{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Når man ikke længere kan tåle kat {{forumTopicSubject}}

Åhh øv da også, havde håbet at jeg ikke var allergisk over for katte, men jeg havde min fornemmelse, da jeg holdte ferie hos min mor og vores to katte smiley

Håbede dog lidt at det var noget andet i huset der gjorde at jeg fik det dårligt. Men nu når Kamma flyttede hjem til mig i mandags, har jeg lige så stille fået de samme symptomer, så det er nok kat smiley

Jeg har haft kat i 10 år, flyttede hjemmefra for 2,5 år siden, uden kat, så det må have været kommet efter jeg flyttede hjemmefra.
Jeg er meget glad for, at Kamma har taget besøget som en hyggelig miniferie og hun heldigvis kan komme tilbage til min mor og gammelmissen smiley

Øv øv øv, men håber at jeg 'vokser' fra det smiley

Har I også oplevet ikke længere at kunne tåle kat eller det (forhåbentlig hellere) modsatte, lige pludselig godt kunne tåle dem? smiley


Kommentarer på:  Når man ikke længere kan tåle kat
  • #1   3. nov 2021 Du vokser ikke bare fra det,med mindre du er et barn, men du kan selv gøre noget, hvis du stadig ønsker din kat i dit hjem.
    Jeg er allergisk over for kat men har levet med katte siden 2003, hver ny kat har krævet en periode på et par måneder, hvor jeg har måttet have mere antihistamin end ellers, men så kommer der ro på, men jeg skifter sengetøj hver uge, så jeg minimere allergenerne i min seng, for der sover kattene også, og så er rengøring også nødvendig, lidt oftere end hvis jeg ikke havde kat.
    Når de slikker på min hud kommer der også rødmen, så normalt får de kun love til, at slikke mine håndflader, der kommer der ingen reaktion, huden har bedre barriere der.
    Nu er jeg plaget af eksem, men god og vedvarende behandling holder det nede og samtidig hjælper det på min allergi.
    Du må finde en balance som du kan leve med, og er det at din kat bor hos din mor, så er det det du vælger og så kan du tage antihistamin nogle dage før du skal hjem og mens du er der, og vaske alt dit tøj så snart du er hjemme hos dig selv igen.


  • #2   3. nov 2021 Min kusine var ude for det samme. Imens hun boede hjemme var der intet, men så snart hun kom på besøg, så gik det galt. Hun kan ikke komme her, fordi hun er helt opløst, så jo jeg har hørt tilfælde.

    Personligt lever jeg med katte og har faktisk astma.
    Nogen synes at det er helt forkert, men jeg holder det nede med medicin og lever et nogenlunde normalt liv med katte.
    Jeg har nemlig kun det ene liv smiley


  • #3   5. nov 2021 Tak for at dele jeres historier smiley

    Jeg må se om jeg vil kunne finde et tidspunkt hvor jeg kan prøve antihistamin som en løsning. Har dog hørt tilfælde om, at nogle ikke længere reagerer på katte når de bliver ældre. Så uden at jeg holder forhåbningerne oppe, vil jeg tænke på det som en lille mulighed smiley Katte er jo så skønne, at have omkring sig smiley

    Jeg reagerer ikke så meget på førstedagen, men så rammer det lige pludseligt meget hårdt. Så kan stadig tage billeder og komme kort på besøg smiley


  • #4   5. nov 2021 Jeg drikker en flaske vand om dagen med MSM pulver blandet i.
    https://helsenyt.com/msm-og-allergier/
    Jeg kan stå med næsen helt inde i Gustavs pels uden at få symptomer når jeg gør det.
    Hvis jeg glemmer det får jeg røde øjne og vejrtrækningsbesvær.
    Det har den "bivirkning " at det hjælper på alt muligt andet også:
    https://helsenyt.com/msm-en-fantastisk-opdagelse/
    Du kan få det billigt i pulverform her:
    https://www.bulk.com/dk/msm-methyl-sulfonyl-methan-pulver.html?view=ppc&pid=2449&gclid=Cj0KCQjwrJOMBhCZARIsAGEd4VHbnzX7jhEX-1dD6S4S522wzBRYhhsqN59a6yks8KcqPC2QM3JuFAMaAlmNEALw_wcB
    PS. Har ikke aktier eller er betalt for dette indslag men jeg garanterer at det virker smiley


  • #5   5. nov 2021 Tak for tippet Morten smiley

  • #6   5. nov 2021 Har lige søgt på msm, jeg skulle finde ud af, hvad det var lavet af, og ja det lyder fint, men pas på, hvis du ikke tåler fisk og skaldyr, for det jeg fandt var lavet på plankton og så er der både fisk og skaldyr i, så jeg tror jeg holder mig væk ?? desværre ender det tit sådan når jeg kikker på alternative/ naturlige ting.

  • #7   5. nov 2021 Øv Jette L. Men det er naturligt MSM der stammer fra plankton.
    Man kan også få plantebaseret MSM.
    prøv Google igen. smiley


  • #8   5. nov 2021 Ja de fleste produkter siger slet ikke hvad der er grundlaget for deres produkt, men bare at det er økologisk, men jeg tåler kemisk medicin bedre smiley der har jeg ikke risiko for naturlige økologiske allergener smiley men jeg måtte lige kikke, var bare nysgerrig, men fint hvis nogen har gavn af det.

  • #9   5. nov 2021 Jeg skal bare lige tjekke op på, om det går sammen med min medicin, for jeg må nemlig ikke spise fiskeolie!
    Meen... det kan jo være livrem og seler metoden, som apotekeren bruger smiley


Kommentér på:
Når man ikke længere kan tåle kat

Annonce