{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

Ang. "brugte" kæledyr til høje priser {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg set det flere gange, både herinde og andre steder med annoncer for katte (og hunde) til salg.. Nogle folk mener åbenbart at deres kæledyr er flere tusinde mere værd end den pris de selv har givet, fordi de jo har brugt en masse penge på den.

Jamen selvfølgelig har man det, det koster jo penge at have kæledyr. Man må bruge penge på foder, grus, dyrlægetjek osv. Men hvis du står i en situation og skal af med dit kæledyr, af den ene eller anden årsag, så er det vel ikke mig, der overtager den, som skal betale for de udgifter du har haft, mens du havde dyret??

Er det bare mig der har meget svært ved at forstå den logik? Jeg fatter bare ikke at folk ikke tænker mere på hvilket hjem katten får, istedet for hvor mange penge de kan få for den, så de kan få deres udgifter dækket. Og det baserer jeg på, at jeg har set flere steder at folk gerne ville overtage katten (eller hunden) men ikke for det tårnhøje beløb, og så vil sælgeren ikke af med den når hun ikke kan få den pris hun har sat sig i hovedet.

Men hvis det er sådan det hænger sammen, må mine basser da efterhånden være deres vægt værd i guld smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. "brugte" kæledyr til høje priser
  • #1   9. okt 2008 Det kan du faktisk have ret i... Vores katte er blevet dyre imens vi har haft dem. Jeg vil give dig ret i, at for mig ville det vigtigste også være, at de får et godt hjem. I det hele taget undrer jeg mig over alle de voksne katte der er til salg af den ene eller anden grund.

  • #2   9. okt 2008 Ja, det er ikke undskyldninger, det skorter på, når folk sælger deres voksne katte.

    Og så drejer det sig alt for tit om at få udgifterne (og helst lidt til) på katten hentet hjem.
    At man så også (forhåbentlig) har haft glæde af den, glemmes i skyndingen.

    Et sidespring a´propos undskyldninger, så finder jeg det forbløffende, at der er SÅ mange hunkatte med killinger, der enten er kørt ihjel eller ikke vil have med deres killinger at gøre, at man lige så godt kan finde nye hjem til deres killinger (eller anskaffe dem).


  • #3   9. okt 2008 Jeg har også før set de bizarre korrespondancer i annoncer, hvor annoncøren har skrevet noget á la, "nej, det er for lidt, jeg har jo brugt mange penge på foder og har lige haft en stor dyrlægeregning". Æøæhhhh wabbewa?

    Hvad skulle mine katte så være værd? Er det beløbet i kroner og ører på hvad de har ædt og forbrugt i de 4 år, de har levet? Nej, mine katte er ikke en krone værd. Deres værdi lader sig nemlig ikke gøre op i ussel mammon.




  • #5   9. okt 2008 Ja Lisa R. men hvorfor vil folk af med dem i første omgang? Ja jeg ved nogen har gode grunde, men de dårlige grunde som du fx nævner, findes også..

  • #6   9. okt 2008 Jo, Lisa, det kan da såmænd være rigtigt nok, men nu har jeg et par gange tilbudt at tage katte ind her, som folk skrev om hvor meget de bare var nød til at af med den nu, og hvor vigtigt det var at finde et hjem.

    Når jeg så har tilbudt at tage den ind,men at jeg ikke vil betale for den, så er det alligevel knap så vigtigt at komme af med katten her og nu.

    Og jeg kan da med hånden på hjertet sige, at jeg kan tilbyde et godt hjem her, hvor katte bliver til den dag de dør.

    Hilsen Dorte og de 22 nussemisser.


  • #7   9. okt 2008 Hvis jeg stod i den ulykkelige situation at jeg skulle af med mine katte, ville jeg da være komplet ligeglad med om de "indbragte" 500 kr eller 5000 kr. Det vigtigste ville for mig være at de kom til et godt hjem. Og i den forbindelse ville jeg ikke afvise folk fordi de ikke ville give et sindsygt højt beløb. Det er trods alt en kat man videreformidler og derfor må hjem komme før pris. De som vil tage imod sådan en kat, der står og mangler hjem, gør jo ejeren en stor tjeneste. Derfor bør sælgeren ikke tage særlig meget mere, end et symbolsk beløb. Det mener jeg i hvert fald.

    Selvfølgelig skal folk tænke sig om, og det gør de måske nok når katten har en anskaffelsespris. Men det jeg snakker om er folk, som har købt en kat for måske 2000 og vil sælge den videre for 4000 fordi de altså har betalt dyrlæge, kost og logi til den, de sidste par måneder.


  • #8   9. okt 2008 Jeg er enig med Lisa R om at høje priser måske kan være med til at sortere nogle købere fra som ikke har tænkt sig ordentlig om før at de anskaffer sig et kæledyr, men omvendt må det prioriteres højest at dyret kommer til et godt og kærligt hjem.

    Jeg synes det er helt utroligt hvor mange kæledyr der konstant bliver udbudt til salg, faktisk synes jeg det er rystende at folk ikke har større tilknytning til deres kæledyr, det er også en af de grunde til at jeg næsten aldrig besøger marked, for det gør mig i så trist humør. Selvfølgelig kan der være situationer der gør at man er tvunget til at skulle af med sit kæledyr, men det tror jeg langt fra der er tale om i de fleste tilfælde. Flere af os har kendskab til katte der bliver købt og solgt gang på gang, stakkels dyr siger jeg bare.

    Mine kæledyr bliver aldrig solgt, de bliver her indtil den dag de ikke kan mere af den ene eller anden grund (sygdom eller alderdom).


  • #9   9. okt 2008 Nøj - lige mine tanker...
    Som nogen véd fra div lister, har jeg forsøgt at købe "killinger" tilbage. Men køber ville have det dobbelte af, hvad der var givet: for der har jo været så mange udgifter. OG??? kattene har ikke været syge i de 3 mdr ny ejer har haft dem - så kattene i sig selv har ikke kostet ander end alm veligehold af foder og grus.
    Ny ejer har fået allergi/astma og kan næsten ikke holde ud af, at være hjemme pga allergien. Jeg har tilbudt at købe kattene tilbage for det beløb som, jeg solgte kattene for - men der blev takket nej.
    Jeg har det bare sådan: hvis man ikke kan være hjemme pgs kattene, så må ens helbred komme før penge. For det koster da også i rejser og ekstra medicin så længe kattene ikke flytter.


  • #10   9. okt 2008 Lailah A. Jeg forstår slet ikke dem der ikke vil lade dig købe dine katte tilbage for den pris de har givet, når de ikke vil/kan beholde dem mere?

  • #11   9. okt 2008 **Ny ejer har fået allergi/astma og kan næsten ikke holde ud af, at være hjemme pga allergien. Jeg har tilbudt at købe kattene tilbage for det beløb som, jeg solgte kattene for - men der blev takket nej.**

    Det der giver jo slet ikke mening. Vil man gerne lade dig købe dem tilbage, hvis du betaler overpris?


  • #12   9. okt 2008 Jeg solgte 2 katte - næsten et år gamle - for 3 mdr siden. Jeg havde sat den meget billigt til salg - 1500,- for en vacc og neutraliseret kat. Da køber meldte sig, spurgte jeg om, hun var interesseret i dem begge ( de sidste killinger jeg havde), mod at hun kun betalte for den ene - den anden indgik i handlen som legekammerat. Synes det var synd at skille dem ad, med den alder de havde nået.
    Nu er kattene sat ´til salg for 1500,- stykket. Jeg tilbød at tage dem retur for købsprisen, og hjælpe køber ud af en frygtelig krise. Men ejer afslog, da hun havde haft mange udgifter til udstyr til kattene og medicin til hende selv...


  • #13   10. okt 2008 Lailah A

    Sikke da en situation at stå i. Det giver jo ingen mening, at tøsebarnet ikke vil lade dig købe de katte tilbage for den samme pris som hun har givet. Det er det jeg mener, med at jeg bare ikke forstår den logik. Så burde hun jo selv have givet rigtig mange tusinde kroner, ifølge hendes egen logik, eftersom du har betalt for deres kost og trivsel i det første år af deres liv. Og du har jo været rigtig fair og givet hende dine katte for en god pris, fordi de skulle have et godt hjem. Øv, hvor skulle hun skamme sig! Sådan en %#/?!! (*censureret!*) Hun kan da ikke være særlig kvik oveni, for de koster hende jo stadig at have dem nu. Synes det lyder meget mærkeligt..


  • #14   10. okt 2008 der vil altid være disse "kattehandlere" der vil tjene på deres "aflagte" dyr.....og så længe der er folk der vil betale...ja så er det jo fint for dem....

    personligt vil jeg hellere forære evt. dyr "jeg af den ene aller anden årsag ikke kunne have længere" væk......
    og Dorte du kan godt komme i betragning herfra...... det handler for mig om kattens tarv.....ikke spor andet


  • #15   10. okt 2008 Lailah..... jeg føler ski med dig....puha sikke en situation at stå i med sådan et pengegrisk pigebarn.........

  • #16   10. okt 2008 jeg har ingen der skal "omplaceres" endnu Lis, så bare rolig

  • #17   10. okt 2008 Lailah **Jeg tilbød at tage dem retur for købsprisen, og hjælpe køber ud af en frygtelig krise. Men ejer afslog, da hun havde haft mange udgifter til udstyr til kattene og medicin til hende selv...**

    Jamen man må da hive sig i håret. Hvad i himlens navn kan pigebarnets udgifter til udstyr og medicin overhovedet have med sagen at gøre?! Hvis hun var så allergisk, så havde hun da benyttet sig at dit fine tilbud på stedet. Man kan snart ikke tro andet, end at hun har købt kattene, fordi hun kunne få dem billigt og håber at kunne tjene på videresalg. Føj altså!


  • #18   10. okt 2008 Tinka

    Lige min tanke. Hun skulle skamme sig.


  • #19   10. okt 2008 Hvad er status på kattene nu - Er de solgt eller hvad?

  • #20   10. okt 2008 De er fjernet fra Gul&Gratis og i markedet herinde. Så måske de er blevet solgt. Jeg har ikke fået noget af vide - men omvendt var det også mig, som så de var sat til salg. Jeg var ikke blevet informeret - ej heller nu

  • #21   11. okt 2008 Lailah.. det bliver da værre og værre. Solgte hun dem virkelig videre 3 mdr senere for det dobbelte?? Det lyder godtnok til, at det var en ren kattehandel for hende uden tanke på kattenes ve og vel. Du tænkte endda på at det var godt for kattene at blive sammen, og hun fik den ene gratis med.. og så skiller hun dem af 3 mdr senere.. Uh bliver godtnok negativ nu:(

  • #22   11. okt 2008 hun havde fået allerig/astma - det var grunden ifølge hende.
    Heldigvis var de neutraliseret!!! men det gør stadig ondt, da de var så gamle da de blev solgt. Især hos min kæreste, hannen var han ét og alt. Se de to hvordan de legede, og hannen løb efter Kenneth som en lille hund


  • #23   11. okt 2008 Trist at man ikke kan stole på folk. Jeg går ud fra de var solgt med kontrakt? - så skal hun jo egentlig kontakte dig, inden hun gør noget som helst for at sælge. Er også bange for at det har været en "kattehandler". Måske det er lærepenge til dig Lailah, om at være mere kritisk med køberne?

    Jeg så også kuldsøsteren til min hunkat sat til salg herinde sidste år. Undskyldningen var at pigen skulle til at studere, så derfor havde hun ikke tid til katten. Eftersom den var købt nogle måneder i forvejen, vil jeg mene at man nok må have haft en fornemmelse af om man skulle studere eller ej, og så have ladet være med at købe en kat. Den stod også til 4500 kr, og jeg ved at den ligesom min pige har kostet 3000 kr. Jeg skrev til opdrætteren, at jeg havde set den sat til salg, om hun var informeret. Men sandelig nej, det havde hun ikke fået at vide.

    Jeg har set katten er oprettet herinde af en ny ejer, men hvad han har endt med at give for den aner jeg jo ikke. Jeg forstår bare ikke, hvordan man kan sætte den 1500 kr dyrere, det kan da kun være fordi man vil tjene penge på sit "køb".


Kommentér på:
Ang. "brugte" kæledyr til høje priser

Annonce