391 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Stella tisser hvor det passer hende... Stella tisser hvor det passer hende...

Hej KG.
Vi har et problem med vores nyeste kat.. Hun bruger kattebakken, men det er ikke hele tiden..
Hun har det med at gå om bag vores fjernsyn, og bag vores computerbord, og sætte sig dér og gå på toilettet... Hver gang vi fanger hende i, at gøre det et andet sted end i bakken, så tager vi hende, og sætter hende ud i bakken - men det hjælper ikke..
Her for ca. 5 min, siden, gik det så ud over en af mine [Marie] tasker, der lå på gulvet...
Er der nogen der har nogle gode råd til, hvad vi kan gøre?

Marie & Morten...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• VVS installatør 1.800 kr.
  • Lampe rep 650 kr.
  • Klipning af hæk 1.700 kr.
  • Eletriker 1.500 kr.
  • Udskiftning af dele på cykel 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stella tisser hvor det passer hende...
  • #1   22. sep 2008 det kan være mange ting.

Kan se hun stadig er killing, så det kan jo være hun ikke er 100 % procent renlig. Ved du hvem hun kommer fra, og om vedkommende har holdt hende i kravlegård el. lign, da hun var lille, så hun kunne lære at blive renlig?
    Hvis det er tilfældet, kan du prøve at sætte en ekstra kattebakke op, så hun har en kattebakke indenfor meget lille rækkevidde ligemeget hvor hun er.
    Brug evt. rodalon til at vaske det ned med, der hvor hun uønsket har tisset. Ikke alm. sæbe/rengøringsmiddel.
    Tisser hun nogenlunde de samme steder er der et mønster i det? Eller tisser hun bare umotiveret alle steder?
    Det kan også være sygdom, af div. årsag. Eller protest, er hun faldet ordentligt til, kan din anden kat med den osv?

• #2   22. sep 2008 Vi var selv nede og hente hende og der bruge de allesammen kattebakken - Så ikke ud som de havde en såkaldt kravlegård til de små (da vi var der) - Det er stort set de samme steder hun tisser hver gang, men som min kæreste også skriver så bruger hun også kattebakken

Og hun er faldet godt tilpas nu sammen med Balou - De leger meget sammen og vasker hinanden så kunne ikke forestille mig det er i "protest" hun tisser hvor hun vil

Vi har haft hende til dyrelægen for at få hende "tjekket" igennem da vi fik hende (for orm osv osv) om der skulle være noget, men ifølge vores dyrelæge skulle der ikke være noget..

Det med den ekstra kattebakke er nok ikke en dum ide - Da vi fik Balou havde vi en kattebakke i stuen og en på toilettet pga. han var meget stresset

• #3   22. sep 2008 de bliver heller ikke holdt i kravlegård til de er så gamle. Kun når de er små nok til at kravle rundt, men ikke store nok til selv at springe ud af kassen. smiley hvis du forstår. Hehe...

Prøv med den ekstra kattebakke, det kan være det hjælper. Kan være hun ikke helt kan overskue verdnen endnu.

Hvis hun tisser de samme steder, så kan det lidt være tegn på, at hun selv har opfundet en kattebakke der smiley tror det hjælper med en ekstra. Ellers så prøv at ring til dyrlægen, det skader jo aldrig at høre hans mening, og det koster ikke noget at ringe.

• #4   22. sep 2008 Som Morten siger, så er det, med en ekstra kattebakke ikke en dårlig idé... Vi havde dog ikke en ekstra til Balou - men idéen er rigtig god.. smiley ^^
    Så det tror jeg vi prøver - og så krydser vi fingre for, at det hjælper.. smiley

• #5   22. sep 2008 Det er vigtigt for killinger at der ikke er for langt imellem bakkerne, da de har det som små børn, pludselig skal de tisse og så kan en tur til den anden ende af huset virke uendelig langt, så en ekstra bakke eller 2 kan være løsningen. Stil den evt. hvor hun "plejer" at sætte sig (bag TV eller computerbord hvis der er plads.

Selvom hun er blevet checket hos dyrlægen da I fik hende er det ingen garanti for at hun ikke kan have fået tilravet sig en omgang blærebetændelse, men jeg tror også mest at det er fordi der er for langt for hende til toilettet.

• #6   22. sep 2008 Nu har vi sat en kattebakke ved fjernsynet hvor hun for det meste besørger så vi håber det virker =))

Tak for de gode svar

//Morten & Marie

Kommentér på:
Stella tisser hvor det passer hende...

Annonce