{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

ELVIS har tisset i min seng - {{forumTopicSubject}}

Må altså lige høre jer derude om I kan genkende det her? :

Her iaftes da jeg kom hjem havde Elvis uheldigvis tisset i min seng - men faktisk også min roomies seng? samt lagt en lille gave foran hans bakke? Samt idag gjorde han det samme?

Bakken er fin og pæn som den skal være, så det er ikke det?

Kan det også tyde på urinvejsinfektion? eller er det noget helt andet evt. noget med opmærksomhed?

Kan være ret svært at tyde noglegange smiley Men ringer imorgen til dyrlægen hvis det gentager sig -

Håber vi får svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ELVIS har tisset i min seng -
  • #1   5. nov 2008 min kat har kun tisset i min seng en gang og der lugter bare slemt smiley

  • #2   5. nov 2008 Vibeke det kan sagtens være tegn på at han har en urinvejslidelse og derfor ikke vil bruge bakken da han måske forbinder den med smerter når han tisser. Det vil stadigvæk gøre ondt når han tisser andre steder, men det ved han jo ikke.

    Det vil været klogt at få ham undersøgt først for urinvejslidelse inden du forsøger at finde ud af om det kan være andre ting der er årsagen.


  • #3   5. nov 2008 Mange tak skal I have smiley Han har benyttet bakken her senere på aftenen - og sover meget - ikke flere uheld. Men ja kontakter dyrlægen med det samme imorgen - det lille pus ska jo ik være syg smiley

    Jahh det kan lugte, men det gjorde det her godt nok ik? Men det var stadig underligt at komme hjem til, når han aldrig gør det ellers?

    endnu engang tarrrk for svar smiley Det er jo det gode ved dette forum når der opstår ting .

    Mvh Elvis og Vibeke


  • #4   6. nov 2008 Hmm! Elvis er jo et år om et par dage, og så vidt jeg kan se, er han IKKE kastreret, og så er han godt på vej til at være kønsmoden, og du ved vel, hvad det kan medføre?

    Hvis han ikke har det, så giv ham to bakker, for mange katte foretrækker at tisse et sted og besørge et andet.

    Er der ellers sket noget nyt/nogen ændringer hjemme hos jer, som kan have gjort ham utryg? (Måske ikke i dine, men i hans), for så vil han prøve at opnå en følelse af tryghed ved at blande sin lugt med jere, og sengen er altid det sted, der lugter mest af familien.

    Uanset hvad, så må du IKKE skælde ham ud. Han forstår ikke, hvorfor du gør det, og han prøver jo bare på sin måde at fortælle jer noget.


  • #5   3. dec 2008 Hej Mega

    Hvor er du sød at svare smiley Ja han er lige over et år nu smiley Men han er kastreret og tænkte godt han ville sige noget til oz - han har ik gjort det siden, men har nok noget at gøre med at jeg arbejder om aftenen nu og nogle måneder er det om dagen - så det er ret skiftende hvornår jeg er hjemme - og så har min roomie ik lige været til stede pga eksamner, så det har klart været et råb til oz om at han oz er her det er helt sikkert.

    Så har ik skældt ham ud, kun giver ham en masse kærlighed smiley Så han ser ud til at ha det fint -skal se på det med en bakke mere - han har jo en stor lukket en , så ska han nok ha en mere af så -

    Men tak for dit gode svar og tager det selvfølgelig til mig :*

    Hilsen

    Elvis & Vibeke


  • #6   3. dec 2008 Som du selv er inde på, keder Elvis sig nok og kan ikke forstå og heller ikke lide at være for meget alene.
    Måske skulle du overveje ikke alene at anskaffe en ekstra bakke, men også en legekammerat til ham.

    De fleste katte - og især Maine Coon, som der er meget af i Elvis - trives bedst med en katte-kammerat.

    De senere års adfærdsforskning har afsløret katten som et meget socialt dyr, og mange dyrlæger anbefaler da også, at man ikke kun har én, men to eller flere katte.

    Uanset hvor meget tid, man bruger på sin kat, kan man ikke erstatte selskabet af en anden kat. Ofte er man på arbejde om dagen, har travlt, når man kommer hjem med madlavning og måske børn, skal se TV, måske en tur i byen og om natten helst sove i fred og ro. Hvor meget reel tid er der så til katten? Man deler ikke dens opmærksomhed og kærlighed med en anden kat, men får tværtimod dobbelt så meget, ti gange så mange sjove oplevelser og sidst, men ikke mindst: Man kan gå hjemmefra med god samvittighed.

    Og under alle omstændigheder: Der skal en kat til at slikke en kat bag øret!

    Tænk over det Vibeke - Det vil være den bedste julegave, du kan give ham, og du vil ikke fortryde det.


Kommentér på:
ELVIS har tisset i min seng -

Annonce