{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

forskellen på STERILISATION og KASTRAT {{forumTopicSubject}}

har lige brug for jeres hjælp; altså skal have satine min hunkat STERILISERET men så blev jeg lidt itvivl hvorfor der er forskel på prisen på sterilisering og kasterartion? er det fordi det ene er til han katte og det andet hunkatte
for så undskyld mig der er godt nok kønsdiskerimnerende hehe LOL

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forskellen på STERILISATION og KASTRAT
  • #1   20. okt 2008 ja det er det som er forskællen at den en er til hunkatte og den anden er til hankatte men det er ikke pågrund af kønnet det er dyrer men fordi at at sterilisere en hunkat er mere kompliseret en iog kasterer en hankat. man blruger længer tid end man gør hos en hankat..

• #2   20. okt 2008 okay tak, troede lige at dyrende også skulle til at diskermineres pga deres køn..

2.054,00 for en hunkat

1.352,00 for en hankat

der er stor forskel... lidt trist

men har fået et tilbud på 1800 med alt er det billigt?

• #3   20. okt 2008 Altså jeg gav kun 725 for at få kasteret Bailey og hos min dyrlæge koster det for en hunkat 1300 og noget.

må jeg spørge hvor du har dyrlæge henne??

og hvorfor har du fået det tilbudt til 1800??

• #4   20. okt 2008 åhh kan se du bor på fyn så kender jeg nok ikke den dyrlæge alligevel ;0)

• #5   20. okt 2008 jeg har normalt dyrlæge i odense højbydyrklinik

men min mor har en der hedder borreby og der ringede jeg og fik et tilbud på 1800,- for alt

det er bare dyrt på fyn

• #6   20. okt 2008 Egentlig bruger vi udtrykkene forkert

Kastration betyder at man aldrig kan få børn igen - fjernelse af livmor/kønskirtler

Sterilisation betyder en ophævelse af evnen til at reproducere sig - kan genskabes

• #7   20. okt 2008 ja jeg undre mig også for vi omtaler det hjemme som neutralisering

• #8   20. okt 2008 Men det er altid dyrere ved hunner, da man skal ind i kroppen og fjerne/klippe. Hanners vedhæng hænger meget belejliget uden på, så indgrevet er ik så stort....

• #9   20. okt 2008 havde nok bare håbet på det ville være en mindre pris måske 1500 ,-

• #10   20. okt 2008 En sterillation er en operation hvor katten skal åbnes i bugen
    En kastration er en lille operation hvor kun testiklerne fjernes og det kan gøres uden at katten skal lukkes op. derfor er der forskel i pris.Min datter har lige fået steriliseret to hunner og mener hun gav lige godt 3400kr for dem begge. Fik lidt rabat da der var to.

• #11   20. okt 2008 Kastration foretages på både hankatte og hunkatte.
    Derved fjernes både lysten og evnen til at parre og formere sig.

Ved en sterilisation fjernes kun evnen til formering, ikke lysten.

Tænk på, hvor mange kvinder og mænd, der bliver steriliseret.
    Hvis de samtidig fik fjernet lysten, tror jeg nok, de ville betakke sig :-))

Desværre bruger de fleste dyrlæger selv udtrykket "sterilisere" om hunkatte, og det er så ikke korrekt.

Det er sikkert derfor, mange i dag bare siger "neutralisere", hvad enten det drejer sig om hanner eller hunner.

• #12   20. okt 2008 Vil god lige korriger * mega*
    Ved sterilisation af en kat fjernes hele underlivet altså også æggestokkene der producere hormon. Derfor ingen lyst til at formere sig efter indgrebet. Hos kvinder er det kun æggelederen der lukkes/skæres over Så derfor er lysten der stadig.

• #13   20. okt 2008 Hej Familien Rasmussen

det er ikke givetvis korrekt, det du skriver med operationsmetode - nogle dyrlæger fjerner ikke livmoderen, men kun æggestokkende - andre det hele - og måske er der en 3 vairation også

Det ene er ikke mere korrekt end det andet

Hilsen Heidi, som har erfaringer med begge nævnte operationsmetoder

• #14   20. okt 2008 Det er 2 forskellige indgreb, derfo 2 forskellige priser smiley

• #15   20. okt 2008 Familien Rasmussen skrev:
    "Vil god lige korriger * mega*
    Ved sterilisation af en kat fjernes hele underlivet altså også æggestokkene der producere hormon. Derfor ingen lyst til at formere sig efter indgrebet. Hos kvinder er det kun æggelederen der lukkes/skæres over Så derfor er lysten der stadig."

Nixen!
    En sterilisation fjerner KUN evnen til formening. Lysten bevares.

I det øjeblik æggestokkene <b>fjernes</b>, produceres der selvfølgelig ikke længere kønshormon, men <b>underbindes</b> de kun, bevares hormonproduktionen og dermed også lysten,

Selvfølgelig kan man nøjes med at fjerne livmoderen, men dette har intet formål mht. katte, da det er løbetidssymptomerne man vil fjerne.
    Nogle dyrlæger bruger da også på katte, der hverken har fået killinger eller p-piller, kun at fjerne æggestokkene og lade livmoderen blive tilbage.

Kvinder, der pga. sygsom får fjernet livmoderen, har stadig lyst til sex, men fjernes æggestokkene også, må de have hormontilskud.

• #16   20. okt 2008 Sterilisation må betyde sterilisation. Og kastration kastration - uanset køn smiley

Prisforskellen skyldes at kastration af en hunkat er et større indgreb end kastration af en hankat.

• #17   20. okt 2008 Lis:

"Det har ingen betydning om katten har været på p-piller eller har født med hvad der fjernes."

SVAR:
    Ifølge min dyrlæge: Jo!

"Og som Heidi skrev, det er fuldt forsvartligt at fjerne det hele eller kun æggelederne."

SVAR:
    Har en kat været udsat for hormonel påvirkning i form af fødsel ell. p-piller, bør også livmoderen fjernes (iflg. min dyrlæge, som ikke fjerner livmoderen, kun æggestokkene, på killinger, med mindre jeg insisterer).
    Du mener vel ikke kun ægge<b>lederne</b>, men også ægge<b>stokkene</b> smiley

• #18   20. okt 2008 En kat, der har fået p-piller, kan godt have forstadier til ell. begyndende kræft i livmoderen, og derfor er det mest sikkert at fjerne den. Kræften udvikler sig nemlig, selvom æggestokkene fjernes.

Ligeledes har livmoderen på en kat, der har født, været udsat for hormonel påvirkning, og livmoderen er derfor "vækket" til cellefornyelse, da katte af gode grunde ikke kan blive "neutraliseret" i hypofysen. Der dannes nemlig fortsat hormoner, som påvirker en evt. livmoder.

Det er derfor, min dyrlæge altid fjerner livmoderen på voksne hunner.

• #19   21. okt 2008 okay, jeg er meget forvirret efter at have læst hele tråden, så spørger lige lidt dumt.. at neutralisere en kat, det samme som at sterelisere eller Kastration, altså er det det samme man gør bare et andet ord for det eller ? og det i siger er så at hvis man sterelisere en hunkat kan det så genskabes, altså vil det blive muligt igen at hun kan få killinger, eller er det for altid hun ikke kan?

• #20   22. okt 2008 sarah H, Ordet neutralisation benyttes nok, fordi der er så meget forvirring om begreberne.
    Hvis man slår ordet neutralisere op i Nudansk ordbog, så står der ikke noget, der giver mening i denne forbindelse.
    Men sterilisere:
    "bortoperere evnen til forplantning, fx ved at en del af æggeledere eller sædstrenge skæres bort."
    Og kastrere:
    "fjerne kønskirtlerne hos nogen ved operation eller fjerne kønsdriften ad kemisk vej.*
    og så står der - host host - videre som et (lidt uheldigt) valgt eksempel "en hankat bør være mindst 9 måneder inden man får den kastreret" .

• #21   24. okt 2008 okay, tror jeg næsten er med nu:)

Kommentér på:
forskellen på STERILISATION og KASTRAT

Annonce