11.347 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Brækket benet?!? Brækket benet?!?

Hej KG

For 5 Min siden faldt napolion ned fra hans klatretræ (gulv til loft) og han halter på hans ene bagben lige nu. Han piver når man røre det skadede ben, og halter på det når han rejser sig op og smider sig ned igen efter 30 cm. Han ser "normal" ud når han ligger ned, men pylre når han prøver at rejse sig. Er benet brækket? eller forstuvet ved faldet. Jeg så det ikke selv min kæreste sagde det så ud som om han faldt ned på hovedet.

Skal jeg vente til i morgen med at få ham undersøgt, eller ringe til en dyrlæge nu, selvom klokken er 2 om natten?

Er så chocket og fortvivlet lige nu. hjælp!!!

Mikkel

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brækket benet?!?
  • #1   13. okt 2008 Han spinder når jeg aer ham på hovedet selvom det ik er unormalt. Jeg har lige prøvet og føle på hans ben og led, og der kan jeg ikke mærke at der er noget soms sidder forkert. Han mijaver bare halvknurende når man prøver at bevæge benet lidt. han gav en høj "knurren" fra sig da han landte. hans ben ligger bare fladt ud på gulvet og ikke trukket sammen som det andet ben. Han kan godt trække benet til sig, når jeg rør det og det bliver ubehageligt for ham. så det ligger ikke bare og er "dødt"

• #2   13. okt 2008 Han er humpet over til madskålen nu. han støtter lidt på benet nu, men er stadig påpaslig med at gå. Kan det være brækket hvis han kan støtte på det?

Det er mit lille pus, og har aldrig prøvet sådan noget her før. så er lidt panisk lige nu....

undskylder for stavefejl

• #3   13. okt 2008 Syntes du skal prøve at ringe til dyrlægevagten... at ringe er (næsten) gratis...

Der har været en tråd her til aften om en kat, der også er kommet til skade med bagbenet... syntes du skal læse den.

Der rådes bestemt til at tage til dyrlæge.

Af mine egne erfaringer skete der er uheld herhjemme for 1½ år siden, da en dør væltede ned over en af mine katte og ramte hendes ben.

Knoglen knækkede lige over leddet og benet hang efter hende.
    Hun kom til dyrlæge og fik straks smertestillende.
    En kat kan være meget i smerte, selv om den spinder.

Men prøv at ring, forklar hvad der er sket, og hvordan katten har det nu.
    Der kan jo være mere galt, end hvad man kan se udefra.

Held og lykke.

• #4   13. okt 2008 har løftet på ham nu. ingen reaktion. Jeg tog hans lasermus med den lille røde prik for at se om han ville jage den. han var klar med det samme og hoppede efter den. smider sig dog igen da jeg tog den væk. Han piver ikke når jeg tager ham på benet. og han går på det nu, dog uden at det er det samme som hans velfungerende ben. Ringer man bare til sin lokale dyrelæge eller er der et special nummer. har ik prøvet sådan noget her før--

Min kæreste har lige taget ham og.. han er lige hoppet op på bordet til mig nu og går foran computerskæ'rmen nu, spinder og gør sig til.

Det virker som om han bare fik et stød da han landede forkert. Ringer til dyrlægen i morgen tidlig og får ham til at se på ham.

• #5   13. okt 2008 Det kan alligevel godt være brækket, men så har knogleenderne ikke forskubbet sig fra hinanden.

Han kan også have slået sin lårmusket, eller vredet benet af led.

Når han humper, har benet så samme stilling som det andet, og er det stift hele vejen op?

Du skriver, at benet ligger fladt ud på gulvet, når han ligger.
    Ligger han så på maven eller siden, og hvordan er vinklen i forhold til kroppen. Er benet lettere bøjet eller helt lige?

Kun en dyrlæge kan konstatere, hvad der er galt, og der skal sandsynligvis et røngtenbillede til en ordentlig diagnose.

At han spinder, kan være tegn på smerte, men du må under ingen omstændigheder give ham smertestillende, der er beregnet til mennesker, f.eks. Pinex eller Panodil. Det slår ham ihjel.

• #6   13. okt 2008 Han ligger på siden med det ene ben foldet sammen som normalt og det andet ligger ud. har lige sat og snakket med ham og mærket på hans ben, han giver ingen reaktion fra sig, da jeg satte ham ned på gulvet forsigtigt gik han ind i stuen. det ene ben går lidt anderledes end det andet. hvis man kilder ham under poten trækker han benet til sig. Han har lige smidt sig så han sidder på hans lænd og har benene ud fra kroppen og vasker sig.

• #7   13. okt 2008 er ikke sikker på jeg ville kunne se noget på hans gang, hvis jeg ikke vidste at han var faldet.

• #8   13. okt 2008 PS: Ser først nu dit sidste indlæg. Det er kommet, mens jeg skrev til dig.
    Fint, det allerede går bedre med ham.

Held og lykke!

• #9   13. okt 2008 Der gik lige panik i mig, var bange for at den var helt galt med ham.
    Han ligger og vasker sig nu inde i stuen. hvis han kan gå på benet, og ikke piver hvis man rør hans ben, kan tage ham op, og kan er interreseret i hans lasermus. Det ser jeg som gode tegn. men hvis i siger at hvis han spinder kan det være et tegn på smerte. ved ik om jeg skal ringe eller lade det vente 6 timer til de åbner ude på dyrehospitalet. VIlle ikke kunne se at der var noget galt, hvis det var sket mens jeg ikke var hjemme.

• #10   13. okt 2008 Prøv at læs denne her tråd: (link fjernet) (desværre endte det ikke godt for katten).
    Og husk: Et brækket ben er ikke nødvendigvis en dødsdom.
    God bedring med <b>Napoleon</b>!

Potetrøsteknus herfra.

• #11   13. okt 2008 Hvordan går det nu?
    Det lyder som om det kun har været slaget med din kat, men kun en dyrlæge kan se det.
    God bedring med ham.

• #12   13. okt 2008 var ved dyrelægen. hun sagde at det ikke mærkedes til at der var noget brækket. han fik noget smertestillende og nogle piller. han kunne fint gå på det men pev stadig lidt da hun fik fat et bestemt sted. Nu ser vi hvordan det kommer til at gå. anede ikke en 5 min konsultation var så dyr dog..

• #13   13. okt 2008 Tog hun ikke et røngtenbillede, nu du alligevel havde den store tegnebog fremme?

• #14   13. okt 2008 Ja Lis, for knoglen kan jo være flækket eller brækket, og enderne støder sammen (endnu), eller der kan være gået en flis af, og det kan kun et røngtenbillede vise.
    Du og jeg ved det, en dyrlæge selvfølgelig også, så det undrer mig som sagt.
    Min dyrlæge havde uden tvivl taget et billede.

• #15   13. okt 2008 hun sagde at et røngent billed ville give 100% svar. men at han var så medgørlig at hun ville give ham smertestillende og give ham ro og hvile. hvis han viste tegn på at der stadig var noget galt i løbet af ugen. skulle jeg komme ud og tage et røngent. Han giver stadig ikke udtryk for at der er noget galt. går normalt, hopper op og ned fra vindueskarmen og virker ik på nogen måde til at have ondt. Da jeg kom hjem idag løb han ud til døren som han normalt gør, og bagefter smider sig på ryggen lang som han er og vil kløes på maven. Så hvis jeg ikke vidste han havde slået sig igår, ville jeg ikke ane at der var noget galt.

• #16   13. okt 2008 Det lyder godt Mikkel - fortsat held og lykke med ham :-))

Kommentér på:
Brækket benet?!?

Annonce