{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.358 visninger | Oprettet:

Mistanke om et problem jf sår i nakke {{forumTopicSubject}}

Min hankat på 4 år har gentagne gange haft et sår i nakken. Og indimellem over øjet- har han nu. Dog er det ikke observeret på samme måde.

I starten var jeg ikke så bevidst om det, men nu kan det ikke længere være tilfældigt.

Sidst han havde sår i nakken var den 22 aug(fredag), om mandagen skulle han til tjek, og så var det oplagt dyrlægen kiggede på det. Men han slog det hen, og sagde jeg nok skulle have flere observationer.

Igår 23 sep(altså en mdr. efter:-)) er det kommet igen.

Min egen lille teori bygger på en form for allergi. Men det kan også være mange andre ting.
Umiddelbart vil jeg afskrive muligheden om bid/krads fra den anden kat- da jeg synes det virker urealistisk.

Han virker umiddelbart ikke generet af det. og opfører sig ellers normalt. Men vil gerne finde en evt årsag.

Så hvis nogen lægger inde med viden om allergi, vil jeg gerne hører nærmerer. Eller andre ting der kan fremkalde sådanne tilbagevendende sår.

Dyrlægen vil atter blive kontaktet, evt mhp at afprøve allergi. Men normalt observere jeg ikke sårene så hurtig som nu.(altså at de kommer så hurtigt igen).

Såret er rigtig pænt, bare en flade, som en super pæn hudafskrabning.
Har taget lidt billeder, men det var ikke helt nemt, pga katten samt lyset.

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mistanke om et problem jf sår i nakke
  • #1   23. sep 2008 Glemte lige et link:-)

http://kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=6322

• #2   23. sep 2008 Min gamle Rag fik indimellem også sår over øjnene/ved ørerne, som han kradsede til blods konstant. Det kom og forsvandt sådan løbende, indtil dyrlægen forelsog vi skiftede foderskåle. Og underligt nok hjalp det. Sårene kom aldrig mere, da vi skiftede over til skåle af glas :-S

• #3   23. sep 2008 Har skiftet dem engang, fra plastik til keramik. Det ville selvfølgelig være super nemt at skifte igen til glas, men det forklare bare ikke såret i nakken:-)

• #4   23. sep 2008 Missemor: Du har fået svaret:-)
    Men faktisk har han først fået det, her senere i livet.(efter der er blevet skiftet til keramik)

Han er neut. og blev det som 6 mdr.

• #5   23. sep 2008 Ja, udfra en hurtig søgning, kunne noget tyde på det. Og her er der igen også nævnt noget om allergi, som jeg selv umiddelbart hælder til.
    Såret er en gang tjekket af dyrlæge, dog havde der nået at komme skorpe(staves) på.

Men der står intet beskrevet om at det kommer igen- er det noget du kender til?

• #6   23. sep 2008 Enig med Lis. Det minder meget om immunforsvaret der angriber ham selv, min Baloo har haft det et par gange og min mors ene kat har det tilbagevendende og må ca. hver eller hver anden måned have en sprøjte imod det.

Her står lidt mere om det: (link fjernet)

Se evt. også Lis D's kat hun lagde et link til for ikke så længe siden http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4444

• #7   23. sep 2008 Ok.
    Må lade dyrlægen afgøre det.
    Havde lidt håbet på noget mere konkret- men ift den sygdom mangler der jo viden.

Jeg går videre med det, og nævner denne lidelse.

Hvordan har jeres dyrlæger gjort det? Og skal såret være frisk ved besøget? Tænker ift sidste gang, jeg var afsted.

• #8   23. sep 2008 Han klør ikke i det. Som sagt virker han ikke påvirket af det.

Han er 4 år, og første tilfælde er nok set for 1½-2 år siden. Det plejer ikke at komme særlig ofte, og der kommer skorpe på efter to dage eller tre, og ca efter en uge er det væk igen..Han kradser heller ikke i såret efter dannelse af skorpe. Altså det er ligesom et alm. sår(kan ikke huske hvor lang tid sådanne ting tager)

Men efter sidste gang blev jeg ret mistænkelig. Synes ikke det kan passe at det ikke skyldes et eller andet.

Har lige været inde og se tv, derfor jeg først svare nu.

• #9   23. sep 2008 Hopper lige ind i sofaen igen. Men skal nok tjekke senere.

• #10   23. sep 2008 Min Baloo fik det over øjenen. Første dag lignede det små knopper, næste dag var de lidt større og 3 dag var det 2 store sår. Min dyrlæge var ikke i tvivl om hvad det var og han fik en sprøjte og kort tid efter var han fin igen. Han har som sagt kun haft det 2 gange men min mors kat har det som et tilbagevendende problem.

• #12   23. sep 2008 Det var dog et grimt sår!

Gwen har lige haft det, dog i meget mildere grad end din, eller jeg nåede ihvertfald at opdage sårene inden de blev til mere end knappenåls størrelse. Hun havde 6 sår i alt.

Hun fik antibiotika og prednisol. antibiotika fordi min dyrlæge fortæller at der ofte er tale om hudbetændelse i forbindelse med allergi. og prednisol for at tage kløen, da hun slikkede sig en del i området omkring sårene. de er nu helet helt og hun er igen fin i huden.

vi ved dog ikke hvad der har udløst det lille udbrud så vi må ligesom dig observere hende tæt for eventuelle tilbagefald.

• #14   24. sep 2008 Felis: nej, det har han aldrig fået eller haft.

Nina: såret kommer fra den ene dag til den anden, men nu er han jo semilanghåret, så derfor opdager jeg det måske ikke. Vil prøve efterfølgende at tjekke ham for at se om det starter mildt. Nakken er jo bare et sted man altid rør ved, men hårene kan jo muligvis sagtens dække for evt småsår.

Oftest har han kun det sår i nakken, eller et over øjet.

Det er super. Jeg vil gå til dyrlægen og be ham undersøge det.

Kommentér på:
Mistanke om et problem jf sår i nakke

Annonce