at aflede opmærksomhed fra unger

  • #4   3. jul 2021 Da jeg var ung teenager havde vi en ældre hunkat der ikke var så hurtig længere..
    Vi så engang en solsort, der sad og prikkede til halen og når hun så vendte sig var den væk smiley


  • #5   3. jul 2021 Hvor sjovt smiley Solsorte har helt sikkert også forskellig personlighed ligesom katte har.

  • #6   4. jul 2021 Fugle er ikke så dumme endda og Ja de leger også.
    Som teenager havde jeg en kat samt jeg havde 2 undulater. De 2 undulater stod på skab som også kunne fungere som skrivebord, det vil sige at de stod øverst på skabet og neden under var en hylde/plade som var forskudt fra toppen af skabet, der kunne vores kat så godt finde på at lege titte-bøh med undulaterne, så sad hun på hylden under buret og poppede op så fuglene kunne se hende så skræppede de op og så dukkede hun sig igen så var fuglene stille, sådan poppe op og dukke sig kunne katten og fuglene godt gøre længe. Så var det jo at undulaterne fik lov til at komme ud på flyveture i stuen og hvis katten var inde så tog især den ene fugl hævn, ved at dykke ned tæt på katten eller sætte sig lige uden for Kattens rækkevidde og synge eller skræppe smiley smiley


  • #7   5. jul 2021 Nu vi er ved undulater...
    Holger var min første og eneste undulat for han trivedes simpelthen ikke hos mig, så han flyttede hjem til mine forældre og deres 3 store killinger.....
    Den ene kat syntes at Holger var en lækker steg, så han sprang op på buret, så havde han vel krammet på Holger - men:
    Holger klatrede rundt i buret og så han han ellers med ryggen nedad imens han hakkede Mikkel i alle 4 poter smiley
    Behøver jeg at sige, at Mikkel ALDRIG rørte Holger igen???


  • #8   6. jul 2021 Klog fugl smiley

Kommentér på:
Fuglen leger med katten

Annonce