{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.339 visninger | Oprettet:

Hjælp mod lus.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lidt problemer med min nye kat, har fundet lus i hans plels.. Han fik frontline i fredags, men i dag søndag ser de ud til at trives endnu..
Nogen gode råd?
Nogen der evt ved hvor længe de er om at dø?
Der står jo de skulle være væk efter 48 timer..
Jeg har det virkelig ikke godt med sådan noget kryp og kravl..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp mod lus..
  • #1   5. okt 2008 Jamen det er jo som sådan ikke luse middel..
    Han fik advantage før jeg fik ham.. Og han har voksne lus nu..

• #2   5. okt 2008 Jaah.. men på en side fra dyrlægen skriver han de fleste loppemidler skulle virke.. Tvivler bare på advantage virker for så burde den ikke have voksne lus nu..
    Jeg kan slet ikke tåle tanken om de kryb.. Hvis ikke de er døde indenfor i morgen eller sådan ringer jeg til en dyrelæge..

Bare hvis nogle vidste noget mere om det..

• #3   5. okt 2008 På fredag var det 4 uger siden han fik advantage..
    I fredags var jeg blevet bidt af lopper flere steder og ringede til dyrehospitalet og fik grønt lys til at behandle ham med frontline med lopper/lus og alt.. så jeg drønede ud og købte det.. og gav begge katte en kur..
    Så her i dag så jeg de voksne lus.. Puha.. FØJ!
    De er klamme og hurtige..:P

• #4   5. okt 2008 Jeg er ikke blevet bidt af lopper siden lørdag.. det er 1 dag efter de fik frontline.. så tror det har taget dem.. håber bare lusene også forsvinder.. for gør de det går jeg over til andre mærker..

• #6   5. okt 2008 Jamen det fik de i fredags.. og de kravlede livligt rundt i dag..

• #7   5. okt 2008 Undskyld men nu har jeg flere steder læst om katte får lus, det troede jeg så afgjort ikke de kunne få. Men det er vel kun når det er ude katte eller hvad?.

• #8   5. okt 2008 Det er vel ikke de samme som menneskelus??

• #9   5. okt 2008 Susanne M.
    Tak. det er vel kun udekatte der får lus ikk....

• #10   5. okt 2008 Mine er inde katte.. men de har vidst været i kontakt med udekatte.. så derfor er de kommet ind i huset.. den lille jeg fik har ihvertfald lus..
    Nej de kan ikke gå på mennesker, men de ligner dem fra mennesker ganske godt, og de er virkelig ikke pæne..!

• #11   6. okt 2008 Kunne bare godt bruge nogle der kunne fortælle om andre midler end fronline.. eller evt hvor længe der går før de er døde.. ??

• #12   6. okt 2008 Spørg din dyrlæge, om det vil hjælpe at give katten en indsprøjtning med Ivomec. Det dræber i hvert fald orm, øremider og lopper.
    (Er det lus, er det ikke nødvendigt at behandle omgivelserne).

• #13   6. okt 2008 Hvis lopper kan blive 3 mm lange og ligner alm lus vil jeg gerne ud af denne grufulde verden da..
    Jeg har set de dyr 6 gange kravle rundt da jeg tjekkede hans hvide pels.. De er super tydelige..
    Skal have ham undersøgt godt og grundt i aften.. Håber frontline har taget dem.. Har det ikke må jeg jo til dyrelægen..

• #14   6. okt 2008 Hvor tit kammer du og støvsuger? Vi har lige haft lopper og dem fik jeg væk uden af bruge nogle midler.

Min kur var at kamme ca 2 gange om dagen og støvsuge 1 gang om dagen. Når jeg skrive støvsuge så er det altså alle steder dine misser kommer rundt. Håber det kan hjælpe dig lidt. Der er ikke noget værre end lus/lopper.

• #15   6. okt 2008 De bliver jævnlidt børstet, pga den lange pels.. har dog ingen kam til at tage lusene.. og lusene lever på dyret..

Ville bare gerne vide om nogle havde erfaringer med om frontline i det hele taget tager de lus som der står de skulle gøre.. Eller hvad der ellers kunne tage det..

• #16   6. okt 2008 En kam koster 15 kr er du sikker på det er lus og ikke lopper?

Hvis ikke frontline virker ville det nok ikke stå på hylderne. Det har virket for mig, men har aldrig haft lus på mine dyr.

• #17   6. okt 2008 Mange siger jo at frontline ikke virker på lopper mere, og det står da stadigvæk på hylderne som loppemiddel..

Jeg er ret sikker på den har lus.. for har kun set lopper som nogle små sorte dyr der kravler/hopper.. Har aldrig set en loppe på ca 3 mm der kravler lystigt rundt..

• #18   6. okt 2008 Lopper kan blive temlig store. Mener også at lopper er støre end lus, det er dog ikke noget jeg ved med sikkerhed. Frontline har virket fint for os sidste år.

• #19   6. okt 2008 Okay.. det er bare 9 ud af 10 herinde i alle indlæg om lus der har prøvet frontline uden det har virket for dem.. Nogle lopper er vel også mere sejlivende end andre..

Jeg er dog sikker på det er lus.. for lopper ville hoppe direkte på mig, og det har de faktisk ikke gjort siden den behandling.. så dem er vi kommet af med.. Nu er der bare kun de aflange dyr der graver rundt i den lilles pels og rigtig hygger sig og får ham til at klø sig..
    De ligesom holder sig helt nede i bunden og stryger rundt mellem hårene..

• #20   6. okt 2008 Som sagt har jeg ikke haft lus, men synes du skal ringe til dyrlægen, der kan du få nogle piller som slå det hele i ihjel.

• #21   6. okt 2008 lyder som en ganske fornuftig ting..

• #22   6. okt 2008 (link fjernet)

Lige lidt ektra viden = )

• #23   6. okt 2008 har været derinde og læse.. Hmm.. det dyre hospital jeg havde brugt til nu, ville slet ikke hjælpe mig eller for fortælle mig om muligheder.. det eneste hun sagde jeg kunne gøre var at ringe igen på torsdag..

Så tror nok lige jeg skal snakke med et andet sted der ved lidt mere, og kan hjælpe..

• #24   6. okt 2008 Ja ville også bruge et andet sted. Men dyrehospitaler er også dyre end normale dyrlæger.

• #25   6. okt 2008 Hehe.. det fandt jeg ud af første gang jeg skulle give en killing anden vacc.. det og sundhedstjek kostede 570 kr.. det tog ik mere end 10 min var ikke særlig grundigt eller personligt.. så har valgt et andet sted hvor jeg skal hen nu her..
    Jeg regnede bare med at de havde flere samlet et sted der vidste noget mere.. Men nej nej...

Kommentér på:
Hjælp mod lus..

Annonce