1.113 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar

15. maj 2008 Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 217
Rå fodder Rå fodder
Jeg kom til at tænke på, jer der fodre med rå fodder, giver i ormekur eller?
Min katte får engang i mellem rå svine hjerter eller andet råt kød.
Jeg har endnu ikke opserveret orme på kattene imens jeg har haft dem, og derfor ikke givet dem ormekur, men er det forkert når de nu engang i mellem får råt kød?
0 synes godt om
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Iflg. min dyrlæge er dansk kød fyldt med parasitter, så hun anbefaler MEGET at vi varmebehandler kødet før vi giver det til kattene.
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
maj 2008
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 217
Vil for alt i verden ikke gøre misserne syge.
PT får de Feline Porta våd fodder ved siden af tørpikllerne, er det bedre at give dem det istedet for det andet?
maj 2008
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Her giver jeg ikke ormekur med mindre at kattene har fået påvist orm, da det blot er penge ud ad vinduet og man ikke forebyggende kan give ormekur.
Jeg ved f.eks. mht. til ormekur til heste skal der tages afføringsprøver som sendes til analyse fordi man er bange for at overforbrug af ormemidler kan gøre ormene resistente. Det er bla. det der er sket med lopper og frontline.
Jeg er af den holdning at man kun skal behandle i tilfælde af at dyret har fået påvist parasitter eller lopper, da man jo ellers går og fylder dyrene med unødig gift.
Læs evt om de forskellige ormetyper på www.dyrlaegevagten.dk eller www.netdyredoktor.
Mine katte æder både fugle og mus de fanger og ingen af dem har endnu vist tegn på bændelorm eller andre indvoldsorme.
nov 2007
Så tag det roligt Care-Bears ingen grund til panik. Hvis dine katte trives er der ingen grund til bekymring. Desuden er det mest kilinger og ungkatte der er modtagelige over for orm, de voksne er ikke særlig modtagelige.
Fortsæt du roligt med at fodre dine dyr som du plejer, det er sundt for dem med råt kød som de jo faktisk er bygget til at æde fra naturens side.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
maj 2008
nov 2007
Desuden kan katte blive smittet med bændelorm fra bla. lopper og mus.
Bændelorm smitter ikke fra kat til kat men via en mellemvært som f.eks. en loppe, spoleorm derimod kan godt smitte fra kat til kat.
Man skal være opmærksom på at spoleorm ofte smitter fra moder til killinger, da killingerne kan blive smittet via modermælken. Det er ofte derfor at man giver killinger ormekur.
Men som sagt... ingen grund til panik, og kattene dør ikke hvis de skulle få indvoldsorm.
maj 2008
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Jeg bruger killingevarianten - også til mine kastrater (incl. huskattene).
Det er ikke coatet, ingen farvestoffer og med et taurinindhold på 2500.
Det er normalt for en kat at kaste op af og til, men med Arion sker det ikke nær så ofte som med andre produkter (incl. RC).
Rå fodder