Tæger,,, Tæger,,,
trods behandling med pour on vet.
Findes der andre midler,til forebyggelse?
Jeg har lige opdaget den 3, siden vi har fået Smokey, og det er altså ikke specielt nemt at fjerne dem, syntes jeg.
Måske fordi hun er langhåret.
Og så er de forøvrigt også ulækre.
Måske gør jeg noget forkert?
Hun fik en pipette af pour on d. 15 september, og som jeg skriver så har jeg lige opdaget den 3,,,
Ville hun ha haft langt flere, uden behandlingen??
Jeg efterlyser gode råd til at få dem fjernet og gerne gode råd til forbyggelse.
Hun er en udendørskat, med fri adgang til skov, marker og vand,, så undgå det kan jeg vel ikke helt.
jul 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 9 Emner: 11 Svar: 57
Og hvilket pour on produkt bruger du ???
Advantage tager både flåter og lopper. Man skal dog være opmærksom på, at hvor midlet virker indenfor 24 timer for lopper, så er flåter mere sejlivert og der kan gå op til 48 timer.
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 48
Har på grund af der hvor vi bor, selv haft adskillige flåter, og de ligner bestemt ikke dem smokey har,,
Troede det var tæger.
Nå men, jeg bruger efter anbefaling af dyrlægen, Frontline Pour on Vet, Pipetter, som skulle virke op til 4-5 uger.
sep 2008
Men det er da umiddelbart en god ide at "lamme" dem, så de selv slipper,, for de er da godt nok klamme.
Hvad er så forskellen på Frontline Pour-on-vet, og så Frontline Advantage, og bør jeg skifte.
sep 2008
Så er jeg da blevet lidt klogere.
Men jeg tror det er svært for mig at lade dem være til de falder af, af sig selv.
Men det er da en mulighed...
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Tæger,,,