659 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

at sammenføre to voksne hankatte at sammenføre to voksne hankatte

smiley vi har jo Pjevs som indekat, nu får vi så Snebold imorgen han bor hos min nieces datter i en lejlighed hvor husdyr er forbudt, nu har naboen meldt hende og han skal væk......
hvordan skal vi præcentere dem for hinanden? forslag og ideer modtages gerne.
Ane og vovserne og Pjevs.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at sammenføre to voksne hankatte
  • #1   12. aug 2021 når Snebold kommer hjem, så er det i en transportkasse
    når i kommer ind af døren, sætter du kassen på gulvet, og sætter dig ned.
    så lader du Pjevs komme ind og kigge på kassen
    det er vigtigt at man lader dem mådes på den måde, fordi katten i kassen vil være i sikkerhed her
    du skal så have is i maven, for man må ikke skælde ud. må gerne snakke med kattene. Men alt skal foregå stille og roligt
    når Pjevs ikke længere er interessert i kassen, og går
    så lader du Snebold komme ud
    og så er det det

ja de vil helt sikkert hvæse af hinanden i den næste stykke tid
    men så lang tid at der ikke ryder totter og blod, skal man bare lade dem finde ud af det selv.
    Er der totter og blod, så skiller man dem af, og starter forfra. et godt råd er at lade en bog eller andet man lige har ved hånden, faldet på gulvet, så det er tingen der er farlig og ikke dig.

metoden har jeg lært via KV, og har brugt den mange gange
    både til killinger, men også voksne katte. Den sidste jeg fik jeg var Simba, for 2 år siden da han var 6 år. Tidligere avlsdreng.

Men tillykke med Snebold

• #2   12. aug 2021 Først vil jeg gerne takke dig fordi du overtager Snebold, hos andre kunne det have endt på anden vis.

Korrekt som Anja siger, men jeg vil tilføje, at samtidig med, at du introducerer Snebold første gang, så overøser du Pjevs med nus og ros og ham skal du huske at rose mange gange i den kommende tid smiley

Nu ved jeg ikke hvor gamle de er og hvor venlig Pjevs er - og for den sags skyld om Snebold er vant til hunde, men jeg er overbevist om, at tålmodighed i lange baner og et øje på hvordan de reagerer, så skal det såmænd nok gå smiley

• #4   14. aug 2021 Nu er Snebold ankommet og sov under kommoden i vores soveværeise Pjevs har sit ejet rum med aktuelt alt hvad katten kan begære, så natten gik fint.
    Her til formiddag var der lige en konfrontayionn da de mødtes på vindeltrappen op til hemsen, for Pjevser ta`r altid sin formiddagslur deroppe men lid haleviften og brummen og en pote (uden klør fra Snebold) og freden blev genoprettet. Det skal nok gå godt .....med hundende tar det vist længere tid.....

• #5   25. aug 2021 Nu er der så gået 14 dage altså, det virker som om charmebøffen Snebold altid har været her, han snoer alle om sine lækre hvide poter og ser os alle som sine bedste venner, helt fantastisk altså!!!

• #6   25. aug 2021 Dejligt at høre smiley

• #7   25. aug 2021 Dejligt smiley

Kommentér på:
at sammenføre to voksne hankatte

Annonce