367 visninger
|
Oprettet:
Orm ? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige fundet sådan en bitte orm på ca 0,5 cm... først troede jeg bare den havde fået noget i pelsen, men så så jeg at det bevægede sig... katten har fået ormekur, og har kigget i afføringen, men fandt intet... så tror i at det har noget med katten at gøre, eller bare et tilfælde...
skal siges at katten kun går indendørs.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Bændelorm sidder som regel omkring hårene ved endetarmen og er hvide og minder lidt om et kogt risgryn. Det er ikke alle ormemidler der virker mod bændelorm.
Her er et link til en side om bændelorm. Hvis man klikker på det øverste billede af katten kan man se et led siddende i pelsen: (link fjernet)
aug 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 19
men har set at den har rykket risten op ude på badeværelset så har måske på fornemelsen det er noget der fra.. der er nemlig ik helt lækkert nede
aug 2008
nov 2007
Katte kan godt have bændelorm et stykke tid før man opdager det og der skal jo faktisk kun en enkelt smittet loppe til at katten bliver smittet.
Men det er ikke farligt for katten og smitter ikke mennesker, så du kan jo bare evt. holde øje med katten og se om noget lignende skulle dukke op.
aug 2008
nov 2007
Orm ?