566 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

fjernelse af 2 øverste hjørnetænder fjernelse af 2 øverste hjørnetænder

Misha har fået fjernet 7 tænder pga forl, røntgenbilledet viste et brud på de 2 øverste hjørnehænder, kan han klare sig uden de 2 hjørnetænder? tænker på hvis han også skal have flere tænder fjernet engang, han er ude inde kat, meget udenfor

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fjernelse af 2 øverste hjørnetænder
  • #1   1. sep 2021 Hvis han har brud på hjørnetænderne, så der er adgang til pulpa, så er der risiko for tandrodsbetændelse - iflg. min dyrlæge. Tinka har netop fået opereret en hjørnetand ud i mandags af samme grund. For mig var der ingen tvivl om den beslutning.

Om det vil have betydning for ham på sigt, når han er fritløber, det tænker jeg nogle andre herinde kan være bedre til at kommentere på. Tinka har katte-sikker indhegnet have. Så de overvejelser har jeg ikke haft.

• #2   1. sep 2021 Ja katte kan klare sig helt uden tænder, altså som indekat, men det er en hård omgang at komme igennem for katten og for ejerens pengepung.
    Jeg har 2 drenge på 8 og 10år og de har begge været tandløse fra de var ca 4 år, og ikke alle katte klare sig lige godt, den værste periode har været fra de var næsten færdige og til de var helt færdige, man skal passe på, at der er balance i munden og alle tænder har en modpart, så de ikke har tænder som går i gummen.
    Nu har din så også nogle knækkede tænder, og du står faktisk med et valg, at give din kat et liv uden tænder og uden smerte, eller at aflive, for alt andet vil være synd.

profilbillede
  • #3   4. sep 2021 dyrlægen siger at der på røntgenbilledet er vandrettede striber på hjørnetænderne samt de er lidt løse, mener ikke de skal fjernes endnu, foreslår vi ser tiden an ½ år , arme dyr

• #4   4. sep 2021 Så ville jeg kontakte en anden dyrlæge, med speciale i tandbehandling, ingen kat har fortjent at leve med kroniske smerter, men meget afhænger af din økonomi, for det er ikke billigt smiley

• #5   4. sep 2021 Er helt enig med Jette. Lyder som om, der er behov for en anden dyrlæges vurdering. Vigtigt at din kat ikke har smerter.

• #6   5. sep 2021 måske det var en god ide at få mig en anden dyrlæge, økonomi jo det er mange penge, men da katten er mit ansvar må jeg prioritere, Misha skal IKKE have ondt

Kommentér på:
fjernelse af 2 øverste hjørnetænder

Annonce