Meget utilregnig hun kat 2 år. {{forumTopicSubject}}
Hej min veninde har en kat som jeg har gået og obseveret i ca 1 år og den er meget utilregnig
idet man kommer ind af døren skal hun hen og lugte når hun så finder ud af det ikke er ejeren selv bliver hun meget sur og miaver går væk man kan ikke komme til hende overhovedet man kan kun røre den når den ikke ser hvem det er. hun kan finde på at spærre vejen fra køkkenet ind til stuen hvor min veninde sidder. den river bider og angriber også selv nogen gange dens ejer. jeg vil sige at det virker som om at det kun er hende der må eje min veninde jeg har meget erfaring med katte men det der det er et meget stort problem jeg har givet hende nogle tricks med vand og bestemte ord det har hjulpoet lidt men hun er simpelthen nødt til at have en magt kamp med katten.
Er der nogle der kan hjælpe lidt i må meget gerne spørge ind til det dybeste for jeg tror på katten kan opdrages til at det ikke er den der bestemmer men problemet er at man bliver meget meget bange for katten og nervøs da den kan mærke når man bliver nervøs og det udnytter katten.
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 8 Emner: 115 Svar: 363
Denne kat var syg, viste det sig. Den havde slemme smerter og årsagen til, at den angreb alt muligt på må og få omkring sig var smerter. Det var tydeligt, når anfaldene startede. Katten krøb sammen og lignede en, der kæmpede mod en usynlig fjende - og så røg den frem mod det første, der kom tæt på.
I dag - efter behandlingen for en tandbyld - er katten det mest elskelige væsen!
Jeg vil derfor foreslå, at din veninde først og fremmest tager til dyrlæge med denne kat i en fart. Når katten er erklæret rask bør hun kontakte en uddannet adfærdsbehandler og få hjælp. Man bør ikke straffe en aggressiv kat uden at kende årsagen til adfærden, og vand er straf. At råbe eller andet vil kun forværre situationen og har katten smerter, så er det ikke fair.
Desuden bør ukyndige slet ikke arbejde med aggressiv adfærd alene. Selv en lille kat kan gøre enorm skade, hvis den først gør alvor af sine trusler om at angribe.
Lad katten i fred, tag til dyrlæge med den straks og søg professionel hjælp, hvis dyrlægen kan udelukke sygdom og smerter.
Det er mit forslag.
MVH Helle
dec 2007
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 207
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Mht. til at hun slikker pelsen, så kan dette også skyldes stress/hormoner.
I stedet for nytteløse ** tricks med vand og bestemte ord** og **magtkamp** vil jeg foreslå følgende:
En undersøgelse af katten og (selvfølgelig) behandling af evt. sygdom.
OG neutralisation
OG respekt (altså at katten bliver respekteret - hvis hun fx ikke vil røres ved af gæster, så respekteres det).
Og Feliway, som hun åbenbart reagerede godt på hos dyrlægen.
dec 2007
Fertile dyr er ikke for hvem som helst.
Knus
Meget utilregnig hun kat 2 år.