Hjælp - hun tisser i sengen!? {{forumTopicSubject}}
Min lille hunkat Raket er begyndt at tisse i sengen.
Vi har aldrig haft problemer med at holde hende renlig før, men så for ca. 3 uger siden opdagede vi at hun havde tisset i sengen.
Hun var samtidig begyndt at gå og miave som en sinssyg så jeg tænkte jo lidt om det kunne være løbetid og herunder rod i hormonerne osv...
Skiftede hele sengetøjet ud og tog fat i min dyrlæge - jeg fik p-piller til hende og dme har vi kørt på et par uger nu uden problemer.
Holdte døren lukket ind til soveværelset den første uge efter, så hun ikke kom i nærheden af sengen, men det holdt jeg op med igen og det er gået fint.
Men så i dag har hun gjort det igen.
Det er bare så frustrende - ikke nok med det stinker frygteligt det er også vildt ulækkert. Desuden bor jeg efter kærestebrud midlertidigt ved mine forældre og min mor får et føl og kyler både mig og kattene ud, hvs de Raket finder på at tisse på hendes møbler.
Hvad skal jeg gøre - håber virkelig nogen kan hjælpe mig for som det er nu sidder jeg og ser aflivning som eneste udvej...
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 93 Svar: 600
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 19 Katte: 9 Emner: 10 Svar: 89
Men tak for buddet.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
det kan være urinvejslidelse, det kan dyrlægen tjekke
eller hun kan være stresset over at være flyttet. prøv en feliway i stikkontakten og se om hun føler sig mere hjemme så.Jeg hælder mest imod at det er flyttestress, du kan jo kontakte en dyreadfærdsterapeut og få nogle råd til hvordan du kan undgå den uhensigtsmæssige adfærd.
feb 2006
Der er da ikke noget at sige til det hvis der er noget galt... Bortset fra at hun tisser i sengen er hun helt som hun plejer -glad frisk og meget legesyg.
Men vil da høre doktor dyr ad atter engang.
Og nej hun skal ikke steriliseres for det er min mening hun engang skal have et kuld killinger når hun er gammel nok og jeg kommer ud og bor selv.
Flyttestress tror jeg ikke det er for vi flyttede herind allerede i april.. ikke sikkert jeg lige fik det formuleret ordenligt, men nej vi har boet her længe og der har ikke været problemer førhen.
Men ellers tak for rådene - jeg vil forsøge det hele inden jeg overvejer den ellers sidste udvej.
okt 2007
men ellers godt at du får hende tjekket for urinvejsinfektion.
det med flyttestress kan sagtens være grunden selvom det er længe siden. Bare det at flytte et møbel kan være nok til at give nogen katte stress og vhis hun allerede er lidt sårbar efter i flyttede i april, kan en lille ting du ikke umiddelbart tænker over, være nok til atvælte hende af pinden.
ellers måske en bakke i soveværelset, så rummet lugter af hende uden at hun skal tisse i sengen. og den der feliway så der dufter af kattens beroligende hormoner (det er kun hende der kan dufte dem bare rolig)
okt 2007
http://www.inges-kattehjem.dk/?Urenlighed#Urenlighed
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
feb 2006
Jeg vil helt sikker prøve sådan en kontakt - har aldrig hørt om dem før, men prøves skal det da.
og har snakket med doktor dyr i dag og vi skal ud til ham på torsdag - så håber jeg han kan give mig en forklaring.
Hjælp - hun tisser i sengen!?