Brækket benet?!? Brækket benet?!?
Hej KG
For 5 Min siden faldt napolion ned fra hans klatretræ (gulv til loft) og han halter på hans ene bagben lige nu. Han piver når man røre det skadede ben, og halter på det når han rejser sig op og smider sig ned igen efter 30 cm. Han ser "normal" ud når han ligger ned, men pylre når han prøver at rejse sig. Er benet brækket? eller forstuvet ved faldet. Jeg så det ikke selv min kæreste sagde det så ud som om han faldt ned på hovedet.
Skal jeg vente til i morgen med at få ham undersøgt, eller ringe til en dyrlæge nu, selvom klokken er 2 om natten?
Er så chocket og fortvivlet lige nu. hjælp!!!
Mikkel
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 25 Svar: 105
feb 2007
Det er mit lille pus, og har aldrig prøvet sådan noget her før. så er lidt panisk lige nu....
undskylder for stavefejl
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Der har været en tråd her til aften om en kat, der også er kommet til skade med bagbenet... syntes du skal læse den.
Der rådes bestemt til at tage til dyrlæge.
Af mine egne erfaringer skete der er uheld herhjemme for 1½ år siden, da en dør væltede ned over en af mine katte og ramte hendes ben.
Knoglen knækkede lige over leddet og benet hang efter hende.
Hun kom til dyrlæge og fik straks smertestillende.
En kat kan være meget i smerte, selv om den spinder.
Men prøv at ring, forklar hvad der er sket, og hvordan katten har det nu.
Der kan jo være mere galt, end hvad man kan se udefra.
Held og lykke.
feb 2007
Min kæreste har lige taget ham og.. han er lige hoppet op på bordet til mig nu og går foran computerskæ'rmen nu, spinder og gør sig til.
Det virker som om han bare fik et stød da han landede forkert. Ringer til dyrlægen i morgen tidlig og får ham til at se på ham.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Han kan også have slået sin lårmusket, eller vredet benet af led.
Når han humper, har benet så samme stilling som det andet, og er det stift hele vejen op?
Du skriver, at benet ligger fladt ud på gulvet, når han ligger.
Ligger han så på maven eller siden, og hvordan er vinklen i forhold til kroppen. Er benet lettere bøjet eller helt lige?
Kun en dyrlæge kan konstatere, hvad der er galt, og der skal sandsynligvis et røngtenbillede til en ordentlig diagnose.
At han spinder, kan være tegn på smerte, men du må under ingen omstændigheder give ham smertestillende, der er beregnet til mennesker, f.eks. Pinex eller Panodil. Det slår ham ihjel.
feb 2007
feb 2007
maj 2007
Fint, det allerede går bedre med ham.
Held og lykke!
feb 2007
Han ligger og vasker sig nu inde i stuen. hvis han kan gå på benet, og ikke piver hvis man rør hans ben, kan tage ham op, og kan er interreseret i hans lasermus. Det ser jeg som gode tegn. men hvis i siger at hvis han spinder kan det være et tegn på smerte. ved ik om jeg skal ringe eller lade det vente 6 timer til de åbner ude på dyrehospitalet. VIlle ikke kunne se at der var noget galt, hvis det var sket mens jeg ikke var hjemme.
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
Og husk: Et brækket ben er ikke nødvendigvis en dødsdom.
God bedring med <b>Napoleon</b>!
Potetrøsteknus herfra.
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
Det lyder som om det kun har været slaget med din kat, men kun en dyrlæge kan se det.
God bedring med ham.
feb 2007
maj 2007
maj 2007
Du og jeg ved det, en dyrlæge selvfølgelig også, så det undrer mig som sagt.
Min dyrlæge havde uden tvivl taget et billede.
feb 2007
maj 2007
Brækket benet?!?