{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

MCO og killingefoder {{forumTopicSubject}}

Vi har to MCO killinger på hhv 6 og 4,5 mdr.... Qilac og Freja... De er begge på killingefoder, men jeg synes de virker eventyrlig sultne og den mindste er begyndt lidt at gå i vores mad.

Jeg spekulerer på om det trods alt er for tidligt at sætte dem på MCO foder (tørfoder) og om det måske vil være en del mere mættende for dem?

Nogen som har erfaring med dette?

CAMILLAS MOR


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MCO og killingefoder
  • #1   11. sep 2008 Jeg giver mine killinger på 8 uger en blanding af killinge foder og mco foder fra RC. Selvfølgelig størstedelen killingefoder nu de ikke er ældre. Men du kan sagtens give dine halv/halv. Det er super godt for tænderne med de store mco kugler. Og de elsker dem. Det er kuglerne der først er væk fra skålen ;O)

  • #2   11. sep 2008 Okay, så prøver vi det - vil jo ikke risikere at de får dårlig mave eller andet i den dur - men de er jo noget større end huskatte smiley

  • #3   11. sep 2008 Tror ikke du skal være bange for det giver dårlig maveDet er jo bare en anden sammensætning af indholdet, så så længe du holder dig til et godt foder og evt. samme mærke tror jeg ikke dine katte mærker det. Det har det ikke gjordt hos mine katte ihvertfald.
    Det har også hjulpet gevaldigt på hårboller hos mormis at maden er blandet med mco foder så det gør nok også godt i de smås mavser


  • #4   11. sep 2008 Nu ved jeg ikke, om I fodrer afmålt, eller om alle kattene fodres ad libitum, altså fri adgang til tørfoder døgnet rundt.

    Jeg har selv opdrættet MCO siden 1987, og mine katte, lige fra killinger til kastrater, har altid uden problemer haft fri adgang til foder. Så bliver de ikke så mad-fikserede og regulerer selv, hvad, hvor meget og hvornår de spiser.

    Som tommelfingerregel siger man, at MCO først at færdig med at danne knoglemasse, når de er ca. 2 år, og derefter kommer "fylden", så du kan nok se, hvor vigtigt det er for dem med optimal fodring.

    Her i huset er et optimalt tørfoder kun basisfoder. Derudover får de "vådmad" af forskellig art hver aften. Hvis du gider, kan du læse derom i *Vejledning* på min hjemmeside.


  • #5   11. sep 2008 Jamen de har såmænd fri adgang til foder.. Camilla har altid sørget for kvalitets tørfoder. Jeg kigger en tur på din hjemmeside

  • #6   11. sep 2008 Jeg vil her gerne tilslutte mig Mega indlæg. Mine katte har fri adgang til de forskellige tør foddre jeg har og bruger. Både R.C, Hills og Arion. Jeg er af den overbevisning at katten godt ved hvad fodder den har brug for og vil have. Jeg blander ikke mine forskellige former for fodder sammen.
    Jeg har Maine Coon, i forskellige stadier i opvæksten, og har intet problem med at gøre det på den måde..


Kommentér på:
MCO og killingefoder

Annonce