404 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Vagtdyrlæge i nat Vagtdyrlæge i nat

Øv øv øv, vi måtte afsted til vagtdyrlæge kl 3 i nat.

Vores ene plejekilling begyndte at syne hen og vi prøvede at varme den godt med en varmepude og fodre den, men det blev ikke bedre.

Vi tog til vagtdyrlæge og lille Harald Blåtand fik lagt 20 ml væske under huden og fik antibiotika.

Nu skal vi selv injicere væske og antibiotika de næste par dage, jeg ved ikke om jeg tør, men ellers måtte vi heldigvis gerne ringe til dyrlægen så han kunne hjælpe.

Lille Harald har noget colibakterie og chancerne er ikke fantastiske. Men vi håber på det bedste og betaler gerne 1650 for flere natlige dyrlægebesøg hvis det er det det kræver.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vagtdyrlæge i nat
  • #1   26. okt 2008 Det var trist, men godt I tog afsted.
    Held og lykke og god bedring til den lille.

• #2   26. okt 2008 Dyrlægen gjorde sprøjter klar til os så vi "bare" skal sætte den i ham.
    Vi fik ikke forebyggende til de andre men holder vågent øje til dem og tager til egen dyrlæge mandag.

Harald har hele tiden været et skravl i forhold til de andre, så vi håber han klarer det, og de andre også forbliver raske, jeg vil tro de da har lidt mere at stå imod med end han har. Han har intet fedt på kroppen den lile mand.

• #3   26. okt 2008 Jeg bliver nødt til, at korrigere noget her. Lad ikke nålen sidde i gummimembranen. Der er en grund til, at der er en gummimembren på. Men jeg ved godt hvad Lis mener; brug en nål til, at trække væske op (altså den samme) og en ny nål når man giver injektion. Ellers er alt korrekt hvad Lis skriver og en god beskrivelse af det.
    Men du har fået væsken i sprøjterne lyder det til, så det er kun nålene der skal skiftes ikke?

• #4   26. okt 2008 Pyha ...rigtig god bedring med missen... håber han bliver frisk igen. Jeg er glad for det ikke er mig der skal stikke, for det dur jeg bare ikke til selvom det er for at hjælpe katten. Da min Coco var blevet kørt ned og fik kæbebrud, måtte vi i starten dagligt til dyrlæge, hvor han fik fyldt skindet op med væske og fik antibiotika, hans mund var nemlig for medtaget til at han kunne drikke nok i starten.

Krydser fingrer for lille harald.

• #5   26. okt 2008 Jeg har set mine dyrlægers flasker og har da heldigvis ikke set en nål sidde deri. Nålene er sterile. Så nej du forurener ikke ved at stikke en steril nål ned. Med nålen sidende i er der grobund for bakterier. Alle injektioner skal være sterile.
    -Og ja jeg ved godt mange ser lidt stort på det. Jeg vil bare aldrig løbe risikoen hverken på mennesker eller dyr.

Kommentér på:
Vagtdyrlæge i nat

Annonce