3 små søde killinger søger hjælp 3 små søde killinger søger hjælp
Hej alle kattevenner
Jeg har en lidt trist melding, derude hvor min hest står er der en staldkat der har 3 små dejlige killinger, problemet er bare at moderen ikke rigtig kan passe dem ordentlig, og ham der ejer gården er ved at flytte...
Jeg giver de stakkels små en lille smule killingefoder hver dag, men det er tydeligt at se at de mangler noget mælk... Jeg har ikke mulighed for at gøre mere for dem, så derfor håber jeg sådan at der er nogen herinde der måske kan rede de små pus, for jeg er ikke sikker på at de overlever vinteren hvis jeg flytter mine heste derude fra er der ingen til at tage sig af dem.... Killingerne er super søde og kontakt søgende, jeg tror måske der er lidt racekat blandet ind i dem da den ene er lidt langhåret
Der er 2 trefarvede og en rød... Og jeg vil tro at de er ca 6 uger gamle....
Please nogen derude hjælp mig med at rede dem...
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Katte: 10 Emner: 91 Svar: 570
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Katte: 10 Emner: 91 Svar: 570
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Og hvad har han tænkt sig at gøre med kattene? De er vel hans? ...
Jeg synes, du skulle søge råd hos Kattens Værn.
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
Har du prøvet at medbringe en køkkenvægt i stalden og veje de små? Det kan dels give dig et praj om, hvor gamle de er, og hvor god en "stand", de er i.
Og så synes jeg, du skal prøve at tage kontakt til Kattens Værn. De kan bl.a. hjælpe med at sørge for, at missemor bliver neutraliseret, så der ikke kommer flere killinger.
Men hvad med den landmand, som ejer kattene? Har du prøvet at snakke med ham?
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 8 Svar: 11
Jeg har ikke råd til at fodre på dem i hvert fald ikke ret meget længere og ikke i de mængder de har brug for da jeg selv har alt for mange katte samt mine heste...
Jeg og min kæreste er ved at købe vores egen ejendom nu så derfor regner jeg med snart at flytte hestene hvilket også er en årsag til at jeg ikke kan blive ved med at holde øje med dem...
Det kan ikke lade sig gøre at bilde manden ind at hans foder ikke er iorden, for han er en gammel bonde på 80 år og han synes selv hans katte ser godt ud, og dengang han var dreng var der slet ikke noget der hed kattefoder dengang levede de af mus/rotter og komælk...
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Netto-foderet synes jeg nu ikke, der er grund til at bekymre sig over. Kattene har jo også mulighed for selv at fange mus.
Det er jo mandens katte, og han gør jo ikke noget ulovligt, så hvad der lige er den ideelle løsning ..... Kunne han mon overtales til at lade kattene neutralisere?
3 små søde killinger søger hjælp