1.061 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

killinger fra dårligt hjem.. killinger fra dårligt hjem..

Ja, overskriften var svær, men jeg har kendt en som avler katte, langhårs og kun for at tjene penge..
Kattene lever et forfærdeligt liv, læs evt min lulles historie, hun er derfra...
Jeg forstod længe ikke hvad der var med lulle, dyrlægen var lidt på bar bund, indtil vi fant ud af det var chlamydia..
Det har resten af kattene derfra så nok også, og selvom jeg ikke snakker med damen mere, ved jeg at hun har et kuld killinger der snart er til salg, men kan man overhovedet gøre noget ?
hun sælger dem for 2000 - 3000 kommer an på farven, og de har aldrig set en dyrlæge, hverken de store eller små, og lever af det billigeste foder overhovedet...
Synes det er synd når folk køber en killing sådan et sted fra, nok mest af melidenhed med killingerne, der tit bliver solgt med dåelig mave og løbe øjne...
Det er ikke udhængning, har hverken nævnt navn eller landsdel, synes bare det synd for killinge købere...
men hvordan i alverden advare man folk, andet end at opfordre til at se kattenes omgivelser, og snuse lidt omkring i folks hjem, og sige NEJ - selvom det er svært til en syg killing...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  killinger fra dårligt hjem..
  • #2   1. nov 2008 2000 til 3000 kr er meget for en kat der ikke har sundhedsbog eller vaccineret. Allerede der ville jeg stå af. Har de så yderligere løbende øjne og dårlig mave, ja så burde alle tage benene på nakken, og sige pænt nej tak.
    Desværre er der nok mange der vil købe fordi det er en langhårskat, og hvis de får afvide at det ikke er noget særligt med løbende øjne og diarre..Det er et stort problem for folk der ikke kender til det.

• #3   1. nov 2008 Har lige læst Lulle´s historie igen. Hvor er det godt at du valgte Lulle fremfor veninden. Den veninde kunne jeg ikke have.
    Hun ser frisk ud i dag:)

• #4   1. nov 2008 Lotte J
    selvom der er sundhedsbog kan man ikke gardere sig..

katteavleren er fast kunde hos dyrlægen - og dyrlægen er vel hellere ikke interesseret i at miste sin gode kunde... forstår du hvor jeg vil hen?

• #5   1. nov 2008 hun er helt frisk.. de billeder på fortorvet er helt nye.. det penicilin mod chlamydia var lige det der skulle til... :-))
    Ja, og tror også lulle er glad for valget, nu styrer hun nemlig huset....

Men hvorfor vælger folk at købe så dyr en kat uden noget som helst... det eneste hun håbede på var røde killinger, for den kunne hun få 3000 for og "kun" 2000 for andre farver...

Men hvis sådan en som feks min mor kom sådan et sted og skulle købe killing, ville hun ende med at købe dem alle af melidenhed... og så fortsætter hun jo med at avle...

men det jo heller ikke noget liv for de katte, at skulle lave 3 kuld om året, bare for pengenes skyld.... smiley

• #6   1. nov 2008 Kunne man evt melde vedkommende, da det jo er en ren kattehandler vi her taler om?
    Marianne ja det gør jeg. Nej sundhedsbogen er ingen livsvarig garanti, men jeg har da endnu ikke mødt en dyrlæge der skriver under på, at kattene er raske, hvis deres øjne løber og de har diarre. Mine dyrlæger fik jeg aldrig til, at skrive at de var raske, hvis de var syge.
    Selvom de ville miste en god kunde, har de altså også deres ry, at værne om.
    Betina tænkte på de er ikke med tavle vel?

• #7   1. nov 2008 Lotte J:
    kender hellere ikke noget til det,- bare en tanke...
    landet er sgu mere korupt end vi regner med...he-he
    men min egen er blevet vaccineret trods forkølelse... go det ville min egen dyrlæge aldrig gøre....... sagde han.

• #8   1. nov 2008 lotte - stamtavle... he he ... nej da, hvad skulle hun med det stk papir... det hun laver er langhårs katte, en skøn pærevælling af norsk skovkat, main coon, og div blandinger.... men de bliver solgt som main coon, det er der nemlig flest penge i .... smiley

• #9   1. nov 2008 Marianne ja tror ski der er noget om, at landet er korrrupt:)))
    Betina, nej det kan der være noget om, at der er flere kr i ren MC... Sikke noget hø for killingekøbere:)

Kommentér på:
killinger fra dårligt hjem..

Annonce