{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katteforsikring?
  • #1   16. okt 2021 Min erfaring siger mig at alle forsikringer forsøger at snørre deres kunder.

    Du kan ikke regne med at den forsikring du tegner er sådan som du tegnede den når du skal bruge den. En gang om året må de lave din kontrakt om præcis som de ønsker. Din eneste mulighed er at melde dig ud hvis du ikke er tilfreds.
    Har din kat været syg med noget så kan du ikke komme ind i et andet selvskab da de vil lave forbehold for de ting din kat tidligere har fejlet.

    Jeg har Dyreforsikring Danmark (ETU) - Da de havde dækket samlet set 7000 kr over 2 år så lod de min selvrisiko stige fra 800 - 1600 og der frafaldt flere dækninger som de fremover ikke dækker længere.

    Jeg har også Gjensidige til en anden kat. De har dækket en regning for 2 år siden på 1500 kr.
    Sidste år valgte de at lade min variable selvrisiko stige fra 10 % til 18 %

    Til mine 3 andre katte har jeg Agria. Dem har jeg kun haft i et år. Og ud over lang bearbejdningstid af en regning, så har de egenlig virket okay. Jeg får rabat for at være opdrætter. Rabat for at være medlem af Jyrak. Rabat for at have 3 katte hos dem. Og så har de rabat for killinger frem til de bliver 1 år.
    Med alle de rabatter når jeg ned på en pris jeg syntes er fair. Ellers syntes jeg de er virkelig virkelig dyre. - Og de ville heller ikke tage min ene kat som jeg ville skifte fra ETU forsikring. Udelukkende fordi han har haft noget sygdom tidligere i sit liv.

    Så alt i alt er forsikringer virkelig ikke noget at råbe hurra for. Meen jeg ville nu heller ikke være dem foruden.

    Det jeg prøver at sige er at det er ligemeget hvem du vælger, du ved aldrig rigtigt hvad du får. Så hvis jeg var dig ville jeg bare vælge en og håbe på det bedste smiley

    Men hvis jeg skulle sige noget ville jeg nok pt pege på Gjensidige for at få mest for villige penge. Eller Agria hvor du får meget men for mange penge.


  • #2   17. okt 2021 Jeg ville gerne anbefale Topdanmark, men eftersom min ene kat har været syg 3 gange indenfor 2 år, så har de hævet selvrisikoen 100 pct.

    Ellers har det altid fungeret upåklageligt.


  • #3   19. okt 2021 Tinka er forsikret i Tryg, og det kan jeg helt sikkert anbefale. Hun er 3 år, men der har desværre været en del dyrlæge besøg. Forsikringen har dækket laboratorie-undersøgelse af afføringsprøve, da hun havde diarré sidste år i september, hele hendes struvitte forløb med masser af laboratorietest i 7 mdr fra nov 20 til juni 21 + senest røntgen og udtrækning/operation af knækket hjørnetand. Det hele inkl. medicin, og hun skal have fjernet 2 tænder 28/10 pga Forl, hvor jeg også forventer dækning.

  • #4   21. okt 2021 Der er forskellige ting, der er værd at se på når man vælger selskab. (Forvent dog ikke at du kan forsikre den 9 årig ret mange steder, killingen er nem dog)

    1. Hvad er selvrisiko? Er den fast, er der en procent, er det en kombination? (de fleste selskaber har det sidste)
    2. Er dækning per diagnose eller per tidsperiode? Det første betyder f.eks. at du kan komme til at betale din selvrisiko flere gange på samme sygdom, hvis diagnosen skifter.
    3. Dækker de tænder udover tandskader? Især TR (tandresorptioner, tidligere kaldet FORL), der er et hyppigt problem hos katte.
    4. Hvis de dækker TR/FORL, hvad er så beløbet de dækker for?
    5. Opsiges forsikringen når katten når en vis alder?
    6. Sættes prisen for forsikringen eller selvrisikoens størrelse i vejret, hvis forsikringen bruges meget? Især Tryg har gjort det i flere sager.

    Jeg er selv meget glad for Agria, som jeg har brugt siden de kom til Danmark for 10 år siden. Man kan finde billigere forsikring, men deres dækning er rigtig god, og de sætter ikke pludselig prisen i vejret hvis man bruger sin forsikring meget. Agria beskæftiger sig kun med dyreforsikringer, så man ser ikke underlige sager med hvad de pludselig ikke vil dække, hvor man skal bøvle med dem. Dertil bruger de deres statistikker til at forske i sygdomme.
    De prissætter i øvrigt også racerne individuelt alt efter hvor meget syge racerne virkelig er, det er lidt træls for de racer der er mere dyre, men jeg glæder mig over det for mine européer er billige. Maine coonen giver vi noget mere for smiley Og dertil er det også rart at man uden merbetaling kan få lov at betale på månedsbasis fremfor til forfald.


  • Jesper L
    Jesper L Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 16
    #5   21. okt 2021 Her bruger vi Dyrekassen Danmark.
    Det er den forsikring vi fandt bedst mht. dækning, forbehold og maksimale udbetaling pr år.
    Vi har en "problem" kat der, efterhånden har betalt stjernen på dyrlægens bil. Han har været årsag til dyrlægeregninger for 58000 (58 tusinde) inden for de sidste 8 år.
    Så prisen for forsikringen har betalt sig hjem flere gange, både for ham og vores hunkat incl. det obligatoriske helbredstjek for begge katte.
    Og der har ALDRIG været problemer med udbetaling eller forsøg på ændring af selvrisiko.

    /Jesper


Kommentér på:
Katteforsikring?

Annonce