{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

forberedelser til import af killing {{forumTopicSubject}}

Skal have en British shorthair hjem fra slovakiet.

er ved at regne ud hvad jeg skal have med fra dem og hvad jeg skal sørge for inden.

Der er booket fly hvor han skal være i baggage-delen, han må ikke komme ind i kabinen.
Han er rabiesvaccineret og chippet.

Jeg har aftalt med dem at de køber en transportboks der er flygodkendt og de giver ham en sovepille inden turen.

Jeg tænker at der må være mere.
- dyrlægepapirer med vaccinationsoplysninger,
- chippen registreres til os,
- han har stamtavle fra Fife - den skal jeg vel have med og jeg skal stå som ejer (det sørger de for),
- hvilket foder han er vant til, og jeg håber han vil bruge vores grus selvom han er vant til noget andet.

ellers noget jeg skal huske?


Kommentarer på:  forberedelser til import af killing
  • #1   22. okt 2008 Du skal huske at læse reglerne omkring import af dyr

    Det kan du gøre her: (link fjernet)


  • #3   22. okt 2008 Jeg har læst reglerne og de er opfyldt.
    Og han har selvfølgelig fået sine babisvaccinationer ud over rabies.

    det er faktisk ikke så dyrt. 230 kr. koster det at få ham hjem med sky-europe airlines.

    Kan man virkelig flyve en kat i halvanden time uden at den får noget beroligende af en art?


  • #4   22. okt 2008 Husk han skal have pas. Det er ikke nok at vaccinerne er samlet på flere stykker papir, det skal alt sammen fremgå af passet.

    Og ingen beroligende, det tjener absolut ikke katten.


  • #5   23. okt 2008 ja, det kan man sagtens, Tango fløj fra Madrid til Kastrup....uden problemer....jeg vil bestemt fraråde beroligende medicin til katten.

    Tillykke med din nye misling



  • #6   23. okt 2008 jeg fik af vide af opdrætteren der kom med Djintan at hun kun mjavede da de lettede og landede ellers sad hun pænt og kedede sig..
    Så du behøver ikke være så nervøs


  • #7   23. okt 2008 Hvorfor får du ikke en British Shorthair fra Danmark?
    Der er da så mange af dem..


  • #8   23. okt 2008 okay så ingen bedøvende til den unge herre, ville egentlig også helst undgå det når det kan lade sig gøre.

    Min kæreste flyver ned og henter ham, så de 230 kr. er for katten i cargo og min kæreste giver så ca 800 kr. for fly tur retur. så det er billigt for en racekat.

    Annika:
    jeg skulle slet ikke have en British shorthair. men min svigerfar der bor i slovakiet har et opdræt og da min kæreste var dernede i sidste uge faldt han for en af deres store killinger som vi så får. så grunden til at vi skal have lige præcis den british shorthair er fordi han er "en del af familien" hvis man kan sige det sådan smiley


  • #9   23. okt 2008 Nina: Det lyder vel nok spændende. Tillykke med det nye familie medlem.


Kommentér på:
forberedelser til import af killing

Annonce