{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
367 visninger | Oprettet:

Kristian E
Kristian E
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 19

Orm ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fundet sådan en bitte orm på ca 0,5 cm... først troede jeg bare den havde fået noget i pelsen, men så så jeg at det bevægede sig... katten har fået ormekur, og har kigget i afføringen, men fandt intet... så tror i at det har noget med katten at gøre, eller bare et tilfælde...

skal siges at katten kun går indendørs.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Orm ?
  • #1   4. sep 2008 Det kan være et led fra en bændelorm. Katte kan blive smittet med bændelorm fra et værtsdyr, dvs. f.eks. mus eller lopper.

Bændelorm sidder som regel omkring hårene ved endetarmen og er hvide og minder lidt om et kogt risgryn. Det er ikke alle ormemidler der virker mod bændelorm.

Her er et link til en side om bændelorm. Hvis man klikker på det øverste billede af katten kan man se et led siddende i pelsen: (link fjernet)

• Kristian E
    Kristian E Tilmeldt:
    aug 2008

#2   4. sep 2008 den har ikke været i nærheden af andre dyr, så kan ik se at det er det... og den var lidt større end sådan et led, men der er intet at se andre steder, har jo tjekket afføringen og under halen... og jeg fandt den på rykken at den, og den har ingen lopper... så kan ik se hvad det så skulle komme af..

men har set at den har rykket risten op ude på badeværelset så har måske på fornemelsen det er noget der fra.. der er nemlig ik helt lækkert nede

• Kristian E
    Kristian E Tilmeldt:
    aug 2008

#3   4. sep 2008 måske har du ret.. læste lige teksten... spiser katten meget hvis den har bændelorm?

• #4   4. sep 2008 her er et link til netdyredoktor der står lidt mere omkring emnet: (link fjernet)

Katte kan godt have bændelorm et stykke tid før man opdager det og der skal jo faktisk kun en enkelt smittet loppe til at katten bliver smittet.

Men det er ikke farligt for katten og smitter ikke mennesker, så du kan jo bare evt. holde øje med katten og se om noget lignende skulle dukke op.

• Kristian E
    Kristian E Tilmeldt:
    aug 2008

#5   4. sep 2008 Tak.. vil prøve at holde øje med det, det næste stykke tid.. så må jeg jo tage til dyrelægen hvis jeg finder en mere på den, andet er der vel ik at gøre

• #6   5. sep 2008 Det er sikkert nok bare at ringe til dyrlægen og få ham til at ordinere nogle piller imod bændelorm.

Kommentér på:
Orm ?

Annonce