3.086 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Latterlig nabo - lidt hjælp ønskes Latterlig nabo - lidt hjælp ønskes

Jeg har fået ny nabo.. Hende der er flyttet ud komme dog tilbage igen om ½ års tid. MEn indtil da er huset lejet ud til ham her det hele handler på..

Jeg står udenfor og hører en kat jamre sig samtidig med t ham her spørger om det er den anden nabos kat. Han blir vist ned til mig. Han kommer med min kat i nakkeskindet en halv meter ude. Ser ret sur ud og spørger om det er min? Ja og vil du godt sætte den ned omgående.. Jamen det gør ikke ondt siger han! SÆT DEN NED... Katten skynder sig at flygte. Han har båret den sådan det meste af 300 meter der er fra ham til mig. Han er træt af at den pisser inde ved ham som han siger.. JEg siger at det kan jeg da godt forstå og at jeg ikke lige umiddelbart kan gøre noget nu den har fri adgang via en kattelem til hans hus. Den blir aflivet næste gang siger han.. Er det tilfældet blir han meldt siger jeg selvfælgelig. JEg fortæller om magnet halsbånd til kattelemme, men han er helt uden for pædagoisk rækkevidde.. Han nævner flere gange at den blir aflivet
Gu er det da træls hvis den strinter i hans hus - men hvad pokker skal jeg gøre??
Hvad vi i gøre??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Latterlig nabo - lidt hjælp ønskes
  • #1   6. okt 2008 sådan en nar... men ja han kan da selv gøre noget for og lukke den lem ellers køber du bare en rulle gaffa tape til ham og så er det løst...

• #2   6. okt 2008 bortset fra det, så er det faktisk tilladt for ham at aflive katten, når han har givet dig en advarsel, så du kan ikke gøre meget andet end at holde din kat hjemme hos dig selv, nøjagtig som loven foreskriver at du skal.

• #3   6. okt 2008 DEt kan da umuligt være tilladt at aflive andre folks husdyr når man bor i et villa kvarter?!!!

• #10   6. okt 2008 Kors i hytten for en træls nabo! smiley
    Hvis han ikke selv kan finde ud af at spærre den kattelem af, så tilbyd ham at gøre det.

Men med sådan en nabo, ville jeg skynde mig at hegne min have ind. Når han kan finde på at bære katten i nakkeskindet (&¤/&%¤%/#¤/%#¤%), kan han sikkert finde på det, der er værre endnu. Føj. Sgu da et held, at han flytter om et halvt år. Hold ud og pas godt på din kat!!!!

• #11   6. okt 2008 Jeg har ligesnakket med politie.Og NEJ han må ikke aflve katten... Strejfende hunde går ind under den regel i omtaler... Katte er lidt i en gråzone, man kan ikke holde dem i egen have og det må forventes at de strejfer.

• #12   6. okt 2008 Tinka - haven er skam hegnet ind - det højeste hegn erknap 2 meter højt - katten hopper nemt over....

• #13   6. okt 2008 Felis F>> Jo, det står såmænd i mark- og vejfredsloven...endda i §1.

Når det nu står i loven, så må det jo siges at være et lovkrav smiley

citat fra mark- og vejfredningsloven:

§ 1. Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på sit eget.

Stk. 2. Under husdyr henregnes pelsdyr, som er opdrættet i fangenskab, og tamkaniner. Såfremt et i fangenskab opdrættet pelsdyr undslipper og ikke indfanges inden 2 måneder, anses det som vildt. Afkom, der følger moderdyret, er underkastet de for dette gældende bestemmelser.

§ 14.
    Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.

.

• #16   6. okt 2008 Jamen nu er det jo mark og vejfredningsloven - det er vel landzone og ikke byzone som jeg bor i..

• #17   6. okt 2008 Penelope, Nu ved jeg ikke hvordan hegnet er lavet. Men er det ikke muligt at lave "hyldeknægtesystem" med net over øverst på hegnet? Altså nogle vandrette, eller lidt skrå pinde, øverst på stolperne, og så lægge en bane hønsenet over, der fastgøres til nettet hele vejen rundt.
    Arh ikke til at forklare. Men prøv at søge på "løbegårde" eller "indhegning" i fotoalbums, så finder du nok billeder af det jeg forsøger at forklare. Den løsning holder i hvert fald mine katte inde - hvis de klatrer op ad hegnet, er der lissom en vandret kant af hønsenet, de ikke kan komme over.

Og fjern alt i haven, som katten kan hoppe op på og videre over hegnet.

Jeg mener helt alvorligt, at der er grund til at tage sig i agt for den nabo. Manden er jo ikke bare latterlig, men direkte farlig. Gys!

• #18   6. okt 2008 Vil nu til enhver tid påstå, at en kat henregnes under husdyr eller pelsdyr, indtil jeg ser en sag der har været afprøvet i retten.

• #20   6. okt 2008 Igen er der ikke forskel på land og byzone?

• #22   6. okt 2008 Det var ondt af ham at holde katten i nakkeskindet, men som du kan se kan han lovligt få den aflivet. Det er dit ansvar at din kat strinter i hans hus, og er der noget der er ødelagt (fx tæpper), er det din pligt at erstatte det.
    Du siger du har indhegnet din have, men at katten hopper over. Søg på løbegård eller indhegnet have her i forum, der finder du råd og vejledning til at lave et "knæk" indad, så katten ikke kan komme over.

Jeg ville aldrig holde en kat sådan, men jeg ville godt nok også blive gal hvis en kat kom ind og strintede i mit hus. Nu er der her tale om en kattelem, men det kunne også være et åbent vindue.

• #24   6. okt 2008 Penelope, mener du virkeligt helt seriøst at det bare er ærgerligt at DIN kat overpisser hans hjem?

Du siger han bare kan få magnet kattelem og alt det tingel, men det koster, og det burde sørme ikke være nødvendigt.

Jeg har 22 katte, de har kattelem.

Jeg har også haft en fertil rendende af naboens som overstrintede mit hjem, og det gider jeg ikke have.

Så den er neutraliseret nu.

Jeg har såmænd ikke engang et stort problem med at den drister sig ind og æder mine kattes foder (herregud, om jeg fodrer én fra eller til), men ikke på vilkår om jeg vil have fertilt hankattepis i mit hjem, når nu jeg kun har kastrater.

Naboen var hverken til at hugge eller stikke i, så jeg indfangede katten og fik den neutraliseret.

de fik præsenteret regningen som de nægtede at betale, så de fik et brev fra en advokat, med erstatningskrav på alle de ting deres hankat havde pisset på, det beløb sig til små 10.000.

Så ville de aligevel hellere betale dyrlægeregningen og en flaske rodalon, og idag er vi ligegode venner igen.

Mine katte render frit, men hvis de var til gene for mine naboer, måtte jeg jo holde dem væk. det siger loven.

Der er inegn lov der siger at jeg skal holde mine katte hjemme, men min nabo har loven på sin side hvis ikke hun vil have mine katte på hendes grund, lidt blandet, men sådan er det altså.

http://www.juraeksperten.dk/rottegift_til_kat.html

Her er et link til det.

Hilsen Dorte der godt kan forstå din nabo ikke gider have sit hus overpisset af din kat.

• #25   6. okt 2008 Dorthe som jeg skrev i mit inlæg så er det da skide irriterende at den eftersigende render og strinter. Jeg kan ikke bevise om det passer eller ej. Den stinter ikke her hverken inde eller hvad jeg kan se - udenfor. Den er kastereret.

Men ja jeg mener at når man siger ja til en kattelem siger man også ja til en åben invitation af naboernes katte... Derfor har jeg ikke kat.

Jeg havde da håbet at vi kunne finde en løsning i fred og forddragelighed - men det ser det ikke ud til.

Lis - vand og jord har jeg ingen problemer med han kaster efter den - men der er også stor forskel på det og så til at ville aflive

Zabrina - sorry men min kat skal ikke i løbegård. Han har levet 2 år som indekat og har fået friheden 100%... Det tager jeg ikke fra ham igen... Så afliver jeg hellere selv .

• #26   6. okt 2008 Hvorfor siger du så at haven er hegnet ind?
    Eller er det hans have der er hegnet ind for at hans egne katte ikke løber ud?

• #27   6. okt 2008 Dorthe - Som sagt var han uden for pædagoisk rækkevidde.. Men havde han hørt på mig inden han skred i galskab ville han have fået at vide at jeg gerne ville sponsere en kattelem med magnet dims til ham. Netop fordi jeg erkender at jeg ikke kan holde min kat på grunden

• #28   6. okt 2008 Det er MIN have der er hegnet ind. For min hund og for nysgerrige blikke. Og der hvor hegnet er højst kommer han med nemhed ove

• #29   6. okt 2008 Skal katten så ikke have halsbånd på med magnet i så den kan komme ind? Det er ikke sikkert han er villig til det, nogen er meget imod halsbånd, da det kan skade eller endda dræbe katten.

• #30   6. okt 2008 Jo selvfølgelig sponerer jeg også halsbåndet - ellers er det jo nyttesløst..

Katten går i forvejen med halsbånd - så det regnerjeg ikke for værende et problem..

• #31   6. okt 2008 Jamen i fred og fordragelighed er du jo heller ikke interesseret i.

Så havde du jo straks tilbudt ham at erstatte det din kat havde pisset på, OG undskyldt det mange gange.

Og at der er kattelem, er altså ikke ensbetydende med at han vil have sit hus overpisset.

Hvad ville du selv sige til hvis der kom en kat og overpissede dit hjem?

Ville du bare tænke, nå pyt, jeg køber da selv et nyt tæppe , og det gør inegenting?

Nej vel, så måske du skulle gribe i egen barm, og gå ned og sige undskyld til din nabo, og så prøve at tilbyde ham at være en del af løsningen på det her problem, i stedet for at hidse dig op.

Hilsen Dorte og de 22 nussemisser.

• #32   6. okt 2008 Dorthe jeg er på ingen måde hidsig.. Han kommer slæbende med min kat i nakken råber op om den blir aflivet.. Jeg er i chok!!

Så jeg tror du mistolker det lidt... Manden storker afsted inden jeg næsten når og får sagt noget.. JEg får da selvfølgelig sagt at jeg er træt af at høre at den pisser i hans hus og have..
    Men manden vil intet høre og da jeg siger til forsvar for at min kat render i hans have, at hans også er i min får jeg svar tilbage om at jeg da bar kan afllive hans kat!!! Det siger måske lidt om hva han er for en fyr...

• #33   6. okt 2008 Men hvordan han er som menneske har intet at gøre med din del af ansvaret i den sag. Det kan også være at han har sagt det i raseri.
    Hvis han gider installere en kattelem, betyder katten nok mere for ham end at "du bare kan aflive den"

• #34   6. okt 2008 SOm før skrevet så forsøger jeg heller ikke at rende fra ansvaret.. Men jeg har bare problemer med folk som ikke kan andet end og råbe og skrige..Jeg finder dem sku frastødende og uintilligente

Katten og kattelemmen er ikke hans, men hende han har fremlejet boligen af..

• #35   6. okt 2008 Nååh ja okay. Så er jeg med. Så forstår jeg endnu mere hvorfor han bliver så sur.. Så må han få lukket den lem af. Han havde nok slet ikke forudset at der ville komme fremmede katte ind og strinte på hans ting. Hold katten på din egen grund, eller også kan det koste dens liv. En pris der er alt alt for høj.

• #36   6. okt 2008 jeg forstår ikke lige hvad den sætning der betyder "Nååh ja okay. Så er jeg med. Så forstår jeg endnu mere hvorfor han bliver så sur.. "

• #37   6. okt 2008 Jeg var bare forvirret. smiley
    Jeg mente at jeg bedre forstår at han bliver sur, når det ikke er HAM der har kattelem, og elsker katte.

• #39   6. okt 2008 Felis - jeg tror vi holder her...

Jeg gider ikke sidde ogforsvare min ret til at holde kat og måden jeg gør det på.. JEg holder kat på samme måde som hundredetusindvis andre mennesker

Men det skal dog lige oplyses at min nabo lige for to minutter ringede på og undskyldte sin opførsel. Han kunneikke drømme omat skade min kat - og faktisk vidste han ikke om det overhovedet var min kastrat der rendte og strintede da han havde jagtet 3 forskellige ud her i weekenden!!

• #41   6. okt 2008 Det styrker også min formodning om at han var lidt ude af proportioner;-)

Men ja gu er det da dejligt - nu kan jeg da lukke katten ud uden og frygte for den ve og vel...

• #42   6. okt 2008 smiley

• #43   6. okt 2008 Vi kan godt blive enige om awt ham her gutten virker ubehagelig. Men når det er sagt forstår jeg udemærket de folk der ikke gider have fremmede katte på besøg og jeg mener man som katteejer har pligt til at sørge for at ens dyr ikke er til gene for sine omgivelser. Det kan godt lade sig gøre at hegne matriklen ind så kattende bliver inde.

• #45   6. okt 2008 **det skal dog lige oplyses at min nabo lige for to minutter ringede på og undskyldte sin opførsel. Han kunneikke drømme omat skade min kat - og faktisk vidste han ikke om det overhovedet var min kastrat der rendte og strintede da han havde jagtet 3 forskellige ud her i weekenden!!**

Super smiley

Mht. strintekattene så kan han prøve at få ejerne af disse til at sørge for neutralisation. (For det er vel forhåbentlig ikke tidligere lejers katte???!!!)

• #49   6. okt 2008 Hvis haven i forvejen er hegnet ind kræver det bare at der i toppen bliver sat en strømførenede tråd så katten ikke kan komme over. Man kan købe stødhegn beregnet til små kæledyr og de lærer hurtigt at den vej kan man ikke komme ud.

Jeg har selv strømførende tråd og hegn omkring min have og her er der ikke nogen katte der forcerer hegnet. Jeg har dem på egen matrikel dels fordi jeg ikke ønsker de bliver kørt over, fordi jeg ikke vil genere naboerne med at jeg tilfældigvis ønsker at holde katte, for at beskytte dem imod andre strejfende katte, beskytte dem imod fremmede hunde osv. der er så mange fordele ved at have katten på egen matrikel og jeg kan ikke finde en eneste god grund til ikke at gøre det.

Kommentér på:
Latterlig nabo - lidt hjælp ønskes

Annonce