1.108 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Navlbrok missen har dårlig mave... Navlbrok missen har dårlig mave...

så fik jeg nala hjem som nu er kommet til at hedde Lucky smiley
Hvis nogen fulgte med i tråden om hende forleden dag, kan jeg fortælle at jeg hentede hende hjem dagen efter uden problemer:)

Hun er meget rund om maven men er meget tynd, hendes mave ligner næsten hun har trommesyge, kan en kat ha en form for det?
Hendes pels er ussel og hun ser ik så godt ud, men hendes afføring er fast og ser fin ud bortset fra det er lidt lyst... ville bare meget gerne ha hendes runde mave væk...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Navlbrok missen har dårlig mave...
  • #2   9. okt 2008 skal også afsted, har snakket med dyrlægen idag, ville bare høre om der var noget jeg ku gøre udover...
    hun skulle være behandlet med noget mod maven, men ved ik hvad, min dyrlæge skal først hente hendes journal hjem, for den havde de ikke med, selvom de havde lovet det...:(

• #3   9. okt 2008 Jeg vil også foreslå at du tager den til dyrlæge. Som jeg husker billedet af hende så hun meget "oppustet" ud omkrig maven.

Godt du fik hende hjem uden yderligere problemer.

• #4   9. okt 2008 ja hun spiser og drikker og er frisk og leger og kæler som en sund og rask kat... så det er kun maven og pelsen der er grim...

• #5   9. okt 2008 men uhh kan ik tysk:)
    Hehe

• #6   9. okt 2008 Godt, du fik hende hjem igen, og godt du tager til dyrlæge med hende.

Den dårlige pels og den udspilede mave tyder på fejl-ernæring.
    Tænk på de billeder, man ser af Biafra-børn, som er tynde med store maver.

En kat (og især killing), der bliver fodret med et discountprodukt, får IKKE de næringsstoffer i den mængde, den har brug for. Så spiser den instinktivt mere mad, end den egentlig kan (hvis den har mulighed for det) for at få de næringsstoffer.

Det er forresten også derfor, man også kan se katte, der både er for tykke, men også er fejlernærede.

Håber, det er det "eneste", der er i vejen med hende, for så kan en vitaminindsprøjtning og ordentligt foder hen ad vejen rette op på det.

Du skriver, at hun springer rundt og leger smiley
    Det gør en kat med FIP ikke.

Held og lykke!

• #7   9. okt 2008 Hej Anja :o)
    Super godt du har fået hende hjem, Godt du skal til Dyrlæge ;o))
    Held og lykke med Lucky

• #8   9. okt 2008 Ihh hvor dejligt at hører du har fået hende hel hjem. Håber de mennesker aldrig får dyr igen. Held og lykke fremover. Husk at opdatere os herinde ; o )

• #9   9. okt 2008 Håber meget en vitamin skud kan rette op på det:) Det giver i hvert fald mening for mig, jeg fodrer med babycat fra royal canin, men ved selvfølgelig ik hva de har fodret med...

Skal nok skrive hvis der sker noget nyt med hende:)

• #10   10. okt 2008 Hej Anja :o)
    Ja som Lis * lige har skreven hvad sagde dyrlægen !!

• #11   11. okt 2008 han sagde at han synes vi ska prøve at se tiden an en uges tid, for hun havde fået et skud vitamin lige før jeg fik hende hjem, og da hun virker helt frisk og glad synes han vi sku vente med at ta en blodprøve....

• #12   11. okt 2008 hmm hun var 11 uger og 3 dage da hun blev vacc. og hun kom afsted 8 dag efter, kan ikke huske hva hun blev vacc. for, men det var en alm. basis vacc. og hun har kun fået den første inden hun kom herfra... hun skal ha nr 2 når hun bliver helt rask igen...

• #14   11. okt 2008 vil gerne høre din mening lis smiley

• #17   11. okt 2008 Det er spild af vaccine at vaccinere i den periode, hvor killingen er dækket af de maternelle antistoffer (i ca. godt 8 uger) - men også før, dens eget immumforsvar er "vågnet" og fungerer (ca. 12. uge).
    Der er således en kritisk periode på nogle uger, hvor killingen er ret udsat mht. smitte.

• #24   12. okt 2008 mange tak for det, jeg havde godt snakket lidt med dyrlægen omkring antistoffer fra moderen, men ik ang. vaccine... Han sagde at det måske ku være en ide at vacc hunkatten lige før hun sku parres igen...

• #25   12. okt 2008 Tilføjelse:
    Uanset vaccinen er dræbt, må den IKKE indeholde delen mod kattesyge.

Kommentér på:
Navlbrok missen har dårlig mave...

Annonce